راه حل های IoT خودرو چگونه وسایل نقلیه را مدرن می کند؟

راه حل های IoT خودرو چگونه وسایل نقلیه را مدرن می کند؟

راه حل های IoT خودرو چگونه وسایل نقلیه را مدرن می کند؟

هوشمند سازی ویلا

راه حل های IoT خودرو چگونه وسایل نقلیه را مدرن می کند؟ راه حل های اینترنت اشیا روز به روز در حال توسعه و پیشرفته تر شدن است و در عین حال تجربه بیشتری را تضمین می کند.

Ritesh Sutaria از Prompt می‌گوید: همه ما می‌دانیم که اینترنت اشیاء تقریباً بخشی از هر بخش شده است و اظهارات برجسته‌ای را در صنعت خودرو بیان کرده است.

تخمین زده شده است که وسایل نقلیه تا سال 2025 بیش از 163 میلیون اتصال فعال اینترنت اشیا خواهند داشت.

خب، این ممکن است شما را متعجب نکند زیرا اینترنت اشیاء در حال حاضر مزایای زیادی را به ویژه در حوزه خودرو ارائه می دهد. به عنوان مثال،

اینترنت اشیا برای بهبود ناوبری و رانندگی آسان تر و ایمن تر استفاده شده است، که فرصت های جدیدی را برای شرکت های زنجیره تامین باز کرده است.

ایده ای در مورد راه حل های IoT خودرو و چه کسی سود می برد؟

هوشمند سازی ویلا

وقتی می گوییم راه حل های اینترنت اشیاء خودرویی، منظور وسایل نقلیه متصل است. ویژگی اصلی وسایل نقلیه متصل این است که آنها به اینترنت متصل هستند.

فرصتی برای ارسال و دریافت داده فراهم می کنند. این وسیله نقلیه با یک رایانه داخلی،

نرم افزار را به آخرین نسخه به روز می کند تا از ایمنی کامل، رفع اشکالات، دریافت اطلاعات ترافیک و ناوبری مناسب نقشه اطمینان حاصل کند.

یک ماشین متصل همچنین می تواند با سایر دستگاه های متصل به اینترنت تعامل داشته باشد. اتصالات وای فای برای مسافران وجود خواهد داشت تا ارتباط و تجربه بهتری داشته باشند.

مانند سایر دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیا، یک خودروی متصل نیز می‌تواند داده‌ها را جمع‌آوری کند تا پتانسیل تحلیلی برای کسب‌وکارها را به دست آورد.

یک محصول اینترنت اشیا نصب شده در خودرو می تواند برای ایجاد ارتباط و ایجاد ارتباطات و تبادلات قوی بین رانندگان، اپراتورها، مشتریان و سایر کاربران جاده استفاده شود.

Telematics امکان ردیابی بی‌درنگ مکان خودرو، کنترل سرعت و عملکرد آن، جمع‌آوری داده‌های شخص ثالث برای بهبود ناوبری،

جلوگیری از برخورد و غیره را فراهم می‌کند. تجهیز به سنسورها در هر قطعه یدکی وسیله نقلیه آسان و امکان‌پذیر است و باز می‌شود.

امکان نظارت بر وضعیت خودرو و رفتار راننده. هزینه سنسورها و یک سیستم کامل اینترنت اشیا با گذشت زمان در حال کاهش است و معرفی فناوری جدید در بازار باعث بهبود و خدمات بهتر خواهد شد.

وسایل نقلیه متصل چگونه رانندگی را بهبود می بخشند؟

هوشمند سازی ویلا

یک وسیله نقلیه متصل از شبکه های بی سیم برای اتصال به دستگاه های نزدیک استفاده می کند. به طور کلی، وسایل نقلیه هوشمند از طریق WLAN،

به شبکه های سلولی مانند 2G، 3G، و 4G و غیره به اینترنت متصل می شوند و از GPS برای ردیابی موقعیت خود استفاده می کنند.

امروزه، شرکت‌های بزرگ خودروسازی روی توسعه 5G سرمایه‌گذاری می‌کنند، زیرا آینده اینترنت اشیا در خودرو را بهبود می‌بخشد.

طبق گفته گارتنر، تولید خودرو اصلی‌ترین بازار راه‌حل‌های 5G IoT خواهد بود که حدود 53 درصد از کل بازار نقطه پایانی 5G IoT را به خود اختصاص می‌دهد.

علاوه بر این، سنسورهای IoT نصب شده در وسایل نقلیه نیز مهم هستند زیرا از آنها برای اندازه گیری وضعیت خودرو استفاده می شود.

به عنوان مثال، در صورت خراب شدن باتری یا خرابی موتور، سنسورها با استفاده از اینترنت سیگنال هایی را برای اطلاع راننده در مورد آن ارسال می کنند.

خودروها همچنین دارای دوربین هایی هستند که به پارکینگ و جلوگیری از برخورد کمک می کند.

