اهمیت تحول دیجیتال برای صنعت

اهمیت تحول دیجیتال برای صنعت

اهمیت تحول دیجیتال برای صنعت

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

اهمیت تحول دیجیتال برای صنعت بر اساس آخرین مطالعه هاروارد بیزینس ریویو، تقریباً 1.3 تریلیون دلار آمریکا در تحول دیجیتال در سال 2018 سرمایه‌گذاری شده است. با این وجود،

درصد زیادی از این هزینه‌ها در ابتکارات شرکت‌هایی که شکست می‌خورند به هدر می‌رود زیرا واقعاً برای تغییر آماده نیستند. تحول دیجیتال فقط موضوع سرمایه گذاری نیست،

بلکه توسعه استراتژی ها، اجرا و رسیدگی به چالش ها و فرصت های مرتبط با آن است. تجربه و مهارت های مرتبط با تحول دیجیتال در حال حاضر برای برنامه استراتژیک تقریباً همه شرکت ها ضروری است.

دو رکن تحول دیجیتال در صنعت، نوآوری و اختلال است. شرکت ها باید به چشم انداز در حال تغییر صنعت خود توجه داشته باشند و برای اجرای مدل های تجاری جدید و همچنین آموزش و حفظ استعدادهای موجود،

مطمئن باشند که با استعدادهای مناسب حساب می کنند. نیروهای برهم زننده در محیط کسب و کار امروزی فراوانند. به این دلایل، حفظ تأثیر چنین تحولی عموماً مستلزم بازسازی اساسی در ذهنیت و رفتار است.

تحول دیجیتال چه معنایی برای صنعت دارد؟

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

تحول دیجیتال به کارگیری قابلیت‌های دیجیتالی برای فرآیندها، محصولات و دارایی‌ها برای افزایش کارایی، افزایش ارزش مشتری، مدیریت ریسک و عبور از فرصت‌های جدید درآمدزایی است.

این تحول جهانی است و بنابراین شامل پذیرش فناوری های دیجیتال برای عملیات داخلی و خارجی است. از جمله فروش، بازاریابی و تلاش های پشتیبانی.

برای انطباق، شرکت ها باید اساساً نحوه عملکرد خود را تغییر دهند،  مایل به پذیرش تغییرات فرهنگی و تجدید نظر در وضعیت موجود خود باشند.

استعدادها و قابلیت های دیجیتال کلید تحول و بهره برداری از فرصت های استراتژی اهمیت تحول دیجیتال برای صنعت تجاری جدید هستند.

یک مطالعه Accenture با این ادعا که شرکت ها برای پیشرفت در جهانی همیشه در حال تغییر به سیستم های بی حد و حصر، سازگار و اساساً انسانی نیاز دارند این را تأیید می کند.

این مطالعه به شرکت‌ها توصیه می‌کند که برنامه‌ها، زیرساخت‌ها و کارمندان خود را به‌عنوان نهادهای مستقل نگاه نکنند.

به آن‌ها به‌عنوان متقاطع نگاه کنند و آنها را سیستم‌های به هم پیوسته‌ای در نظر بگیرند که اصطلاح صنعت 5.0 را ایجاد می‌کند.

مشتری هسته اصلی استراتژی است

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

امروزه شخصی سازی نقش بزرگی در مصرف دارد و تولید یکسان برای همه دیگر به فروش نمی رسد. محصولات باید برای رفع نیازهای مشتری تطبیق داده شوند،

تنها از این طریق شرکت ها توجه آنها را جلب کرده و تبدیل و وفاداری را تشویق می کنند. اهمیت تحول دیجیتال برای صنعت علاوه بر این، ابزارهای مدرنی مانند هوش مصنوعی و اتصال بین دستگاه‌ها به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند.

سفارشی‌سازی محصول را خودکار کرده و حتی وظایف را از راه دور انجام دهند. به این ترتیب تاسیسات ضروری به کار خود ادامه می دهند و سیستم های تولید به صورت مجازی کنترل می شوند.

تحول دیجیتال برای شرکت های صنعتی

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

فناوری نه تنها زندگی مردم را بهبود می بخشد، بلکه کار را در بسیاری از بخش ها آسان تر می کند. تحول دیجیتال به سازمان کمک می کند،

تا با خواسته های مشتریان در حال ظهور سازگاری داشته باشد و بنابراین در مواجهه با آینده زنده بماند. این به شرکت ها اجازه می دهد.

در یک محیط اقتصادی که به طور مداوم در پاسخ اهمیت تحول دیجیتال برای صنعت به تحولات فناوری در حال تغییر است، بهتر رقابت کنند.

مدیریت صحیح چرخش دیجیتال به شرکت ها این فرصت را می دهد تا به مزایای عملیاتی و تولیدی دسترسی داشته باشند.

