رستوران ها و فناوری هوشمند

رستوران ها و فناوری هوشمند

رستوران ها و فناوری هوشمند

رستوران ها و فناوری هوشمند، مزایای سرمایه گذاری در فناوری رستوران را نمی توان نادیده گرفت هوشمند سازی رستوران زیرا مشتریان انتظار دارند هر بخش از زندگی آنها توسط فناوری بهبود یابد.

مشتریان می خواهند پذیرایی از غذاخوری سنتی همراه با امکانات فن آوری مدرن باشد.

صاحبان رستوران‌ها دیگر نمی‌توانند هوشمند سازی رستوران را به عنوان یک کالای لوکس ببینند:

73 درصد از مهمانان می گویند که تجربه آنها با فناوری رستوران بهبود رستوران ها و فناوری هوشمند یافته است.

در دسترس بودن گزینه های تکنولوژیکی عامل مهمی برای 29 درصد از غذاخوری هایی است.

از رستوران های با خدمات محدود و 24 درصد از مشتریان در هوشمند سازی رستوران سرویس میز استفاده می کنند.

هوشمند سازی رستوران بر تمام جنبه های عملیات رستوران از جمله برنامه ریزی کارمندان، مدیریت آشپزخانه،

خدمات مشتری تأثیر می گذارد. برخی از مزایای اجرای فناوری مناسب برای نیازهای هوشمند سازی رستوران شما عبارتند از:

  • افزایش بهره وری
  • تجربه غذاخوری بهتر
  • صرفه جویی در هزینه

با این حال، هنگامی که صحبت از ارتقای سرعت رستوران شما با آخرین فن آوری به میان می آید، مزایای آن بسیار بیشتر از موارد منفی است.

فناوری رستوران به دسته های زیر تقسیم می شود:

  • اتوماسیون آشپزخانه
  • پایداری
  • مراقبت از مشتری
  • عملیات

همیشه یک فناوری جدید وجود دارد که به عنوان یک “لازم” برای هوشمند سازی رستوران معرفی می‌شود. از نظر نوع فناوری که ابتدا باید پیاده سازی کنید،

باید تصمیم بگیرید که کدام سیستم ها و ابزارها سریع ترین بازگشت سرمایه را ارائه می دهند و نیازهای مبرم رستوران شما را برطرف می کنند.

برای جلوگیری از اجرای فناوری که بار مالی زیادی را بر هوشمند سازی رستوران شما تحمیل می کند، رویکردی جزئی برای معرفی سیستم ها و ابزارهای جدید در نظر بگیرید.

مهم است که قبل از متعهد شدن به نوع خاصی از فناوری برای هوشمند سازی رستوران خود، درباره فروشندگان فناوری به دقت تحقیق کنید.

نظرات مشتریان را بررسی کنید و در صورت وجود، برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت نام کنید.

1. عملیات تجاری کارآمدتر

معرفی اتوماسیون به عملکردهای آشپزخانه شما کمک می کند یکی از حیاتی ترین جنبه های هوشمند سازی رستوران شما به روشی ساده و منظم عمل کند.

عملکردهای خودکار آشپزخانه همراه با سیستم های نقطه فروش به شما امکان می دهد سفارش غذا و نوشیدنی را برای کاهش ضایعات ساده کنید.

پختن مقدار مناسب غذا یک جنبه مهم برای به حداقل رساندن ضایعات است. فناوری مدیریت سطل زباله برای هوشمند سازی رستوران نگهداری گرم را خودکار می کند،

به طوری که غذای داغ برای کمترین زمان نگهداری می شود. این احتمال دور ریختن غذا را کاهش می دهد زیرا برای مدت طولانی در حالت تعلیق قرار گرفته است.

وقتی هوشمند سازی رستوران شلوغ می شوند، ممکن است بین کارمندان جلو و عقب خانه اصطکاک وجود داشته باشد. نرم افزار اتوماسیون آشپزخانه،

به این دو عملکرد کمک می کند تا بدون ایجاد سردرگمی با هم ارتباط برقرار کنند. سیستم‌های اتوماسیون آشپزخانه شامل عملکردهایی مانند وضعیت سفارش است.

2. خدمات بهتر به مشتریان

هوشمند سازی رستوران بخشی جدایی ناپذیر از راضی نگه داشتن مهمانان باهوش امروزی است. سیستم‌های مدیریت موجودی تضمین می‌کنند که هیچ‌گاه مواد اولیه شما تمام نشود.

مشتریان شما خیلی مهربان نیستند که بفهمند غذای مورد علاقه آنها از منو خارج شده است. شاید یکی از مشهورترین و شدیدترین مواردی که یک خرده‌فروش مواد غذایی مواد اصلی خود را تمام می‌کند،

زمانی است که مرغ KFC در بریتانیا تمام شد. خرده فروش عمده فست فود مجبور شد بیش از 600 شعبه خود را ببندد زیرا شرکت ارسال کننده آنها نمی توانست با عرضه 900 مغازه کنار بیاید.

منجر به تماس مشتریان ناامید و عصبانی با پلیس شد. هوشمند سازی رستوران و فناوری هوشمند چندین نیروی پلیس در توییتر از مردم خواستند، از تماس با آنها خودداری کنند زیرا نمی توانند مرغ را در دست بگیرند.

