اینترنت اشیا در بخش انرژی نظارت و تجزیه و تحلیل متغیرها

اینترنت اشیا در بخش انرژی نظارت و تجزیه و تحلیل متغیرها

اینترنت اشیا در بخش انرژی نظارت و تجزیه و تحلیل متغیرها

iluxus

اینترنت اشیا در بخش انرژی نظارت و تجزیه و تحلیل متغیرها اینترنت اشیا (IoT) یک واقعیت تولید جدید را نشان می دهد. اطلاعات به دست آمده از داده های جمع آوری شده از دستگاه های جدید متصل به اینترنت می تواند برای توسعه خدمات جدید،

بهبود بهره وری و کارایی، بهبود تصمیم گیری در زمان واقعی، حل مشکلات حیاتی و ایجاد تجربیات نوآورانه استفاده شود.

در بخش انرژی، دستگاه های اینترنت اشیا توانسته اند از طریق جمع آوری، انتقال و استفاده از مقادیر زیادی داده، شبکه های هوشمند (که شبکه های هوشمند نیز نامیده می شوند) ایجاد کنند.

به این ترتیب تمام دارایی های متصل به شبکه را به صورت هوشمند یکپارچه می کند و عملکرد بهینه و انعطاف پذیری سیستم ها را افزایش می دهد.

اینترنت اشیا در زنجیره تولید انرژی

iluxus

فناوری‌های اینترنت اشیا در دسترس بودن اطلاعات بیشتری را در سراسر زنجیره ارزش ارائه می‌دهند.

امکان استهلاک ابزارهای بهتر برای تصمیم‌گیری (مانند هوش مصنوعی یا یادگیری خودکار) را فراهم می‌کنند. آنها همچنین اجازه کنترل از راه دور و اجرای خودکار این تصمیمات را می دهند.

این فناوری ها یک حلقه کنترل را تشکیل می دهند که از چهار عملکرد تشکیل شده است:

فیزیکی: مانند تولید، انتقال یا مصرف برق.

فرآیند اندازه گیری: سنسورها وضعیت ها و خروجی های فرآیند فیزیکی را اندازه گیری می کنند.

تصمیم گیری: مستقل و غیرمتمرکز یا هماهنگ با سایر اجزا.

فرآیند اقدام: تصمیمات برای اجرا به محرک های مستقر در شبکه ارسال می شوند.

با توجه به اتصال بین عملکردهای این حلقه کنترل، اجرای موفقیت آمیز نیازمند معماری ها و استانداردهایی است که قابلیت همکاری بین فناوری های اینترنت اشیا را تضمین می کند.

کاربردهای اینترنت اشیا در بخش انرژی

iluxus

اکثر پروژه های اینترنت اشیا در بخش انرژی بر برنامه های کاربردی متمرکز بر تقاضا متمرکز هستند. با این حال، استفاده صحیح از اینترنت اشیا، مزایای بی‌نهایتی را برای بهینه‌سازی کل زنجیره ارزش، بهینه‌سازی تمام مراحل و ارتباط بین آنها به ارمغان می‌آورد:

  • نسل
  • انتقال
  • توزیع
  • مصرف

همانطور که سیستم های انرژی به طور فزاینده ای پیچیده و غیرمتمرکز می شوند، برنامه های کاربردی IoT قابلیت دید و ظرفیت پاسخگویی دستگاه های متصل به شبکه را بهبود می بخشد.

ما برخی از مهمترین مزایا را برای بخش انرژی ارائه می دهیم.

کنترل خودکار شبکه

iluxus

در دسترس بودن داده‌های پیرامون تمام جنبه‌های زنجیره تامین به سیستم عامل اجازه می‌دهد تا تصمیمات دقیقی را در رابطه با طیف وسیعی از عوامل اتخاذ کند.

گذار از یک دیدگاه واکنشی به یک دیدگاه پیشگیرانه امکان اتوماسیون فرآیندهای کارآمد را به منظور تمرکز بر اتوماسیون ساختمان آترینا بخش استراتژیک سیستم ها فراهم می کند.

همچنین، تمرکززدایی سیستم های انرژی باید در راستای دیجیتالی شدن باشد. تنها از این طریق می توان وضعیت همه منابع انرژی توزیع شده و پراکنده را کنترل کرد.

پایداری و قابلیت اطمینان بیشتر شبکه

iluxus

استفاده از فناوری‌های اینترنت اشیا برای اتصال، افزودن و کنترل بارهای صنعتی و مسکونی اجازه تنظیم فرکانس‌ها و تعادل عملیات شبکه را می‌دهد.

قبل از اینکه بتوان این شبکه را کنترل و خودکار کرد، باید امکان مشاهده و اندازه گیری آن وجود داشته باشد. بهبود دانش از وضعیت دارایی‌ها و ارزش‌ها به ما امکان می‌دهد تا نحوه کاهش تقاضا برای بار را شناسایی کنیم.

این امر وابستگی به سرمایه گذاری های بلند مدت و سایر سرمایه گذاری های سرمایه ای را کاهش می دهد.

کاهش هزینه های نگهداری و بهره برداری

iluxus

یکی دیگر از مزایای کلیدی داده های اینترنت اشیا، نگهداری پیش بینی شده است. تست و تعمیر پیشگیرانه زمان غیرفعال بودن ماشین ها و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری را تا حد زیادی کاهش می دهد.

به عنوان مثال، سنسورها و دستگاه‌های هوشمند می‌توانند اطلاعاتی را از تجهیزات راه دور ارسال کنند تا خطای قریب‌الوقوع را نشان دهند، بنابراین از آسیب‌ها و توقف جلوگیری می‌کنند و انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری را برای سیستم فراهم می‌کنند.

افزایش تولید انرژی های تجدیدپذیر

iluxus

محصولات و راه‌حل‌های IoT، مانند دروازه‌های هوشمند، بلوک‌های ساختمانی را برای سیستم‌های اساسی فراهم می‌کنند که یکپارچه‌سازی را تسهیل می‌کنند، هزینه‌های توسعه را کاهش می‌دهند و زمان تجاری‌سازی فناوری‌های جدید و نوآورانه را تسریع می‌کنند.

این فناوری‌ها برای تقویت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر جدید و کارآمدتر اساسی هستند.

بنابراین، این محدودیت‌هایی را که اغلب مانع توسعه آن‌ها می‌شود و ما را مجبور می‌کند به سوخت‌های فسیلی که قبلاً محدود شده‌اند وابسته کنیم، حذف می‌کند.

آینده بخش انرژی

iluxus

استفاده از اینترنت اشیا در تولید انرژی به برآوردن نیازهای انرژی در شهرهای هوشمند به روشی کارآمد کمک می کند. با این حال، یک زیرساخت دیجیتال قوی برای گسترش معماری اتصال و داده بسیار مهم است.

اگر برنامه‌های اینترنت اشیا هوشمندانه به سمت مشکلات خاص هدایت شوند، شرکت‌های نفت و گاز می‌توانند شروع یک صنعت جدید با هزینه کمتر و کارایی بالاتر را نشان دهند که قادر به رویارویی با این چالش‌های فزاینده است.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.