شوراهای شهر و نقش آنها در شهر هوشمند

شوراهای شهر و نقش آنها در شهر هوشمند

شوراهای شهر و نقش آنها در شهر هوشمند

هوشمند سازی مدارس

شوراهای شهر و نقش آنها در شهر هوشمند فناوری در سال های اخیر به طور بالقوه در حال تحول است و مفهوم شهر سنتی را پشت سر گذاشته و به سمت شهر هوشمند حرکت می کند.

مفهوم شهر هوشمند فعلی به دنبال به حداکثر رساندن کیفیت زندگی شهروندان و توسعه پایدار از طریق مدیریت کارآمد و مسئولانه منابع و خدمات آن است.

در نتیجه یک شهر هوشمند در حال تکامل، نیاز به ادغام ساختمان‌های مدیریتی و اداری شهر در آن وجود دارد و شوراهای شهر 4.0 ظاهر می‌شوند،

جایی که کاربرد فشرده BigData و هوش مصنوعی به طور اساسی روش کار را تغییر می‌دهد، کارایی و کارایی را افزایش می‌دهد. بهبود در ارائه خدمات به شهروندان

اما قبل از اینکه به نقش شوراهای شهر در یک شهر هوشمند بپردازیم، بیایید نگاهی دقیق‌تر به مفهوم شهر هوشمند بیندازیم.

شهر هوشمند چیست؟

هوشمند سازی مدارس

شهر هوشمند یا شهر هوشمند شهری مبتنی بر توسعه پایدار شهری به لطف کاربرد فناوری‌های جدید فوق‌الذکر است که اهداف اصلی آن عبارتند از: بهبود بهره‌وری انرژی، کاهش انتشار CO2 و افزایش رفاه شهروندان.

راه‌حل‌های مدیریت پیشرفته حوزه‌های مختلفی مانند اقتصاد، تحرک، محیط زیست، انرژی، تامین، سلامت، امنیت و غیره را پوشش می‌دهد و در نتیجه امکان کارآمدتر شدن و ارائه خدمات بهتر و جدید را فراهم می‌کند.

شهرهای هوشمند جامعه را با مدیریت خود ادغام می کنند، نیازهای شهروندان را شناسایی می کنند و راه حل هایی ارائه می دهند.

کیفیت زندگی را با کمترین تأثیر زیست محیطی بهبود می بخشد. کلیدهایی که شهر هوشمند را تعریف می کنند عبارتند از:

  • استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات.
  • اتوماسیون ساختمان و کنترل.
  • برنامه ریزی شهری کارآمد.
  • تحرک شهری و حمل و نقل عمومی پایدار.
  • مدیریت هوشمند زباله.
  • بهبود پایداری زیست محیطی.
  • توجه به محیط اجتماعی.
  • فناوری های کاربردی در آموزش.
  • فناوری های بهداشتی.
  • سیستم تجارت الکترونیک پیشرفته.
  • شفافیت بین دولت ها و شهروندان.
  • به اشتراک گذاری داده ها.

ساختمان هوشمند یا ساختمان های هوشمند

هوشمند سازی مدارس

ساختمان‌های هوشمند ساختمان‌هایی هستند که زیرساخت‌های فناوری دارند که به طور مداوم اطلاعاتی را برای خودکارسازی و بهینه‌سازی،

عملکرد فرآیندهای داخلی از طریق اتصال دستگاه‌های IoT (اینترنت اشیا) با پلت‌فرم‌های نرم‌افزاری که از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها استفاده می‌کنند، به دست می‌آورند.

در میان این فرآیندها و منابع، ما بهینه سازی روشنایی، تهویه مطبوع، دسترسی، نظارت تصویری و امنیت، پارکینگ و غیره را برجسته می کنیم.

علاوه بر این، آنها قادر به ارائه اطلاعات ارزشمند بر اساس داده ها هستند که به افراد مسئول مدیریت آنها اجازه می دهد تا تصمیم گیری خود را بهبود بخشند.

شورای شهر مرکز عملیات شهر

هوشمند سازی مدارس

خب، ممکن است تعجب کنید که چگونه و از کجا یک شهر هوشمند کنترل و مدیریت می‌شود… اینجاست که ساختمان‌های اصلی که اداره و مدیریت یک شهر حول آن می‌چرخند: شوراهای شهر.

