راهی برای خودکارسازی هوشمند کشاورزی

راهی برای خودکارسازی هوشمند کشاورزی

راهی برای خودکارسازی هوشمند کشاورزی

سیستم هوشمند ساختمان

راهی برای خودکارسازی هوشمند کشاورزی هند در رتبه دوم تولیدات کشاورزی در سراسر جهان قرار دارد و 42 درصد از هندی ها در بخش کشاورزی مشغول هستند.

کاملاً واضح است که هند کشوری است که به شدت به این بخش وابسته است. Ritesh Sutaria، مدیر شرکت Prompt Equipments Pvt Ltd.

می‌گوید که این بخشی است که با تغییر روش‌های قدیمی، تأثیر زیادی بر نیاز کشور به رشد دارد.

با افزایش نیاز و جمعیت، تغییر سیستم اجباری شده است. بر اساس گزارش سازمان ملل،

جمعیت جهان تا پایان سال 2050 به حدود 9.7 میلیارد نفر خواهد رسید که باعث افزایش 69 درصدی تولید کشاورزی جهان از سال 2010 تا 2050 خواهد شد.

تنها راه ممکن برای متحول کردن کشاورزی، استفاده از آخرین فناوری‌ها است. سیستم های حسگر در کشاورزی یکی از راه های معرفی کشاورزی هوشمند است.

آیا ایده ای در مورد کشاورزی هوشمند دارید؟

سیستم هوشمند ساختمان

راه‌های زیادی برای معرفی فناوری به کشاورزی وجود دارد، اما وقتی اینترنت اشیا (IoT) به کشاورزی اضافه یا یکپارچه شود، به عنوان کشاورزی هوشمند ظاهر می‌شود.

حسگرها برای جمع‌آوری معیارهای محیطی و ماشینی استفاده می‌شوند و آنها را به کشاورزان تحویل می‌دهند تا تصمیم‌گیری آگاهانه برای تقویت کارشان،

چه مربوط به دامداری یا کشاورزی باشد. هدف نهایی بهبود کیفیت و کمیت محصولات بدون اتلاف وقت و استفاده بهینه از منابع انسانی است.

چرا سیستم های حسگر را در تجارت کشاورزی اضافه کنیم؟

سیستم هوشمند ساختمان

خوب، ما می توانیم به سادگی با کلمه ای که داده است به این سوال پاسخ دهیم.

مهم ترین مزیت افزودن این حسگرها به کشاورزی این است که حجم عظیمی از داده را جمع آوری می کنند.

دانستن وضعیت خاک، وضعیت آب و هوا، سلامت محصولات و رشد می تواند نقطه عطفی باشد.

ما قبول داریم که کشاورزان در مورد محصولات و زمین های خود بهترین می دانند،

اما گاهی اوقات تشخیص مشکلات چالش برانگیز می شود و در این مورد، حسگرها می توانند به کشاورزان کمک کنند.

این حسگرها 24 ساعته کل سیستم را ردیابی می کنند تا داده های لازم را به کشاورزان تحویل دهند. داده ها به کشاورزان اجازه می دهد.

تصمیمات آگاهانه ای اتخاذ کنند که از کسب و کارهایی با مدیریت هزینه بهتر، کاهش ضایعات و حفظ آب به دلیل تولید بیش از حد حمایت می کند.

در واقع، اینترنت اشیا به کشاورزان در بهبود عملکرد و برآوردن تقاضای رو به رشد جمعیت کمک خواهد کرد.

می توان گفت اینترنت اشیا کاملاً آماده بهبود آینده کشاورزی است. اینترنت اشیا در حال حاضر بخشی از بسیاری از کشاورزان کشورهای مختلف شده است.

بیایید ببینیم چگونه این فناوری فوق العاده می تواند راهی برای خودکارسازی هوشمند کشاورزی به کشاورزان کمک کند.

اقلیم

سیستم هوشمند ساختمان

آب و هوا یکی از پارامترهای مهمی است که نمی توان آن را کنترل کرد. بنابراین، ایستگاه های هواشناسی ابزارهای کشاورزی هوشمند بسیار مفید و مورد استقبال قرار می گیرند.

