تاثیر راه حل های ICT در تکامل بخش نفت و گاز

تاثیر راه حل های ICT در تکامل بخش نفت و گاز

تاثیر راه حل های ICT در تکامل بخش نفت و گاز

هوشمند سازی بیمارستان

تاثیر راه حل های ICT در تکامل بخش نفت و گاز راه حل های ICT که به معنای واقعی آن فناوری اطلاعات و ارتباطات نامگذاری شده اند،

مجموعه ای از راه حل ها هستند که به شرکت های خود در بخش های مختلف کمک می کنند تا کیفیت و امنیت دارایی ها، زیرساخت ها و عملیات خود را ارتقا دهند.

آنها به ویژه برای زنجیره های تامین پیچیده مانند صنعت نفت و گاز مرتبط هستند. اغلب بخش‌های مختلفی که کل زنجیره ارزش را در بر می‌گیرد،

آنقدر گسترده و مستقل هستند که خدمات یا محصولاتی که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسند، انتظارات کیفیت را برآورده نمی‌کنند.

بخش نفت و گاز داده‌های بسیار بزرگ و پیچیده‌ای تولید می‌کند که مدیریت آن بسیار سخت است و بلوغ دیجیتالی این صنعت بسیار کمتر از آنهایی است که به دارایی‌های سنگین مانند حمل و نقل، مخابرات، بانکداری و تولید صنعتی اختصاص داده شده است.

این، همراه با نیاز به تولید انرژی پاک‌تر، محیط پیچیده‌ای را برای صنعت ایجاد می‌کند که راه‌حل‌های ICT به ویژه برای شکوفایی آن مرتبط هستند. در این پست به شما می گوییم که چگونه این راه حل ها باعث تکامل در این بخش شده اند.

راه حل های ICT و دیجیتالی سازی این بخش

هوشمند سازی بیمارستان

در چند سال گذشته، فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطات پیشرو جدید برای ارائه ایمنی و کارایی بیشتر در صنعت نفت و گاز ظهور کرده‌اند.

این راه‌حل‌ها تحول دیجیتالی صنعت را هدایت می‌کنند و کارایی کل زنجیره ارزش و رقابت‌پذیری آن را توسعه می‌دهند و انتقال به صنعت هوشمند را تسریع می‌کنند.

این راه حل ها قادر به تقویت زیرساخت دیجیتال و پوشش کل زنجیره صنعتی، از اکتشاف، تولید، ذخیره سازی و حمل و نقل تا خود توزیع هستند.

برخی از ویژگی ها و مزایایی که این پلتفرم های فناوری و مدل های عملیاتی ارائه می دهند در نکات زیر توضیح داده شده است.

فرآیندهای تولیدی خود را کنترل، نظارت و مدیریت کنید

هوشمند سازی بیمارستان

مزایای ICT برای صنعت نفت و گاز

هوشمند سازی بیمارستان

رقابت شدید بازار بر راندمان کارخانه تأکید دارد که قبلاً هرگز نبوده است. به همین دلیل است که ICT های پیشرو جدید ایمنی و کارایی بیشتری را در صنعت نفت و گاز ارائه می دهند:

راه حل های جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات می توانند بخش های بالادستی، میانی و پایین دستی را پوشش دهند تا تولید دیجیتال را با کنترل امنیتی ترکیب کرده و بهره وری را بهبود بخشند.

این راه حل ها قادر به بهبود بهره وری انرژی، بهینه سازی بیشتر منابع طبیعی مورد استفاده، کاهش مصرف انرژی و مواد خام و بهبود بازیافت زباله های به اصطلاح الکترونیکی هستند.

آنها ارزش های اجتماعی صنعت را بهبود می بخشند، مانند پس انداز سرمایه، بهره وری بالاتر، مصرف آب کمتر و انتشار دی اکسید کربن کمتر.

آن‌ها قابلیت‌های بسیار امیدوارکننده‌ای مانند تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده، مراکز عملیات از راه دور، حالت انتخاب توان پویا، خرده‌فروشی همه‌کاناله و زمینه‌های خدمات متصل را باز می‌کنند.

راه حل های فناوری اطلاعات و ارتباطات ویژه صنعت نفت و گاز

هوشمند سازی بیمارستان

سیستم های اطلاعات جغرافیایی: توانایی مدیریت، حتی از راه دور، داده های پراکنده از دنیای واقعی و کارخانه. تکیه بر فناوری اینترنت اشیا برای یک سیستم متصل بهتر.

هوش عملیاتی و جمع‌آوری/تجزیه و تحلیل داده‌های درون کارخانه: ادغام انواع سیگنال‌های داخلی و خارجی برای تصمیم‌گیری آگاهانه.

کنترل کیفیت تولید صنعتی: اجتناب از نتایج نامطلوب در طول فرآیند.

