تحول دیجیتال در صنعت سرامیک

تحول دیجیتال در صنعت سرامیک

تحول دیجیتال در صنعت سرامیک

هوشمند سازی مدارس

تحول دیجیتال در صنعت سرامیک بخش سرامیک یکی از پررونق‌ترین بخش‌ها در اقتصاد اسپانیا است، اسپانیا اولین صادرکننده حجم در اتحادیه اروپا و دومین صادرکننده در جهان است.

توانایی ارتباط سریع نیازهای مشتریان با فرآیندهای تولید، دلیل اصلی این بوده که تحول دیجیتال در صنعت سرامیک تولیدکنندگان سرامیک توانسته اند رقابت خود را در بازار جهانی حفظ کنند.

این امر باعث شده است که بخش سرامیک سومین سهم در حجم مازاد تراز تجاری اسپانیا باشد و مجموع فروش آن تا پایان سال 2018 به 3.6 میلیارد یورو رسیده است.

بخش سرامیک توانسته است با Industry 4.0 حفظ شود زیرا یکی از بخش هایی است که بیشترین سرمایه گذاری را در R&D&I انجام می دهد.

تمایل به درونی سازی ابزارهای جدید تولید هوشمند از شرکت های خصوصی و موسسات دولتی مانند موسسه فناوری سرامیک (ITC) یا انجمن تولیدکنندگان کاشی و سنگ فرش های سرامیکی اسپانیا (ASCER) ناشی شده است.

این مؤسسات به‌عنوان راهنمای تحول دیجیتالی برای کسب‌وکارها عمل می‌کنند و از رها شدن و از کار افتادن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

بخش سرامیک در چه مرحله ای از تحول قرار دارد؟

هوشمند سازی مدارس

فرآیندهای تولید سرامیک از نقطه نظر جابجایی محصول و پردازش مواد بسیار خودکار هستند. با این حال، یکی از رایج ترین مشکلات در بخش سنتی سرامیک این است که ماشین آلات و تجهیزات مسئول هر مرحله تولید به هم متصل نیستند،

بنابراین کارایی کلی تجهیزات (OEE) را محدود می کند. اگرچه دیجیتالی‌سازی این بخش در چند سال گذشته در حال پیشرفت بوده است، اما هنوز راه زیادی در زمینه خودکارسازی و بهینه‌سازی جریان داده‌ها و اطلاعات در پیش است.

تضمین تحول برای صنعت

هوشمند سازی مدارس

تحول دیجیتال مقطعی است و برای هر بخش تولید قابل اجرا است. هدف آن در بخش سرامیک حرکت به سمت فرآیندهای کارآمدتر، مولدتر و پایدارتر است، بنابراین مزایای رقابتی زیر را ارائه می دهد:

کاهش هزینه ها – اتصال بین دستگاه ها و مدل های یادگیری ماشینی فرآیندهای تولید را ساده می کند و هزینه ها را با کاهش هزینه های غیر ضروری بهینه می کند.

مصرف برق – ابزارهای هوشمند جدید سطوح تولید بهینه را محاسبه کرده و با حداقل مصرف انرژی به نتایج یکسانی دست می یابند.

کاهش ناکارآمدی تست – مدل‌های دیجیتال و شبیه‌سازی (سیستم‌های تست محصول کارآمد و کم‌هزینه) می‌توانند فرآیند آزمایش را کوتاه کرده و جایگزین روش‌های آهسته و پرهزینه «آزمایش و خطا» شوند.

زمان فرآیند و انتقال – اتوماسیون و بهینه‌سازی ناحیه کاری فرآیندها را سرعت می‌بخشد و مکث‌های بین فازها را از بین می‌برد.

افزایش کیفیت محصول – فرآیندهای جدید امکان ایجاد طرح های هوشمند و محصولات نوآورانه را فراهم می کند که باعث ایجاد علاقه در بازار می شود. علاوه بر این، ایمنی و قابلیت اطمینان اندازه گیری متغیرهای خاص کیفیت نهایی محصول را تضمین می کند.

کاهش اتلاف – صرفه جویی در انرژی و استفاده از موادی که قبلاً تلف شده اند، شرکت ها را به کاهش اثرات زیست محیطی و آلودگی خود سوق می دهد.

نتایج واقعی صنعت سرامیک 4.0

هوشمند سازی مدارس

Realonda به دنبال بهبود سطوح کنترل فرآیند تولید خود به منظور دستیابی به مدیریت تولید بهینه در سراسر زنجیره ارزش خود بود.

ابزارهای دیجیتال و برنامه های کاربردی یکپارچه شده توسط یک پلت فرم منحصر به فرد، سیستم های تولید پیشرفته، برتری در بهره وری انرژی و بهینه سازی فرآیندهای تولید و لجستیک را به آن اعطا کرده است.

چند سال پیش، یک شرکت در همین بخش به فروشندگان تجهیزات دیجیتال برای نظارت بر فعالیت صنعتی خود اعتماد کرد. در نتیجه، شرکت کنترل عملیات خود را از دست داد زیرا سیستم‌های داده مختلف با هم سازگار نبودند.

تنها به آنها اجازه می‌داد تا نتیجه‌گیری‌های بسیار کلی و ساده‌ای از بهره‌وری بگیرند. پیامد آن مجموعه‌ای از دارایی‌های مولد ناکارآمد بود که منجر به ناتوانی شرکت در بهبود استراتژی و تضمین رقابت‌پذیری خطوط تولیدش شد.