امروزه، هم می‌توان شوراهای شهر را به ساختمان‌های هوشمند تبدیل کرد که به‌طور مستقل کار می‌کنند تا خود را بهینه کنند و از فرآیندها و منابع داخلی حداکثر استفاده را ببرند.

هم امکان ایجاد فضایی در داخل آنها برای مدیریت شهری ایجاد کرد. مرکز عملیاتی باشد که بتواند ابزارهای لازم را در اختیار مدیران خدمات شهری قرار دهد.

تا کارایی تعمیر و نگهداری را افزایش دهد. علاوه بر ارائه اطلاعات ارزشمند برای تصمیم گیری.

آیا برای یک کارخانه هوشمند آماده هستید؟

هوشمند سازی مدارس

هر روز صنایع بیشتری به انقلاب صنعتی می پیوندند که به آن Industry 4.0 نیز می گویند. تحول دیجیتال به عناصر فیزیکی اجازه داده است،

با عناصر دیجیتال ادغام شوند و بهره وری را بهبود بخشند. این منجر به مفهوم کارخانه هوشمند می شود.

کارخانه هوشمند چیست و از چه فناوری استفاده می کند؟

هوشمند سازی مدارس

همانطور که از نام آن پیداست، یک کارخانه هوشمند یک صنعت هوشمند است. به این معنا که فناوری‌های مخرب در فرآیندهای تولید آن‌ها گنجانده شده‌اند.

منجر به تولید انعطاف‌پذیرتر و مدولارتر ناشی از این فناوری‌های اتوماسیون می‌شود.

یک کارخانه هوشمند امکان به حداقل رساندن زمان فرآیند تولید و همچنین هزینه های آن را فراهم می کند، زیرا می تواند علاوه بر ذخیره و تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها در زمان واقعی،

فرآیندها را تطبیق و بهینه کند. این منجر به تولید انعطاف‌پذیرتر، کارآمدتر و مستقل‌تر می‌شود و باعث می‌شود افراد بیشتر بر روی بهبود فرآیندها تمرکز کنند و نه چندان روی کارهای تکراری، که ارزش زیادی را ارائه می‌دهد.

برای اینکه یک صنعت “سنتی” به یک کارخانه هوشمند تبدیل شود، بیشتر به مشارکت و انگیزه مدیریت شرکت و همچنین تیم های کاری با دانش حرفه ای نیاز دارد که می توانند تحول را رهبری کنند.

با این حال، تمام این بیانیه‌ها و تیم‌های حرفه‌ای باید با فناوری‌ها و ابزارهایی حساب شوند که به کنترل، تجزیه و تحلیل و بهبود زمان تولید و کارخانه کمک می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند:

مانیتورینگ ابری

هوشمند سازی مدارس

بیشتر به عنوان ابر شناخته می‌شود، جایی که می‌توانید تمام اطلاعات و حجم زیادی از داده‌هایی را که هم در کارخانه (روبات‌ها، حسگرها…) و هم در ابزارهای خاص (MES، ERP…) تولید می‌شوند، ذخیره کنید.

“اینترنت اشیا” یا IOT. اتصال بین ماشین ها به شما امکان می دهد تا سیستم ها را هماهنگ کنید، داده ها را ضبط کنید، کنترل از راه دور تولید داشته باشید و همچنین اطلاعات بین سیستم ها و محصولات را تبادل کنید.

اطلاعات بزرگ

هوشمند سازی مدارس

تمام اطلاعات تولید شده از طریق ارتباط بین ماشین ها یا کارخانه ها و ابزارها باید در زمان واقعی با دو هدف جمع آوری و تجزیه و تحلیل شوند،

اول شناسایی الگوها. و دوم، جلوگیری از حوادث آینده. فقط داده های بزرگ به شما امکان می دهد با حجم زیادی از داده ها در زمان های بهینه کار کنید.

امنیت سایبری یک فناوری ضروری در یک کارخانه هوشمند است زیرا حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده ها کلیدی ترین جنبه برای صنایع است.

ربات ها آن دسته از کارهایی را که نیاز به دقت بالایی دارند یا تمام کارهایی که تکراری هستند را تسهیل می کنند. هر فعالیتی که باید توسعه یابد به یک ربات شناختی یا یک ربات مستقل یا حتی هر دو نیاز دارد.