سفارش مشتری مهم‌ترین حوزه برای توسعه فناوری در پنج سال آینده است. توابع سفارش مشتری که توسط فناوری فعال می شوند عبارتند از:

  • سفارش آنلاین
  • ایستگاه های کیوسک
  • علامت های دیجیتال
  • تبلت روی میز

همچنین می‌توانید از هوشمند سازی رستوران برای اجرای یک برنامه وفاداری استفاده کنید. تا افراد ناهارخوری خود را تشویق به خرج کردن بیشتر برای بازخرید اقلام رایگان یا تخفیف‌خورده کنید.

My Starbucks Rewards نه تنها برای صنعت غذا و نوشیدنی، بلکه برای کسب و کارها به عنوان یک برنامه پاداش شاخص در نظر گرفته می شود.

فناوری در محبوبیت برنامه وفاداری استارباکس نقش دارد زیرا تجربه تلفن همراه را با ویژگی‌های تعامل با مشتری ترکیب می‌کند.

3. افزایش سود

مزیت سرمایه گذاری در هوشمند سازی رستوران، درآمد بیشتر است. گزارش شده است که ناهارخوری هایی که سفارشات خود را از میزهای مجهز به فناوری ثبت می کنند،

آنها همچنین می توانند میزهای خود را با تصاویر دلخواه خود سفارشی کنند  تا به ایجاد فضایی منحصر به فرد کمک کنند.

شرکت‌هایی مانند MenuPad، این فناوری را برای کمک به هوشمند سازی رستوران در پیاده‌سازی فناوری میز ارائه می‌کنند،

استفاده از نرم افزار خودکار آشپزخانه شما را قادر می سازد تا فرآیند سفارش را ساده کنید تا بتوانید به مشتریان بیشتری خدمات رسانی کنید.

خدمات کارآمدتر که غذای گرم را به موقع ارائه می دهد، تعداد شکایات مشتریان را نیز کاهش می دهد. یکی از راه های راضی کردن مشتری ناراضی،

ارائه غذا یا نوشیدنی رایگان است. هدیه دادن غذای رایگان به شما اضافه می شود، بنابراین کاهش شکایت به این معنی است که در پول خود صرفه جویی خواهید کرد.

یک سیستم مدیریت موجودی نیز به افزایش سود کمک می کند زیرا می توانید سطح سهام خود را دقیق تر نظارت کنید.

یک سیستم موجودی خودکار به این معنی است که شما برای مواد اولیه بیش از حد خرج نمی کنید.

همچنین می‌توانید بودجه دقیق‌تری تعیین کنید و بینشی در مورد مواردی که بهترین عملکرد را در هوشمند سازی رستوران شما دارند به شما ارائه می‌دهد.

4. رضایت بیشتر کارکنان

شما می توانید افراد مناسب با مهارت های مناسب را به شیفت های مناسب اختصاص دهید. تحقیقات انجام شده توسط گروه آبردین نشان داد.

خودکارسازی زمان‌بندی منجر به «۵ درصد استفاده بیشتر از ظرفیت نیروی کار و ۲۴ درصد سطوح تعامل بالاتر به دلیل شفافیت زمان‌بندی» شد.

برنامه ریزی خودکار کارکنان به کارکنان این امکان را می دهد که برنامه های خود را از قبل دریافت کنند تا بتوانند زندگی خود را خارج از محل کار بهتر برنامه ریزی کنند.

کارمندان می‌توانند شیفت‌ها را با سایر کارکنان با همان درجه دستمزد به روشی بسیار راحت‌تر در زمانی که زمان‌بندی خودکار است، تعویض کنند.

همچنین هنگام استفاده از نرم‌افزار مدیریت نیروی کار، ارتباط با کارمندان شما ساده‌تر می‌شود،

زیرا می‌توانید از ویژگی همکاری استفاده کنید تا مطمئن شوید همه از آخرین پیشرفت‌ها مطلع هستند.

سیستم نقطه فروش (POS) یکی دیگر از فناوری های هوشمند سازی رستوران است که تأثیر مثبتی بر کارمندان شما خواهد داشت.

کارمندان هوشمند سازی رستوران طیف وسیعی از مشاغل را برای شعبده بازی دارند.

این به این دلیل است که یک سیستم POS کارآمد تضمین می کند که شما می دانید کدام محصولات را باید خریداری کنید.

در رستوران خود سرمایه گذاری کنید

انتخاب سرمایه گذاری در هوشمند سازی رستوران ممکن است آسان نباشد. با این حال، مزایای آن بیشتر از معایب است.

مشتریان انتظار خدمات مبتنی بر فناوری را دارند و عدم پاسخگویی به این نیازها می تواند به معنای فاجعه برای هوشمند سازی رستوران شما باشد.

مناسب‌ترین فناوری باید مکمل (یا تقویت‌کننده) خدمات عالی شما باشد. بسیاری از هوشمند سازی رستوران برای جلوگیری از خطر خطای انسانی،

نرم‌افزار زمان‌بندی کارمندان یا وب‌سایت‌های برنامه‌ریزی آنلاین اعتماد می‌کنند. پلتفرم‌های برنامه‌ریزی هوشمند سازی رستوران مزایای متعددی را برای ایجاد دستی برنامه‌ها ارائه می‌کنند.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.