راه حل های اصلی دیجیتالی سازی ساختمان های هوشمند

راه حل های اصلی دیجیتالی سازی ساختمان های هوشمند

راه حل های اصلی دیجیتالی سازی ساختمان های هوشمند

هوشمند سازی بیمارستان

راه حل های اصلی دیجیتالی سازی ساختمان های هوشمند در ارتباط با اینترنت اشیا (اینترنت اشیا) امکان ترکیب یک شبکه با کارایی بالا را با پلتفرم هایی که ارزش داده را آزاد می کنند؛

را برای ارائه خدمات دیجیتالی که زندگی انواع مختلف محیط ها، از خانه ها، کارخانه ها و کل شهرها را بهبود می بخشد، ترکیب می کند.

با تجسم و تجزیه و تحلیل هوشمند داده‌ها از حوزه‌های مختلف، سازمان‌ها و شهرها می‌توانند دید و آگاهی زمینه‌ای را در محیط‌های واقعی به دست آورند و اطلاعات مناسب را برای تصمیم‌گیری به موقع در اختیار آنها قرار دهند.

این راه حل ها بر اساس پنج اصل کلیدی برای عملکرد خود هستند:

  • زیرساخت های آماده و دیجیتالی شده
  • داده های مشارکتی و آشکارا در دسترس
  • تجزیه و تحلیل بر حل مسئله متمرکز شده است
  • بازخورد و ارتباط بین دستگاه ها و اکوسیستم ها
  • سازگاری و انعطاف پذیری با تغییر و فناوری های جدید

این نوع راه‌حل‌ها نه تنها در شهرهای بزرگ اعمال می‌شوند، بلکه چندین حوزه مورد علاقه را در نظر می‌گیرند، همه آنها در یک جهت هستند،

دیجیتالی کردن فرآیندهای خود برای کارآمدتر شدن بی‌نهایت و استفاده بهینه از منابع.

آنها از چه چیزی تشکیل شده اند؟

هوشمند سازی بیمارستان

ساختمان های هوشمند از پیاده سازی راه حل های هوشمند برای مدیریت زیرساخت به وجود می آیند. دستگاه‌هایی از جمله حسگرها و محرک‌ها نصب شده‌اند.

به سیستم‌های هوشمند اجازه می‌دهند تا اطلاعاتی را از دنیای فیزیکی به دست آورند، آن اطلاعات را پردازش کنند و بتوانند اقداماتی را بر اساس آن انجام دهند.

برای مثال خانه های هوشمند می توانند تعداد زیادی خدمات و برنامه های کاربردی مفید را در اختیار ساکنان قرار دهند. آنها مجهز به سیستم های خانگی هوشمند هستند که می توان آنها را در دو حالت کلی طبقه بندی کرد:

خدمات پشتیبانی

هوشمند سازی بیمارستان

ارائه پشتیبانی مستقیم به کاربران، مانند پیکربندی دستگاه ها بر اساس ترجیحات کاربر یا کمک به بیماران.

خدمات مدیریت

هوشمند سازی بیمارستان

به عملکردهای خاص می پردازد. به عنوان مثال می توان به سیستم های امنیتی ضد نفوذ و سیستم های تشخیص نشت گاز اشاره کرد.

در پایه چنین سیستم‌هایی مکانیزم‌های اتوماسیون خانگی قرار دارند که توانایی نظارت و کنترل اجزای اصلی یک خانه مانند درها، دما و سیستم‌های کارآمد در مصرف انرژی و آب را فراهم می‌کنند.

به روشی بسیار مشابه، برنامه‌های کاربردی محیط هوشمند به ساختمان‌های پیچیده‌تر مانند بیمارستان‌ها، دفاتر بزرگ یا مراکز آموزشی و سایر موارد گسترش یافته‌اند.

چطورکار می کنند؟

هوشمند سازی بیمارستان

با در نظر گرفتن مورد یک بیمارستان به عنوان مثال، دستگاه ها می توانند برای نظارت پزشکی در زمینه های خاص، به عنوان مثال پس از جراحی،

یا برای بهبود تشخیص و حمایت از پیگیری و کیفیت زندگی افراد مسن یا ناتوان مورد استفاده قرار اتوماسیون ساختمان آترینا گیرند.

اتوماسیون خانگی امکان ادغام تمام سیستم های کنترل ساختمان، متمرکز کردن آنها و خودکارسازی آنها را فراهم می کند.

ساختمان‌های هوشمند مجموعه‌ای از مزایای مشترک را ارائه می‌کنند که با کاهش مصرف انرژی و همچنین استفاده از مواد مقاوم‌تر که عمر آنها را افزایش می‌دهد،

هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. علاوه بر این، آنها به محیط زیست احترام می گذارند، با محیطی که در آن قرار دارند یکپارچه می شوند و روی استفاده از انرژی های جایگزین شرط بندی می کنند.