وضعیت پس از همه‌گیری که در آن زندگی می‌کنیم به سمت ذهنیت تب دیجیتال پیش می‌رود. شرکت‌هایی که موفق می‌شوند، آن‌هایی هستند.

تجربیات هوشمند و سفرهای مشتری ایجاد می‌کنند که زندگی مردم را تسهیل و/یا تکمیل می‌کند. شرکت هایی که شکست خواهند خورد، شرکت هایی هستند.

به دنبال بهره مندی از فناوری های جدید هوش مصنوعی نیستند و از داده ها برای پیش بینی روند تقاضا و تصمیم گیری برای بهبود نیروی کار استفاده نمی کنند.

10 مزیت تحول دیجیتال صنعتی

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

تحول دیجیتال در صنعت فرصتی برای ترکیب شیوه ها و روش های انجام این کار فراهم می کند که منجر به تکنیک ها، مهارت ها و منابع درآمد جدید می شود. در اینجا برخی از مزایای کلیدی آن آورده شده است:

در نتیجه صرفه جویی در زمان در فرآیندها هزینه ها را کاهش می دهد.

با تسهیل تحرک و ارتباطات از راه دور، تولید را غیرمتمرکز می کند.

کارایی و بهره وری عملیاتی را بهبود می بخشد.

این درها را به روی فرصت های تجاری جدید و جریان های درآمدی باز می کند و امکان ایجاد محصولات و خدمات جدید را فراهم می کند.

سرعت پاسخگویی به تغییرات تقاضا در بازار را افزایش می دهد.

با افزایش کیفیت محصولات تولیدی، مزیت اهمیت تحول دیجیتال برای صنعت رقابتی برای شرکت ایجاد می کند.

فرهنگ نوآوری را هدایت می کند و شرکت را برای پیش بینی هرگونه اختلال آماده می کند.

این یکپارچگی و همکاری داخلی را با تسهیل ارتباطات بین بخش ها بهبود می بخشد.

با تعمیق تجزیه و تحلیل داده ها (Big Data) به تصمیم گیری قدرت اتوماسیون ساختمان اترینا می بخشد.

استعدادهای جدید را جذب می کند، شناخت سیستم ها را تقویت می کند و علاقه متخصصان متخصص را بیدار می کند.

تحول دیجیتال، پنجره ای به آینده

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

دیجیتالی شدن کسب‌وکارها را دوباره اختراع می‌کند و مزیت‌های رقابتی منحصربه‌فردی را به‌دست می‌آورد، اما شرکت‌ها وقتی زمان تغییر مدل‌های کسب‌وکار فعلی‌شان فرا می‌رسد،

همچنان خودداری می‌کنند. تحول دیجیتال در سال های اخیر به نوعی شعار بسیاری از مدیران ارشد بوده است. طبق یک مطالعه گارتنر، 79 درصد از استراتژیست های شرکتی ادعا می کنند.

کسب و کار خود را دیجیتالی می کنند تا جریان های درآمدی جدیدی ایجاد کنند. اما تاکنون تغییر کند بوده است و کمتر از نیمی از شرکت‌هایی که ادعا می‌کنند در حال انتقال هستند، ابتکارات دیجیتالی خود را به هسته استراتژی خود می‌آورند.

کنترل از راه دور صنعتی

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

استفاده از قابلیت‌های دیجیتال برای همه عناصر شرکت و نظارت جامع بر داده‌ها برای مدیریت ریسک و کشف فرصت‌های جدید برای تولید درآمد حیاتی است.

برای انجام این کار، شرکت‌ها به یک پلتفرم صنعتی IIoT نیاز دارند که همه سیستم‌ها و داده‌ها را یکپارچه کرده و بر آن نظارت کند.

این پلتفرم باید فناوری‌های دیگر را در فرآیندهایی مانند هوش مصنوعی (AI) – که مزایای زیادی ارائه می‌کند -، رباتیک و حتی واقعیت افزوده (AR) پیاده‌سازی کند.

اینترنت صنعتی اشیا (IIoT) تمام اطلاعات را قادر می سازد تا جمع آوری، پردازش و ذخیره شوند.

که تجزیه و تحلیل حاصل از داده های با ارزش واقعی برای صنایع را تسهیل می کند، به ویژه اگر با سایر داده های تجاری شرکت ترکیب شود.

اجرای کنترل از راه دور صنعتی در حال افزایش است

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

COVID-19 یک بار دیگر اهمیت دیجیتالی شدن صنعتی و نیاز به توانایی نظارت و کنترل همه داده ها از راه دور را نشان داده است.