بهینه سازی و مدیریت نگهداری انبار: از طریق تجزیه و تحلیل پیش بینی و تعدیل انبار پویا،

توزیع هوشمند: توانایی بهینه سازی مخازن و بهینه سازی فرآیندهای شارژ و انتقال، ایجاد شبکه های برق هوشمند.

چرا باید تعمیر و نگهداری پیش بینی خود را در یک محیط ابری مدیریت کنید؟

هوشمند سازی بیمارستان

بخش تعمیر و نگهداری، و به ویژه منطقه صنعتی، در چند سال گذشته توسعه یافته است.

تعمیر و نگهداری صنعتی شامل تمام اقداماتی است که ما را به طولانی کردن کارکرد صحیح ماشین آلات، تاسیسات و تجهیزات در مناطق کاری مختلف که تاسیسات صنعتی را تشکیل می دهند، سوق می دهد.

در این مقاله، ما به شما می گوییم که چگونه تعمیر و نگهداری پیش بینی شده صنعت را تغییر می دهد، اما ابتدا اجازه دهید به تمایز بین انواع مختلف تعمیر و نگهداری نگاهی بیندازیم.

انواع تعمیر و نگهداری صنعتی

هوشمند سازی بیمارستان

نگهداری پیشگیرانه: برای نگهداری بهینه از تجهیزات یا تاسیسات با استفاده از بازنگری های دوره ای.

تعمیر و نگهداری اصلاحی: شامل فعالیت های تعمیر و نگهداری به دلیل خرابی های غیرمنتظره، توقف عملکرد تجهیزات و کاهش سرعت تولید است.

تعمیر و نگهداری مستقل: این شامل انجام بررسی های روزانه است که در آن هر کارگر تجهیزات را به طور سطحی بازرسی می کند، مانند اندازه گیری فشار،

ولتاژ، تنظیم سنسور، تمیز کردن یا خطر ناشی از قرار گرفتن در معرض عوامل اتوماسیون ساختمان آترینا خارجی دستگاه ها مانند سرما یا رطوبت.

نگهداری پیش‌بینی‌کننده: این نوع نگهداری تکامل سه مورد قبلی است. این نیاز به آموزش پیشرفته، از جمله دانش تجزیه و تحلیل داده ها، و نیاز به نرم افزار تخصصی دارد. این تکنیک جدید تعمیر و نگهداری صنعتی،

مانند تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، به دنبال پیش بینی وضعیت، جلوگیری از وقفه در تولید به دلیل عدم فعالیت دستگاه یا نصب است.

عامل افتراقی تعمیر و نگهداری پیش بینی، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها در زمان واقعی برای پیش بینی و در نتیجه جلوگیری از عدم فعالیت تاسیسات، با هدف کاهش هزینه های نگهداری و افزایش کارایی تولید است.

مزایای مدیریت تعمیر و نگهداری پیش بینی شده در ابر

هوشمند سازی بیمارستان

کاهش هزینه ها

هوشمند سازی بیمارستان

یکی از مزایای اصلی مدیریت نگهداری پیش‌بینی‌کننده در فضای ابری، تأثیر اقتصادی مثبت با کاهش هزینه است. این مهم است،

زیرا سیستم هیچ ساختار فیزیکی ذخیره سازی داده ندارد. هزینه های مربوط به سخت افزار و نگهداری معمولی این راه حل ها ساده شده است.

دسترسی آسان به داده ها

هوشمند سازی بیمارستان

قابلیت دسترسی یکی دیگر از مزایای اصلی این سیستم است. دسترسی پرسنل مدیریت و مشاوران مجاز به ابزارها و داده‌های مشابه را در هر کجا که به آنها نیاز است آسان می‌کند.

به این ترتیب، نوآوری با امکان اشتراک گذاری و بهبود الگوریتم ها به طور مثبت تکامل خواهد یافت. کارکنان با درک عملکرد واقعی و مورد انتظار وضعیت عملیاتی فعلی، مسئولیت پذیرتر خواهند شد.

دسترسی از راه دور

هوشمند سازی بیمارستان

این سیستم برای استخراج اطلاعات به یک زیرساخت ثابت وابسته نیست، بنابراین امکان مشاوره و نظارت بر داده ها در زمان واقعی وجود دارد. نه تنها از هر مکان، بلکه از هر دستگاهی، سطح بالایی از امنیت داده ها و تاریخچه آن را تضمین می کند.

یکسان سازی اطلاعات

هوشمند سازی بیمارستان

به لطف یکپارچه سازی داده ها، پردازش سریعتر و کارآمدتر امکان پذیر است. این امکان درک و تفسیر آنها را به روشی ساده فراهم می کند و تصمیم گیری شرکت را بهبود می بخشد.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.