ایستگاه های هواشناسی ادغام شده با سنسورهای دما و رطوبت نقش حیاتی در نظارت بر کشاورزی هوشمند بر شرایط محیطی دارند.

این حسگرها اطلاعات مهمی را ارائه می دهند که می تواند برای نقشه برداری از شرایط آب و هوایی برای انتخاب محصولات مناسب استفاده شود.

در واقع، آب و هوا را می توان با ترکیب رابط های برنامه کاربردی (API) در دروازه سیستم حسگر برای انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر شرایط آب و هوایی ناخوشایند پیش بینی کرد.

خاک

سیستم هوشمند ساختمان

خاک عامل دیگری است که بر کیفیت محصول تأثیر می گذارد. برخی از حسگرها می توانند در مورد خواص خاک اطلاع دهند. جنبه های مختلف خاک را می توان با استفاده از حسگرهای مختلف اندازه گیری کرد:

1. حسگرهای نوری: این حسگرها از نور برای اندازه گیری خواص خاک استفاده می کنند و می توانند مواد آلی، خاک رس و رطوبت را تعیین کنند.

2. حسگرهای الکتروشیمیایی: این حسگرها از محتوای O2، CO2 و سایر گازهای ضروری به همراه pH و سطوح مواد مغذی خاک اطلاع می دهند.

الکترودهای حسگر به داخل خاک نفوذ می کنند تا یون های خاصی را در خاک پیدا کنند. دانستن مواد مغذی موجود در خاک می تواند به کشاورز کمک کند تا محصول مناسب را رشد دهد.

3. سنسورهای دی الکتریک: این حسگرها میزان رطوبت موجود در خاک را اندازه گیری می کنند.

با استفاده از این، کشاورزان می توانند رطوبت خاک را بشناسند و در صورت نیاز می توانند آن را آبیاری کنند. این امر مدیریت آب را نیز افزایش می دهد. همچنین برای دانستن مقدار pH خاک استفاده می شود.

آفت کش

سیستم هوشمند ساختمان

آفت کش ها در کشاورزی برای عاری از آفت نگه داشتن محصولات مهم هستند. با این حال، اضافه کردن آفت کش ها به مقدار مناسب نیز مهم است.

افزودن مقدار کمی اضافی می تواند به گیاه آسیب برساند و خاک و آب را آلوده کند.

افزودن مکرر آفت کش های اضافی باعث می شود حشرات و حشرات در برابر آنها مقاوم شوند. در نهایت، کشاورزان چاره دیگری جز استفاده از سموم سنگین‌تر ندارند.

سنسورهای ثبت تصویر می توانند در این شرایط به کشاورزان کمک کنند. اولاً ارزان هستند و ثانیاً در تشخیص آفات بسیار کارآمد هستند.

با استفاده از تصویر، کشاورزان می توانند منطقه آلوده را بشناسند و اقدامات لازم را برای حذف آنها انجام دهند.

از حسگرهای گاز نیز می توان برای صید آفات استفاده کرد. هنگامی که گیاهان تحت فشار قرار می گیرند، نوع خاصی از گازهای فرار آزاد می کنند.

ماده شیمیایی آزاد شده برای انواع مختلف استرس متفاوت است. در صورت حمله آفات، محصولات زراعی گازهای مختلفی را آزاد می کنند.

می توان از قبل مطالعه کرد تا قبل از اینکه خیلی دیر شود از این وضعیت جلوگیری شود.

ردیابی و ردیابی گاو

سیستم هوشمند ساختمان

گاو نیز بخشی از کشاورزی است. حتی می توان آنها را برای اطمینان از سلامت خوب و بازدهی بهتر زیر نظر گرفت. راه حل یقه هوشمند یکپارچه اینترنت اشیا بهترین راه برای ردیابی وضعیت سلامت و موقعیت گاو است.

