قدرت چت بات ها در صنعت

قدرت چت بات ها در صنعت

قدرت چت بات ها در صنعت

iluxus

قدرت چت بات ها در صنعت صحبت در مورد آینده در Industry 4.0 دیگر منطقی نیست، زیرا در حال حاضر با روند به سمت دیجیتالی شدن سریع زندگی می کنیم.

شرکت ها و کارخانجات تولیدی روش انجام فرآیندهای کاری را کاملاً اصلاح و متحول کرده اند.

چت بات ها چیست؟

iluxus

یکی از روندهای فناوری که وارد صحنه شده است، پیاده سازی چت بات ها است. چت بات ها دستیارهای مجازی بسیار مفیدی برای مدیریت اطلاعات هستند.

این برنامه ها به عنوان عامل های تعاملی و مکالمه ای عمل می کنند و توانایی پاسخگویی به هر درخواست داده شده را دارند.

در سال های اخیر، استفاده از آنها برای خدمات تجاری و مشتریان به طور فزاینده ای شنیده شده است، با این حال، ارزش آنها برای تولید صنعتی به طور فزاینده ای نشان داده شده است.

چطورکار می کنند؟

iluxus

چت بات ها بر اساس فناوری های هوش مصنوعی (هوش مصنوعی)، ML (یادگیری ماشین) و NLP (پردازش زبان طبیعی) کار می کنند.

آنها قادر به تکمیل اقدامات و پاسخ به سوالات به طور مستقل بر اساس الگوها، محرک ها و الگوریتم های خاص هستند.

کاربران می توانند از طریق یک رابط (چه چت یا صوتی) با آنها ارتباط برقرار کنند. چت بات ها سوال را پردازش و تجزیه و تحلیل می کنند و تقریباً بلافاصله پاسخی از پیش تعیین شده و دقیق ارائه می دهند.

ظرفیت پاسخگویی آن‌ها به دلیل لایه‌های برنامه، پایگاه‌های داده، رابط‌های کاربر مکالمه (CUI) و APIها (رابط برنامه‌نویسی برنامه) مربوطه است.

3 نوع رایج چت ربات وجود دارد:

iluxus

چت ربات های مبتنی بر قانون: آنها پاسخی از پیش تعریف شده و کوتاه به سوالات بسیار خاص ارائه می دهند.

ربات‌های چت هوشمند: از یادگیری ماشینی برای یادگیری از ورودی کاربر استفاده کنید. آنها برای درک کلمات و عبارات خاصی که باعث پاسخ می شوند آموزش دیده اند.

آنها در طول زمان در مورد خود یاد می گیرند و پاسخ های آنها به طور فزاینده ای پیچیده می شود.

چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی: مزایای دو نوع قبلی را برای حل مشکلات کاربران ترکیب کنید.

آنها از ترکیبی از پردازش زبان طبیعی، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای یادآوری زمینه مکالمات و درک کاربران به روشی پیچیده و طبیعی استفاده می‌کنند.

مزایای چت بات ها برای تولید صنعتی

iluxus

چت بات ها می توانند ارتباطات داخلی شرکت را به طور قابل توجهی ساده و بهبود بخشند، به طوری که هماهنگی بیشتر بین بخش ها و جریان بهتر اطلاعات وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، می توان آنها را با نرم افزار داخلی (CRM) ادغام کرد تا اطلاعات مورد نیاز کارگران را پیدا کرده و در عرض چند ثانیه در اختیار آنها قرار دهد.

همانطور که شرکت ها رشد می کنند، به تامین کنندگان بیشتری نیاز دارند و زمان خود را برای یافتن بهترین گزینه ها، برقراری ارتباط با چندین تامین کننده و مذاکره در مورد توافقات از دست می دهند.

چت‌بات‌ها این وظیفه را بر عهده می‌گیرند و به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا تصمیمات تامین‌کننده خودکار را بگیرند و معاملات سریع‌تر و منصفانه‌تری انجام دهند.

چت بات ها برای انجام سفارش و بهره وری مفید هستند. برای زنجیره‌های تامین طولانی و پیچیده، ربات‌های گفتگو اطلاعات لازم را در مورد مشکلات احتمالی که برای یک واکنش موثر به وجود می‌آیند، در اختیار همه طرف‌های درگیر قرار می‌دهند.

این اطلاعات ایمنی و نگهداری را فراهم می کند، از حوادث جلوگیری می کند و بهره وری را به حداکثر می رساند.

هر اطلاعات ایمنی حیاتی موجود بر روی یک پلت فرم واحد به تیم بازرسی اجازه می دهد تا اقدامات فوری را انجام دهد و از عملیات ایمن و بدون مشکل اطمینان حاصل کند.

بهینه سازی تولید

iluxus

چت بات ها یکی از ابزارهای متعددی است که در حال حاضر برای افزایش بهره وری و کارایی شرکت ها استفاده می شود.

با ظهور کاربردهای بسیار پیچیده، کارگران این فرصت را دارند که کارهای تولیدی و با حجم بالا را در زمان کمتر و با دقت بیشتر انجام دهند. در حالی که مدیران توانایی تصمیم گیری آگاهانه و دقیق را دارند.

هدف این کاربردهای فناوری جایگزینی انسان نیست، بلکه ایجاد نوع جدیدی از تعامل بین ظرفیت ماشین‌ها و انعطاف‌پذیری و خلاقیت انسان است.