با این وجود، وسیله نقلیه IoT باید با قدرت محاسباتی قابل توجهی ساخته شود که قادر به پشتیبانی از مخابرات، اتصالات محیطی و سرگرمی اطلاعاتی باشد.

راه حل های IoT خودرو برای شرکت های حمل و نقل:

هوشمند سازی ویلا

در لجستیک، شرکت ها می توانند از مزایای ارائه شده توسط راه حل های IoT به طور موثر استفاده کنند.

شرکت‌های حمل‌ونقل می‌توانند با استفاده از راه‌حل‌های اینترنت اشیاء، اطلاعات بی‌درنگ درباره مکان وسایل نقلیه و محموله‌ها به همراه سلامت راننده و شرایط محیطی دریافت کنند.

مزایای دریافت شده توسط شرکت های حمل و نقل را هنگام اتخاذ راه حل های اینترنت اشیا به ما اطلاع دهید:

مدیریت موثر ناوگان

هوشمند سازی ویلا

کاشت حسگرهای اینترنت اشیا در خودرو راه را برای نظارت بر سطح سوخت و روغن، مکان فعلی، فشار تایر، سبک رانندگی و سایر پارامترها برای بررسی کارایی آن آسان‌تر می‌کند.

ردیابی خودرو در زمان واقعی به شرکت اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر فرآیند حمل و نقل جمع کند و خطر را برای رانندگان کاهش می دهد. همچنین رعایت تمامی قوانین ایمنی و زیست محیطی را آسان می کند.

نگهداری پیش‌بینی‌کننده

هوشمند سازی ویلا

جمع‌آوری داده‌های خودرو با استفاده از حسگرها به پیش‌بینی خرابی‌های احتمالی کمک می‌کند. به عنوان مثال،

هنگامی که تجهیزات شروع به ترک خوردن می کنند، شروع به ایجاد صدا یا ارتعاش می کنند، که احتمالاً نشان می دهد که احتمال دارد به زودی خرابی رخ دهد.

با نادیده گرفتن خرابی‌های ناگهانی، شرکت‌ها می‌توانند از زیان‌های ناگهانی و ریسک‌های شهرت بگذرند.

مشاهده می شود که زمان توقف معمولاً برای خودرو در روز حداقل حدود 450 دلار (439.46 یورو) تا 750 دلار (732.44 یورو) هزینه دارد.

فناوری نگهداری پیش‌بینی‌کننده با الگوریتم‌های یادگیری ماشین مرتبط است و پیش‌بینی دقیق‌تری از خرابی خودرو در طول زمان ارائه می‌کند.

برنامه ریزی مسیر بهینه

هوشمند سازی ویلا

با دسترسی به اینترنت و تعامل با سایر رانندگان یا زیرساخت های جاده، شرکت ها می توانند اطلاعاتی در مورد مسیرهای بهینه برای جلوگیری از تصادفات،

شرایط آب و هوایی ناخوشایند، حالت های سرعت پایین و ترافیک دریافت کنند. دسترسی به اینترنت بی‌درنگ ارتباط سریعی بین مدیران،

مشتریان و رانندگان ارائه می‌دهد و حتی انتخاب کوتاه‌ترین مسیر را برای رسیدن زودهنگام و ایمن به مقصد تضمین می‌کند.

وضعیت واقعی محموله تجهیز محموله

هوشمند سازی ویلا

وسایل نقلیه به حسگر به شرکت اجازه می دهد تا شرایط محیطی را برای تنظیم دما، رطوبت و بسیاری از اقدامات دیگر برای محافظت از محموله رعایت کند.

نظارت بر محموله های ظریف و انتخاب شرایط مناسب حفاظت از سقوط آسان شده است.
نظارت بر وضعیت راننده راه حل های خودرویی IoT جزئیات و بینش هایی را در مورد سبک های رانندگی ارائه می دهند و می توانند الگوی رانندگی تهاجمی را نشان دهند.

می دانیم که اگر راننده برخی حرکات ناگهانی مانند بلند کردن سریع یا کاهش سرعت انجام دهد، این می تواند بر وضعیت خودرو و سلامت راننده تأثیر بگذارد.

حسگرها می‌توانند ناکارآمدی‌ها را در سبک رانندگی تشخیص دهند، مانند دور آرام بیش از حد، و می‌توانند هشدارهای فوری را به مالک ارسال کنند.

اگر راننده مجبور باشد در شرایط سخت مانند مسافت های طولانی یا شرایط آب و هوایی ناخوشایند رانندگی کند، می تواند برای اندازه گیری وضعیت سلامت در زمان واقعی از پوشیدنی ها استفاده کند.

راه حل های IoT خودرو برای کاربران نهایی:

هوشمند سازی ویلا

در سال 2014، طبق گفته Mckinsey، 65 درصد از خریداران خودرو در گروه سنی 35 سال، اتصال را عاملی مهم در انتخاب خودرو می‌دانستند.