پیاده سازی یک سیستم ردیابی برای هر یک از قطعات خطوط تولید چندگانه و ردیابی اتوماسیون ساختمان آترینا هر یک از آنها پس از ادغام در پلت فرم.

نظارت بر کلیه اطلاعات سیستم تولید از طریق شبکه گسترده ای از حسگرهای اینترنت اشیا.

روندهای آینده در بخش سرامیک

هوشمند سازی مدارس

حفظ موقعیت رهبری جهانی این صنعت در تجارت جهانی به طور اجتناب ناپذیری در اوج تحول دیجیتالی صنعت است. خوان ایگناسیو کانترو،

متخصص ItC Industry 4.0 این را تأیید می کند: “ما در مورد آینده ای صحبت می کنیم که در حال حاضر اینجاست”. تا زمانی که شرکت ها بتوانند با تعریف مجدد و طراحی مجدد بازار کنار بیایند، بخش سرامیک اسپانیا به رونق خود ادامه خواهد داد.

اختلال دیجیتال در صنعت مصالح مسکن سنتی باعث گسترش بازار برای توسعه‌یافته‌ترین و مبتکرترین تولیدکنندگان سرامیک شده است.

شرکت‌های سرامیک باید روی فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری کنند تا فرآیندهای تولید و تصمیم‌گیری آنها همگام با صنعت باشد.

تحول دیجیتال در بخش انرژی های تجدیدپذیر

هوشمند سازی مدارس

بهبود بهره وری انرژی باعث می شود شرکت های انرژی تجدیدپذیر وزن فزاینده ای در این بخش کسب کنند و رقابتی تر شوند. با این حال، مدیریت شرکت هایی که با انرژی های تجدیدپذیر کار می کنند آسان نیست، زیرا آنها به مدیریت 100٪ شفاف نیاز دارند.

از این نظر، دیجیتالی‌سازی از طریق نرم‌افزارهای مدیریتی وارد عمل می‌شود که فرآیندهای آنها و در نتیجه خدمات انرژی آنها را بهینه می‌کند و با چالش‌های این شرکت‌ها مانند توسعه و بهره‌وری مواجه می‌شود.

اهداف زیست محیطی اتحادیه اروپا نیازمند حمایت از دیجیتالی شدن هم در تولید برق و هم در مدیریت سیستم های الکتریکی متصل به هم است.

تنوعی که مشخصه فن آوری های تولید تجدیدپذیر مانند باد و فتوولتائیک است، کسب، پردازش و انتقال اطلاعات را در حجم بالا و سرعت بالا ضروری می کند. این دقیقاً همان جایی است که Big Data به وجود می آید.

سیر تحول دیجیتالی شدن در بخش انرژی

هوشمند سازی مدارس

بخش انرژی اکنون در حال گذار عمیق به سمت یک تحول انرژی بسیار مهم است و دیجیتالی شدن یکی از تسهیل کننده های کلیدی برای اطمینان از تحقق آن است.

سال ها پیش، شرکت ها با تغییر استفاده از کنتورهای آنالوگ به کنتورهای دیجیتال، کنتورهای هوشمند و غیره، به منظور بهبود بهره وری انرژی، شروع به کار کردند.

فن‌آوری‌های دیجیتال تاکنون برای بهبود فرآیند مدیریت انرژی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اما زمانی است که آنها شروع به استفاده از آنها برای تغییر روش تولید و توزیع انرژی می‌کنند.

مزایای تحول دیجیتال در بخش انرژی های تجدیدپذیر

هوشمند سازی مدارس

دیجیتالی شدن، اگر در چارچوب یک برنامه مطالعه شده انجام شود و توسط یک پلت فرم عملیات یکپارچه هدایت شود، ادغام انرژی های تجدیدپذیر،

سیاست های انرژی و شفافیت در مدیریت آنها را تسهیل می کند. تحول دیجیتال در صنعت سرامیک علاوه بر این، این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که بسیار بیشتر متصل شود و مزایای زیر را ارائه می‌دهد:

این پلتفرم‌ها با ارائه هشدارهای مبتنی بر تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده، پیش‌بینی نگهداری دارایی، زمان خرابی را کاهش می‌دهند. نوسازی کارخانه های تولیدی برای رقابتی تر و کارآمدتر کردن آنها ضروری است.

استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای بهینه‌سازی مهندسی و ساخت منابع و نیروگاه‌های تجدیدپذیر جدید، زمان عرضه به بازار را کاهش می‌دهد و مزایای تولید رایگان C02 را پیش‌بینی می‌کند و تولید را افزایش می‌دهد.

انرژی های آینده مبتنی بر دیجیتال

هوشمند سازی مدارس

نیروگاه های جدید با طراحی دیجیتالی متولد می شوند و کارایی و در دسترس بودن بالای خدمات خود را تضمین می کنند.

اما برای اکثر کارخانه‌های موجود، نیاز اساسی نصب حسگرها و شمارنده‌ها در سراسر سیستم برای ایجاد شبکه‌های هوشمند است.

همه این سیستم‌های جدید باید به سیستم‌های موجود متصل شوند تا بتوان به دیجیتالی شدن در این بخش دست یافت.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.