قلاده مبتنی بر حسگر سلامت و فعالیت های گاو را کنترل می کند. کشاورز را از استرس گرمایی دام و بهترین زمان برای هوش مصنوعی آگاه می کند. حتی از تغییر رفتار دام ها و بیماری های احتمالی خبر می دهد.

علاوه بر این، راه حل های قلاده هوشمند همچنین به کشاورز کمک می کند تا حرکت گاو را پیگیری کند. در مورد مکان واقعی گاو اطلاع می دهد و احتمال گم شدن را کاهش می دهد.

به این ترتیب راه حل یقه هوشمند هزینه های منابع انسانی را کاهش داده و احتمال خطا را از بین می برد. داده‌های جمع‌آوری‌شده از حسگرهای مختلف برای اهداف دیگر تجزیه و تحلیل و تجسم می‌شوند.

سپس این داده‌ها به داشبورد اینترنت اشیا ارسال می‌شود، که داده‌ها را در زمان واقعی دریافت می‌کند و آن‌ها را به زبان قابل خواندن برای انسان تغییر می‌دهد.

داده های جمع آوری شده در زمان واقعی از کشاورزان در تصمیم گیری آگاهانه حمایت می کند.

ویژگی های کشاورزی هوشمند

آبیاری خودکار خاک

سیستم هوشمند ساختمان

فرض بر این است که به زودی انسان با بحران آب مواجه خواهد شد، راهی برای خودکارسازی هوشمند کشاورزی بنابراین استفاده بهینه از آب ضروری شده است.

استفاده از حسگرها برای تشخیص سطوح رطوبت خاک به استفاده موثر و کارآمد از آب کمک می کند. این همچنین باعث می شود محصول بهتری تولید شود.

این سیستم شامل یک پمپ آب است که آب را بر اساس داده های به اشتراک گذاشته شده توسط سنسور در مورد رطوبت، دما و رطوبت پاشش می کند.

داده های مواد مغذی خاک

سیستم هوشمند ساختمان

خاک سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای رشد محصول است. خواص شیمیایی خاک، خواص فیزیکی، سطح رطوبت، دما، وجود نیتروژن و فسفر و پتاسیم بر عملکرد تأثیر می گذارد.

در صورت کمبود، کشاورزان کوددهی شده را اضافه می کنند و اغلب کم و بیش اضافه می کنند و در نهایت با عملکرد نه چندان خوب مواجه می شوند.

بنابراین، سنسورهایی برای نظارت بر سلامت خاک و اطلاع کشاورز در مورد نیاز به کود کاشته می شود.

پهپادهای کشاورزی

سیستم هوشمند ساختمان

امروزه پهپادها با حسگرها و دوربین هایی برای اهداف تصویربرداری، نقشه برداری و نقشه برداری تعبیه شده اند.

هواپیماهای بدون سرنشین زمینی و هوایی برای نظارت بر مزارع کشاورزی وجود دارد. زمین یک زمین را روی چرخ بررسی می کند.

پهپادهای هوایی از راه دور کنترل می شوند یا به طور خودکار از طریق برنامه های پروازی کنترل شده توسط نرم افزار پرواز می کنند و اطلاعاتی در مورد میدان ارائه می دهند.

کشاورزان می توانند اطلاعاتی در مورد آبیاری، سلامت محصول، سمپاشی، خاک، کاشت و مزرعه از داده های جمع آوری شده از پهپادها به دست آورند.

گلخانه هوشمند

سیستم هوشمند ساختمان

کشاورزی گلخانه ای با کنترل پارامترهای محیطی از طریق مداخله دستی باعث افزایش رشد سبزیجات و میوه ها می شود.

اما کل این سیستم نیاز به انرژی و هزینه های نیروی کار زیادی دارد بدون اینکه نوید یک نتیجه عالی را بدهد.

یک گلخانه هوشمند با اینترنت اشیا ساخته شده است، اتوماسیون ساختمان آترینا بدون دخالت دستی محیط را نظارت و کنترل می کند.

سنسورهای مختلف برای اندازه گیری پارامترهای مهم و در نتیجه حفظ محیط داخلی گلخانه درگیر هستند.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.