نگهداری مبتنی بر شرایط چیست و مزایای آن

نگهداری مبتنی بر شرایط چیست و مزایای آن

نگهداری مبتنی بر شرایط چیست و مزایای آن

هوشمند سازی بیمارستان

نگهداری مبتنی بر شرایط چیست و مزایای آن نگهداری مبتنی بر شرایط یا CBM یک استراتژی نگهداری است که بر در دسترس بودن، قابلیت اطمینان یا هزینه نگهداری یک دارایی تمرکز دارد.

از طریق پیش تشخیص تجهیزات، دارایی به صورت مستمر نظارت می شود تا از خرابی دارایی جلوگیری شود.

هدف این استراتژی نگهداری، افزایش عمر ماشین‌آلات، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های عملیاتی با تعیین زمان و نوع تعمیر و نگهداری هر دارایی، مدت‌ها قبل از خرابی است.

علاوه بر این، CBM همه انواع پارامترهایی را که می‌توانند بر عملکرد دارایی تأثیر بگذارند، مانند دما یا محیط، در نظر می‌گیرد و کنترل بهینه وضعیت ماشین را فراهم می‌کند.

تعمیر و نگهداری مبتنی بر شرایط چیست؟

هوشمند سازی بیمارستان

همانطور که در مقالات دیگر توضیح داده شد، تعمیر و نگهداری یک عنصر کلیدی در دستیابی به سطوح بالاتر در دسترس بودن و قابلیت اطمینان با کمترین هزینه است.

استراتژی مشروط بر این فرض استوار است که امکان تعیین پیشینی عمر مفید هر بخش وجود ندارد و بنابراین، بهتر است هر دارایی را با تکنیک‌های مختلف بررسی کرد تا ارزیابی شود که آیا ارزش مداخله را دارد یا خیر.

در مقایسه با تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده، نگهداری مبتنی بر شرایط یا CBM تعمیر و نگهداری را بر اساس اندازه‌گیری‌های حسگر زمان واقعی اندازه‌گیری می‌کند.

به عنوان مثال، یک کارخانه باید بداند که آیا بخشی از یکی از ماشین آلات در فرآیند تولید به درستی کار می کند یا خیر. با اعمال تعمیر و نگهداری مبتنی بر شرایط،

مقدار ارتعاش تولید شده توسط قطعه مورد تجزیه و تحلیل به عنوان یک پارامتر حیاتی استفاده می شود. اگر ارتعاش از سطوح ناامن فراتر رود، یک حادثه به تیم تعمیر و نگهداری گزارش می شود که بلافاصله از محلول مراقبت می کند.

به این ترتیب، Condition Based Maintenance تنها در مواقع لزوم عملکرد خود را انجام می دهد و رویدادهای خرابی برنامه ریزی نشده را کاهش می دهد و زمان نگهداری را به حداکثر می رساند.

انواع تعمیر و نگهداری مبتنی بر شرایط

هوشمند سازی بیمارستان

اینها برخی از پارامترهایی هستند که هنگام اندازه گیری و ارزیابی اینکه کدام دارایی نیاز به بررسی یا تعمیر دارد در نظر گرفته می شود.

لرزش. ممکن است برای چشم انسان نامحسوس باشد، اما تجهیزات چرخان خاصی مانند موتورها یا پمپ ها، مقدار مشخصی ارتعاش را برای انجام وظایف خود ایجاد می کنند.

با تخریب این قطعات، لرزش قطعه ایجاد می شود. در یک MBC، حسگرهای ارتعاش قادرند تشخیص دهند که این حرکت در چه نقطه ای از خرابی یاتاقان یا مشکل دیگر را نشان می دهد.

ترموگرافی مادون قرمز این از یک تصویرگر حرارتی برای تشخیص تشعشعات وارده از یک قطعه استفاده می کند که به دما تبدیل می شود و تصویری از توزیع دما روی جسم را در زمان واقعی نشان می دهد.

این نوع نظارت برای بررسی سطوح گاز یا مایع در یک دارایی ایده آل است.

تعمیر و نگهداری اولتراسونیک سنسورهای اولتراسونیک قادر به شناسایی دارایی های بالقوه معیوب هستند. گاهی اوقات نقص دستگاه صداهای خاصی را ایجاد می کند که حسگرهای اولتراسونیک قادر به شناسایی آنها هستند.

تجزیه و تحلیل روغن. تجزیه و تحلیل روغن ذراتی را اندازه گیری می کند که سلامت روان کننده، آلودگی و زوال یک دارایی را نشان می دهد. predec

مزایای تعمیر و نگهداری مبتنی بر شرایط

هوشمند سازی بیمارستان

انواع مختلفی از تعمیر و نگهداری وجود دارد که می توانید در تجارت صنعتی خود از آنها استفاده کنید. در اینجا برخی از مزایای نگهداری مبتنی بر شرایط آورده شده است.

یکی از نقاط قوت CBM این است که در زمانی که دارایی در حال اجرا است اجرا می شود. این باعث کاهش تعداد اختلالات در عملیات می شود و سطح تولید را بالا نگه می دارد.

CBM افزایش طول عمر هر تجهیزات را تضمین می کند.

زمان خرابی برنامه ریزی نشده صرف شده در صورت خرابی بزرگ را کاهش می دهد.

تشخیص زودهنگام شکستگی های احتمالی، شکستگی و سایش قطعات.

منابع موجود را بهینه می کند و هزینه های غیر ضروری را کاهش می دهد.

ایمنی کارگران را افزایش می دهد، از حوادث ناشی از کار پیشگیری و اجتناب می کند.