دوقلوهای دیجیتال برای افزایش کارایی، کنترل و برنامه ریزی عملیات

هوشمند سازی مدارس

واقعیت مجازی و افزوده به اپراتورها در سازماندهی محصول، وظایف تولید و نگهداری و تعمیر تجهیزات کمک می کند. اما ما نباید هر دو اصطلاح را اشتباه بگیریم.

وقتی در مورد واقعیت افزوده صحبت می کنیم، به فناوری اشاره می کنیم که به ما امکان می دهد اطلاعات دیجیتالی را در زمان واقعی بر روی اطلاعاتی که از طریق چشمان ما درک می شود.

فقط به یک گوشی هوشمند نیاز دارد، همپوشانی کنیم. در حالی که واقعیت مجازی برای انتقال خود به دنیای مجازی نیاز به عینک مخصوص دارد.

چگونه طرح تولید خود را به یک کارخانه هوشمند تبدیل کنیم؟

هوشمند سازی مدارس

صنایع سنتی با تعدادی چالش مواجه هستند و دیجیتالی شدن آنها را می توان در 4 مرحله تعریف کرد:

شرکت‌ها باید دیجیتالی شدن را به‌عنوان یک فرصت به‌جای تهدید ببینند، زیرا به آنها اجازه می‌دهد کارایی را بهبود بخشند و زمان و هزینه‌های تولید را کاهش دهند.

پس از شناسایی نیازها، اهداف و برنامه استراتژیک باید به منظور پرداختن به تغییر تعریف شود. این موارد می تواند شامل: بهینه سازی فرآیندهای داخلی، افزایش فروش، کاهش هزینه ها.

تیم داخلی که پروژه را هدایت می کند را تعریف کنید. این تیم باید اتوماسیون ساختمان اترینا متشکل از متخصصان با دانش عمیق در مورد تجارت و کلیه فرآیندهای آن باشد.

بازیافت و مشارکت فعال کل نیروی کار بسیار مهم است، یعنی شرکت ها باید برنامه ای برای آموزش کارکنان خود یا استخدام کارکنان جدید تنظیم کنند. تحول مطلق است و همه کارگران و فرآیندهای داخلی را در بر می گیرد.

چه مزیت های رقابتی برای یک کسب و کار برای توجیه سرمایه گذاری دارد؟

هوشمند سازی مدارس

دیجیتالی کردن یک صنعت مزایای بی شماری را به همراه دارد که بر برنامه ریزی، کیفیت و توسعه محصولات و لجستیک در زنجیره تامین تأثیر می گذارد. در اینجا مهمترین مزیت های رقابتی ذکر شده است:

  • سرعت و انعطاف پذیری در مواجهه با موارد پیش بینی نشده.
  • اتصال دیجیتال و فیزیکی بی‌درنگ از طریق حسگرها و دستگاه‌های Iot.
  • بهینه سازی منابع.
  • قابلیت اطمینان داده های ذخیره شده.
  • جریان داده دو طرفه بین عناصر.

در درازمدت مزایای دیگری نیز داریم، مانند مزایایی که یادگیری ماشینی ارائه می‌کند. ما برای جمع‌آوری و ذخیره داده‌های کافی برای ترسیم پیش‌بینی تقاضا،

انجام تعمیرات پیشگیرانه و پیش‌بینی یا تولید دوقلوهای دیجیتال به زمان نیاز داریم، اینها تنها برخی از اقداماتی هستند که یادگیری ماشینی می‌تواند برای ما انجام دهد.

امنیت سایبری در یک کارخانه هوشمند

هوشمند سازی مدارس

انفجار داده های بزرگ و هوش مصنوعی امنیت داده ها را بسیار مرتبط تر کرده است. اتصال دستگاه های هوشمند حجم زیادی از داده ها را تولید می کند که مستعد جاسوسی صنعتی،

سرقت و حملات هستند. بنابراین یکی از الزامات ضروری برای داشتن شوراهای شهر و نقش آنها در شهر هوشمند یک کارخانه هوشمند، فکر کردن به امنیت سایبری است.

لحظه ای که تصمیم به دیجیتالیزه کردن صنعت می گیریم، امنیت سایبری باید هم برای اجزا و هم برای فرآیندها به عنوان یک عنصر کلیدی برای تداوم کسب و کار در نظر گرفته شود.

به همین دلیل، ما همیشه استراتژی هایی را برای محافظت از یکپارچگی و محرمانه بودن اجرا می کنیم.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.