صنعت 5.0 انقلاب جدید

iluxus

از اولین انقلاب صنعتی، بشر پتانسیل به کارگیری فناوری را به عنوان وسیله ای برای پیشرفت درک کرده است. ماشین‌های بخار،

بهره‌وری و کارایی را افزایش می‌دهند. Industry 5.0 این پارادایم را تغییر می‌دهد و انقلابی را به ارمغان می‌آورد، زیرا تاکید بر فناوری را کاهش می‌دهد و فرض می‌کند که پتانسیل واقعی پیشرفت در همکاری بین انسان و ماشین است.

Industry 5.0 چیست؟

iluxus

Industry 5.0 یک مدل تولید جدید است که در آن تمرکز بر تعامل بین انسان و ماشین است.

مرحله‌ای که قبل از Industry 5.0 رخ داد، شاهد ظهور صنعت دیجیتال بود: پیشرفت‌هایی مانند اینترنت صنعتی اشیا یا ترکیبی از هوش مصنوعی و داده‌های بزرگ، نوع جدیدی از فناوری را ایجاد کرده است که می‌تواند دانش مبتنی بر داده را به شرکت‌ها ارائه دهد.

تا حدودی، انسان‌ها در موقعیتی قرار گرفته‌اند که با ماشین‌ها رقابت می‌کنند و در سناریوهای بی‌شماری، حالت اول را کنار می‌گذارند.

در مورد Industry 5.0، این روند معکوس است: هدف ایجاد تعادلی است که به موجب آن تعامل ماشین و انسان بتواند بالاترین مزایا را ارائه دهد.

چرا لازم است

iluxus

تغییرات ایجاد شده توسط Industry 5.0 در حال حاضر غیر قابل برگشت هستند. این فرآیند به شرکت‌ها توانایی ماشین‌های فزاینده قدرتمند را در ترکیب با کارشناسان آموزش‌دیده‌تر برای ایجاد یک تولید موثر، پایدار و ایمن می‌دهد.

Industry 5.0 یک مد نیست، بلکه روشی جدید برای درک تولید است که پیامدهای تولیدی، اقتصادی و تجاری دارد. بنابراین، شرکت هایی که تولید خود را با مدل کارخانه 5.0 تنظیم نمی کنند،

نه تنها این: سرعت شتاب فناوری به طور فزاینده ای سریعتر است و نشان می دهد که ظهور پارادایم های اتوماسیون ساختمان آترینا جدید هرگز متوقف نمی شود.

به همین دلیل، تنظیم فرآیندهای هر شرکت و تبدیل آنها به مفهوم صنعت دیجیتال برای تضمین رقابتی بودن یک سازمان حیاتی خواهد بود.

مزایای صنعت 5.0

iluxus

بهینه سازی هزینه

iluxus

Industry 5.0 پیشرفت‌های گذشته را می‌پذیرد که از انقلاب صنعتی اول، فرآیندهای مؤثرتری را ایجاد کرده‌اند.

راه حل های سبزتر
iluxus

هیچ یک از تحولات صنعتی فوق بر حفاظت از محیط زیست به عنوان اولویت متمرکز نبوده است. با Industry 5.0، فناوری‌ها و حساسیت‌های جدید شرکتی در حال تغییر این روند هستند.

این تغییر با آنچه سازمان های بین المللی، مقررات دولتی و مصرف کنندگان به طور فزاینده ای خواستار آن بوده اند، مطابقت دارد

شخصی سازی و خلاقیت
iluxus

نوآوری فن آوری اجازه نمی دهد درجه ای از شخصی سازی که تقاضای قدرت چت بات ها در صنعت مشتریان را برآورده کند.

پرسنلی که بخشی از Industry 5.0 هستند از پتانسیل فناوری استفاده می کنند، اما همچنین فضایی برای اضافه کردن ایده های خود پیدا می کنند که منجر به محصولی می شود که با در نظر گرفتن شخصی سازی توسعه یافته است.

علاوه بر این، اتوماسیون به‌دست‌آمده در Industry 4.0 به کارگران این امکان را می‌دهد تا خود را از برخی وظایف تکراری رها کنند و بر ایجاد استراتژی‌های قدرتمندتر تمرکز کنند یا خلاقیت خود را به کار گیرند.

چه چیزی در Industry 5.0 مورد نیاز است؟
iluxus

Factory 5.0 نقش افسر ارشد رباتیک را به ارمغان آورده است. این فرد در تعامل بین ماشین ها و اپراتورها تخصص دارد و در زمینه هایی مانند رباتیک و هوش مصنوعی نیز دانش دارد. نقش او در شرکت مستلزم تصمیم گیری پیرامون این عوامل است.

با فراگیر شدن آموزش مجازی، آموزش کارکنان نیز جهشی به جلو خواهد داشت. این امر هزینه های کمتری را برای شرکت ها فراهم می کند،

زیرا نیازی به توقف تولید برای آموزش کارکنان ندارد. علاوه بر این، این همچنین منجر به آموزش ایمن تر می شود.

از قرار گرفتن کارگران در معرض خطرات غیر ضروری در طول آموزش جلوگیری می کند. ارتباطات و انگیزه کارکنان نیز توسط محیط های یادگیری تعاملی افزایش می یابد.

همچنین انتظار می‌رود که تعداد بی‌شماری از موقعیت‌های شغلی مرتبط با تعامل با سیستم‌های رباتیک و هوش مصنوعی، در میان فناوری‌های دیگر، ایجاد شود.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.