از آسیب های جبران ناپذیر به تاسیسات صنعتی جلوگیری می کند.

تولید ناب چیست و چگونه آن را در شرکت خود اعمال کنید

هوشمند سازی بیمارستان

امروزه شرکت ها می خواهند عملکرد تولید خود را تا حد امکان بهینه کنند تا بهترین نتایج را به دست آورند. در زمانی که صنعت به سمت آینده‌ای دیجیتالی و هوشمند پیش می‌رود،

تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی برای دستیابی به بالاترین بازده تولید با کمترین اتوماسیون ساختمان آترینا هزینه در حال ظهور هستند.

همچنین به عنوان “تولید ناب” شناخته می شود، این فلسفه کاری برای هر شرکتی که بخشی از Industry 4.0 است ضروری است.

تولید ناب چیست؟

هوشمند سازی بیمارستان

در میان معروف‌ترین متدولوژی‌هایی که بخشی از Industry 4.0 را تشکیل می‌دهند، Lean Manufacturing متمایز است. Lean Manufacturing فلسفه ای است.

کارکرد اصلی آن حذف هر چیزی است که در فرآیند تولید ارزش افزوده ندارد. با استفاده از این تکنیک، محصولات نهایی با کیفیت بالاتری به دست می آیند که با زنجیره تولید چابک تر، سریع تر و کارآمدتر بهبود می یابند.

Lean Manufacturing به دنبال حداکثر نقطه بهینه سازی است، اما بدون به خطر انداختن کیفیت محصول نهایی. برای اجرای این تکنیک، 7 نکته وجود دارد که تولید ناب باید حذف کند:

تولید بیش از حد. استفاده از تولید ناب به معنای کار بر اساس تقاضا، انجام تولید انعطاف‌پذیرتر، کاهش هزینه‌های مواد خام یا انبارداری است.

در انتظار. کاهش وقفه های کاری ناشی از حوادث، خرابی ها یا انواع دیگر خطاها کلیدی برای استفاده حداکثری از منابع هر نوع شرکت است.

موجودی. برای جلوگیری از انواع ضایعات و انباشتگی، مهم است که از شر انبار خلاص شوید. تولید بر حسب تقاضا یکی از معروف ترین راه حل ها برای جلوگیری از این نوع دردسرهای لجستیکی است.

برای اینکه بتوانیم تولید ناب را به درستی انجام دهیم، کاهش شکست کیفیت و حذف انواع دوباره کاری ضروری است. شکست های تولید باعث ایجاد هزینه های بیشتر، اتلاف مواد و سرمایه گذاری زمان غیر ضروری می شود.

پرهیز از جابجایی غیرضروری کارکنان به معنای کاهش جابجایی کارگران از مکانی به مکان دیگر و یا وقفه در روند فعالیت آغاز شده است.

طراحی حمل و نقل هوشمند برای بهینه سازی منابع در این فرآیند بسیار مهم است. برای کاهش تاثیر بر تولید، برنامه ریزی استراتژیک حمل و نقل باید انجام شود.

فرآیندهای غیر ضروری تعداد زیادی فعالیت وجود دارد که به راحتی می توان از طریق RPA کاهش داد.

چگونه تولید ناب را در شرکت خود اعمال کنم؟

هوشمند سازی بیمارستان

تولید ناب روشی است که می تواند در هر صنعتی به کار گرفته شود، زیرا این فرصت را می دهد تا کیفیت تولید خود را بهینه کرده و انواع هزینه هایی را که به آن ارزش اضافه نمی کند کاهش می دهد.

برای اعمال این فلسفه کار، تجزیه و تحلیل فرآیندهای تولید به منظور شناسایی ضایعات در اجرای آنها ضروری است. برای این کار باید نظارت صحیح بر دارایی ها، کارکنان و انواع ماشین آلات انجام شود.

این یکی از اولین گام‌هایی است که باید برای رهایی از ضروری‌ترین کارها و فرآیندها برداشته شود. برای تجزیه و تحلیل انواع فرآیندها، می توانید با یک پلت فرم اقدام یکپارچه مانند Nexus Integra به خود کمک کنید.

به لطف این پلتفرم موثر، می‌توانید تمام اطلاعاتی را که برای انجام ساخت ناب نیاز دارید، با جزئیات بدانید. پس از توانایی تجزیه و تحلیل فرآیندهای تولید،

زمان اصلاح موارد غیرضروری فرا می رسد و مواردی را که می توانند زمان و منابع شرکت را هدر دهند کنار بگذاریم.

تولید ناب و صنعت 4.0

هوشمند سازی بیمارستان

بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا Industry 4.0 با استراتژی ناب سازگار است یا خیر و واقعیت این است که چنین کارخانه ای در اصل کارخانه ای است که تولید ناب را انجام می دهد.

در این نوع کسب و کار، فرآیندهای متعددی وجود دارد که می توان آنها را کاهش، بهینه سازی و بهبود بخشید. به عنوان مثال،

از طریق فناوری یادگیری ماشین و با کمک سیستم اسکادا بر روی پلتفرمی مانند Nexus Integra، امکان نظارت و کنترل فرآیندهای تولید و عملکرد کامل کارخانه‌ها در زمان واقعی وجود خواهد داشت.

به این ترتیب کیفیت محصول، تقاضا یا در دسترس بودن مواد اولیه نگهداری مبتنی بر شرایط چیست و مزایای آن در برخی از کارخانه ها قابل پیش بینی است.

علاوه بر این، داشتن PIM در این پلتفرم به استفاده از Lean Manufacturing، کاهش فرآیندهای تولید، در یک پلت فرم مستقل و شهودی نیز کمک می کند.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.