آنها همچنین به اشتراک گذاشتند که سرگرمی یکی دیگر از عملکردهای ضروری خودرو است. با قدرت رو به رشد هزاره ها، تقاضا برای ماشین متصل افزایش یافته است.

در سال 2020، بیش از 13 میلیون خودروی متصل به فروش رسید، یعنی بیش از 91 درصد از کل خودروها فروخته شد. شرکت های بزرگ به شدت در وسایل نقلیه متصل سرمایه گذاری می کنند.

بدون شک، اتومبیل های متصل ایمنی و خدمات بیشتری را به رانندگان ارائه می دهند. ماشین متصل می تواند عملکردهای زیر را برای راننده بهبود بخشد:

  • اطلاعات سرگرمی
  • جهت یابی
  • ایمنی
  • تشخیص و کارایی
  • مبلغ پرداختی

بدیهی است که سرگرمی به یکی از وظایف اصلی خودروهای متصل تبدیل شده است، اما یکی دیگر از عملکردهای موجود در لیست اولویت خریداران هزاره،

کنترل خودرو از راه دور است. این شامل ویژگی هایی مانند راه حل های IoT خودرو چگونه وسایل نقلیه را مدرن می کند؟ پارک از راه دور در فضاهای باریک، روشن و خاموش کردن موتور،

بستن و باز کردن درب های خودرو و غیره است. امکان ارتباط سریع با خودرو، زمان پاسخگویی راننده و واکنش ها سریع می شود.

اگر سرقت خودرو اتفاق بیفتد، نظارت بر موقعیت مکانی در زمان واقعی به بازگرداندن آن کمک می کند. یک خودروی هوشمند با سنسورهای مختلف می تواند مشکلات موجود را ردیابی کند.

به راننده اطلاع دهد که چه زمانی برای تعمیر و نگهداری مراجعه کند. نه فقط این، پرداخت عوارض جاده راحت تر شده است.

این خودروهای هوشمند می توانند به اشیاء زیر متصل شوند:
زیرساخت
هوشمند سازی ویلا

خودروهای هوشمند راننده را قادر می‌سازد تا اطلاعاتی را از زیرساخت‌های موجود در محیط مانند تابلوهای خیابان، چراغ‌های راهنمایی، پارکینگ، مناطق مدرسه، نشانگر خطوط و غیره به دست آورد. ، تصادف و غیره

وسیله نقلیه دیگر
هوشمند سازی ویلا

تعامل با خودروهای دیگر به راننده اجازه می دهد تا جزئیات ترافیک را دریافت کند. همه کاربران جاده می توانند به اینترنت متصل شوند تا داده های مهم را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا سفر ایمن تر را نوید دهند. این ویژگی برای خودروهای خودران ضروری است.

Cloud
هوشمند سازی ویلا

Cloud بستری را برای ذخیره حجم عظیمی از داده ها برای تجزیه و تحلیل آینده فراهم می کند. همچنین به خودروها در دریافت به‌روزرسانی‌ها، شناسایی مشکلات و اتصال با دستگاه‌های موجود دارای IoT کمک می‌کند.

عابرین پیاده سنسورهای نصب شده همچنین می توانند رانندگان را در مورد عابران پیاده و دوچرخه سواران حاضر در جاده مطلع کنند. این سیستم ایمنی پیشرفته از حوادث رانندگی جلوگیری می کند.

هنگامی که ماشین متصل تمام اتصالات فوق را با هم ترکیب می کند، به آن Vehicle to Everything Connectivity یا V2X می گویند. اکثر شرکت های بزرگ در حال حاضر در حال سرمایه گذاری در توسعه این جهت هستند.

راه حل های IoT خودرو برای فرآیند تولید:
هوشمند سازی ویلا

عامل اصلی برای سازندگان خودرو، دانستن سطح استفاده از خودرو، سلامت خودرو، رفتار رانندگی، الگوهای شارژ EV، و سایر جنبه‌های قوی و ضعیف برای بهبود خودرو و سیستم‌های آن است.

وسایل نقلیه متصل تمام اطلاعات ذکر شده در بالا را به شرکت سازنده ارسال می کنند اتوماسیون ساختمان آترینا که می تواند برای تجزیه و تحلیل تجربه کاربر استفاده شود.

این امر با ترکیب فناوری هایی مانند حسگرهای اینترنت اشیا، داده های بزرگ و محاسبات ابری امکان پذیر است.

شرکت ها می توانند از اطلاعاتی مانند الگوهای استفاده از وسیله نقلیه برای توسعه یک استراتژی تجاری آگاهانه تر برای افزایش فروش استفاده کنند.

این امر امکان در نظر گرفتن مسائل کاربر را در مرحله طراحی فراهم می کند.

این همچنین به شرکت ها کمک می کند تا عملکرد خود را بهبود بخشند و هزینه های غیرضروری را در حین توسعه تولید خودرو کاهش دهند.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.