دسترسی به داده‌های تولید یا داده‌های سیستم‌های IT/OT به یک جنبه کلیدی تبدیل شده است و البته، همچنان با توجه به اینکه با چشم‌اندازی در حال تغییر و پر از عدم قطعیت مواجه هستیم، ادامه خواهد یافت.

نظارت از راه دور از سفر و نیاز به دسترسی فیزیکی به سیستم‌های ماشین‌ها جلوگیری می‌کند، زیرا یک پلتفرم IIoT ضبط داده از راه دور را در کارخانه‌ها،

همچنین تجزیه و تحلیل ترکیبی این اطلاعات با استفاده از فناوری Big Data را امکان‌پذیر می‌سازد.

با ابزارهای تجسم، می‌توانید داده‌ها را نظارت کنید، درک کنید و به اطلاعات ضبط‌شده در زمان واقعی دسترسی داشته باشید. اما اهمیت فقط در تجزیه و تحلیل زمان واقعی نیست،

بلکه در این واقعیت است که سیستم های شما داده های شما را برای شما نظارت می کنند و در صورت بروز هر گونه ناهنجاری یا انحراف به شما اطلاع می دهند.

بنابراین، زمان پاسخ بسیار کوتاه تر است. که از مشکلات بالقوه جدی تر و صرفه جویی در هزینه های ناشی از تعمیرات غیر تخمینی جلوگیری می کند.

به لطف کنترل از راه دور صنعتی، شما قادر خواهید بود با وجود شرایطی که پیش می آید، کسب و کار خود را به کار خود ادامه دهید.

شما قادر خواهید بود از مشکلات جلوگیری کنید، با تمام اطلاعات در زمان واقعی و با حداقل کارکنان کارخانه تصمیم گیری کنید.

بقای صنایع مبتنی بر تغییر فرهنگی است که بر ارزش تجزیه و تحلیل داده ها و البته کنترل از راه دور آنها متمرکز است.

انواع نظارت در صنعت

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

سه نوع وجود دارد:

1. نظارت بر ماشین آلات و ربات ها

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

برای نظارت بر ماشین‌آلات و ربات‌ها، به استفاده از نرم‌افزار صنعتی اهمیت تحول دیجیتال برای صنعت نیاز است که امکان سفارشی‌سازی رابط‌های انسان و ماشین و همچنین نظارت،

بر پارامترهای مورد علاقه برای فرآیندها (دما، فشار، مصرف و غیره) را فراهم می‌کند. علاوه بر این، ایجاد رفتار دستی/اتوماتیک بدون نیاز به حضور حضوری در کارخانه و تغییر پارامترهایی که در پیکربندی خود دارند.

2. نظارت بر فرآیندهای داخلی، لجستیک و کارخانه ها

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

برای نظارت و کنترل فرآیندهای داخلی، لجستیک و کارخانه‌ها، سیستم‌هایی برای مدیریت پیشرفت تولید در کارخانه‌های سازمان‌دهی شده،

توسط ایستگاه‌ها طراحی شده‌اند. با انجام این کار، می توان در زمان واقعی تشخیص داد که آیا بطری وجود دارد یا خیر و بهره وری را در هر نقطه و ایستگاه اندازه گیری می کند.

3. نظارت بر تاسیسات

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

برای پایش، ارزیابی و مقایسه نیروگاه‌های مختلف، تنها به داشتن پلت‌فرم‌های عملیاتی که قادر به اتصال همه داده‌ها از امکانات مختلف هستند، لازم نیست، بلکه باید آنها را بررسی و مقایسه کرد.

این امکان را فراهم می کند تا یک دید کلی از تمام دارایی ها و مقیاس شرکت داشته باشیم و/یا بهترین راه حل ها را به همه امکانات منتقل کنیم.

این نمای کلی و عرضی از اطلاعات زمان واقعی در مورد کل شرکت، ارزش تجاری بسیار بالایی و دانش کلیدی را برای کسب و کار فراهم می کند.

چرا تحول دیجیتالی صنایع بسیار مهم است؟

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

تحول دیجیتال فراتر از یک مفهوم است، این هدف استراتژیک است که شرکت های صنعتی باید در راستای مدیریت خود اتخاذ کنند.

محصولات و دارایی ها. در نتیجه محیطی بر اساس اهمیت تحول دیجیتال برای صنعت داده های مشترک ایجاد می کند که آنها را قادر می سازد تا عملکرد داخلی شرکت را بهبود بخشند و بهره وری را بهبود بخشند.

عین حال، این داده‌ها را می‌توان به‌طور ساده و انتخابی با تأمین‌کنندگان، برای بهبود لجستیک عرضه و با مشتریان به اشتراک گذاشت،

بنابراین آنها دانش بیشتری از فرآیند تولید دارند و بنابراین تأثیر مثبتی در فرآیند فروش به دست می‌آورند.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.