راه حل های هوشمند برای صنعت هوشمند

هوشمند سازی بیمارستان

راه حل های هوشمند با هدف تقویت چابکی، انعطاف پذیری و نوآوری شرکت ها و کارخانه های تولیدی برای قوی تر و رقابتی تر کردن آنها، امکانات و تجهیزات صنعتی هوشمند و خودبهینه ایجاد می کنند.

یکی از زمینه های تحقق این امر، جایگزینی بالقوه شبکه های برق قدیمی با شبکه هایی است که قادر به تطبیق و توزیع انرژی و تولید بر اساس تقاضا هستند.

کارخانه‌های بزرگ صدها، اگر نگوییم هزاران حسگر و دستگاه را نه تنها در داخل کارخانه، بلکه با سایر کارخانه‌ها و دنیای خارج به هم متصل می‌کنند.

چطورکار می کنند؟

هوشمند سازی بیمارستان

سیستم های هوشمند فرآیندهای کارخانه را به صورت خودکار و مرکزی با حداقل دخالت انسان برنامه ریزی، کنترل و بهینه سازی می کنند (مثلاً مدل های پیش بینی تقاضا و پاسخ، کنتورهای هوشمند و غیره).

ارزش واقعی در این تحول دیجیتال در بهبود شفافیت فرآیند تولید در سراسر مرزهای سازمانی، ارائه گزارش‌دهی و نظارت در زمان واقعی با قابل مشاهده بودن،

در تمام فرآیندهای صنعت در یک پلت فرم واحد با ادغام‌های سفارشی‌شده، قابل دسترسی برای همه طرف‌ها است.

این مزیت های بی شماری را برای صنعت به ارمغان می آورد و با نگهداری پیشگیرانه در هزینه ها صرفه جویی می کند و به نیازهای مشتری در حال تغییر سریعتر پاسخ می دهد.

کنترل‌های کیفیت با کامپیوتری کردن نمونه‌های با کیفیت بسیار جامع‌تر و مؤثرتر می‌شوند.

دیجیتالی شدن کارخانه‌ها ضایعات کاغذ را با فرآیندها و اسناد کنترل‌شده و همیشه در دسترس محدود می‌کند.

راهکارهای هوشمند برای شهرهای هوشمند

هوشمند سازی بیمارستان

هدف از این راه حل ها، تحول دیجیتالی شهرها برای ارائه خدمات کارآمدتر و پاسخگوتر است. اساس آن یک پلت فرم شهری هوشمند پویا است.

امکان استفاده از فناوری های دیجیتال و شبکه پیشرفته را برای ارائه خدمات متناسب با نیازهای شهروندان فراهم می کند.

شهرهای هوشمند غنی ترین و پیچیده ترین سناریو برای محیط هوشمند هستند. آنها حوزه های مختلفی مانند محیط زیست، اقتصاد و تحرک،

همچنین تعداد زیادی از چالش های مرتبط با مشارکت بازیگران متعدد با نیازها و علایق متفاوت را در بر می گیرند.

فن‌آوری‌های آن‌ها غالباً در همه حوزه‌ها و چالش‌ها متعارف هستند، و بنابراین قابلیت همکاری راه‌حل‌ها و استانداردهای فناوری از اهمیت بالایی برخوردار است.

چطورکار می کنند؟

هوشمند سازی بیمارستان

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این نوع از راه حل های هوشمند به دلیل بزرگی این پروژه ها پیچیده ترین هستند.

به همین دلیل است که برای پوشش هر یک از نیازها به یک سیستم مدولار و مقیاس پذیر نیاز است که چهار نوع راه حل را با هم ترکیب می کند تا یک شهر هوشمند ایجاد کند:

محیط هوشمند

هوشمند سازی بیمارستان

بهینه سازی منابع طبیعی، حفظ و حفاظت از محیط زیست، راه حل های اصلی دیجیتالی سازی کنترل و منطقی کردن مصرف انرژی، مدیریت پسماند و غیره.

تحرک هوشمند

هوشمند سازی بیمارستان

برنامه ریزی و کارایی حمل و نقل عمومی، کنترل ازدحام و ترافیک، مدیریت فضاها و ظرفیت پارکینگ، اولویت بندی شهروندان در زمینه تحرک و غیره.

افراد هوشمند
هوشمند سازی بیمارستان

شهروندان آگاه، جامعه فراگیر، مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری، دسترسی به اینترنت در مکان‌های عمومی، آموزش الکترونیکی و غیره.

زندگی هوشمند
هوشمند سازی بیمارستان

کیفیت زندگی برای شهروندان، امنیت نظارت تصویری تضمین شده، شناسایی و مدیریت بلایای طبیعی، امکانات عمومی و غیره.

محیط‌های هوشمند مجموعه‌ای از پیاده‌سازی راه‌حل‌های هوشمند هستند که برای سناریوهای خاص در شهر اعمال می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.