تحول دیجیتال در مراقبت های بهداشتی

تحول دیجیتال در مراقبت های بهداشتی

تحول دیجیتال در مراقبت های بهداشتی

هوشمند سازی بیمارستان

تحول دیجیتال در مراقبت های بهداشتی فعالیت های انسانی و تجاری در نتیجه دیجیتالی شدن پیشرفت زیادی داشته است که به سمت استفاده از هوش ماشینی و سیستمی در حال گسترش است.

بنابراین، ضروری است که جامعه و سازمان های آن، خود را دوباره اختراع کنند و فرآیندهای خود را برای اتوماسیون ساختمان آترینا بهینه سازی نتایج خود تغییر دهند.

تحول دیجیتال فرآیندی است که فناوری دیجیتال را در تمام جنبه های کسب و کار/سازمان ادغام می کند. این به طور مستقیم به KIP های تجاری مرتبط است، که آن را به بخشی اساسی از طرح تجاری تبدیل می کند.

لازم به ذکر است که تحول دیجیتال را می توان به هر بخشی تعمیم داد، بنابراین امروز قصد داریم در مورد کاربرد فناوری های جدید در بخش مراقبت های بهداشتی صحبت کنیم.

بیمارستان های هوشمند

هوشمند سازی بیمارستان

تحول دیجیتال یک ابزار ضروری برای افزایش اثربخشی اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی، بهبود پایداری و افزایش کارایی فرآیند است.

فناوری زیرساخت هوشمند برای بیمارستان‌ها از داده‌های سیستم‌های OT و IT برای ایجاد محیط‌های هوشمندی استفاده می‌کند که از کل فرآیند بهبودی بیمار پشتیبانی می‌کند،

همچنین به مدیریت مرکز کمک می‌کند تا مدیریت بهتری داشته باشد، که باعث ایجاد بیمارستان‌های آینده می‌شود که به نام بیمارستان‌های هوشمند نیز شناخته می‌شوند. .

برای درک بهتر این مفهوم جدید، باید لحظه‌ای روی اصطلاح شهر هوشمند که محرک اصلی خود را در استفاده از نوآوری و پتانسیل فناوری به عنوان ابزاری برای تحول و بهبود کیفیت زندگی دارد، مکث کنیم.

در یک شهر هوشمند، پیاده‌سازی حسگرها و دستگاه‌های اینترنت اشیا، وظیفه جمع‌آوری داده‌ها، امکانات، سیستم‌های ترافیکی، امنیت،

منابع و غیره را بر عهده دارند تا پردازش و به پلتفرم‌های مدیریتی خاص ارسال شوند، جایی که می‌توان آنها را تجسم، تجزیه و تحلیل و حتی در آن کار کرد. زمان واقعی امکانات یک ساختمان یا مناطق مختلف شهر.

برای این منظور، فناوری‌های جدید به پایه دیجیتالی کردن مراقبت‌های بهداشتی تبدیل شده‌اند، زیرا سازمان‌ها را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و دستیابی به پایداری در هنگام پیاده‌سازی زیرساخت‌های IT خود آسان‌تر می‌کنند.

در این بخش، تمرکز بر هوش مصنوعی (AI)، عمدتاً به دلیل ظرفیت یادگیری عمیق و خودکار آن، ضروری است. این شاخه از هوش مصنوعی که به یادگیری ماشین معروف است،

تشخیص ناهنجاری ها و پیش بینی های پزشکی را با استفاده از یک سیستم تشخیصی و تحلیلی امکان پذیر می کند.

برای این کار، یادگیری ماشین باید دست در دست Big Data کار کند، زیرا برای دستیابی به پیاده سازی پزشکی پیش بینی، به مقادیر زیادی داده نیاز دارد.

مزایای تبدیل دیجیتال در بیمارستان ها

هوشمند سازی بیمارستان

همانطور که دیدیم، فناوری های جدید نقطه عطفی در بخش مراقبت های بهداشتی بوده است. تحول دیجیتالی مراکز بیمارستانی انقلاب جدید مراقبت های بهداشتی است که به طور قابل توجهی به نفع هر دو طرف است: بیمار و مرکز.

مراقبت و کمک به بیمار

هوشمند سازی بیمارستان

پرونده دیجیتال پزشکی، ارتباط مستقیم بین بیمار و پزشک و چابکی اتخاذ شده توسط پزشک در تصمیم گیری به لطف IoMT (اینترنت چیزهای پزشکی)، به دلیل منحصر به فرد و شخصی سازی شده، تجربه خوبی را در مراقبت های پزشکی خود به بیمار ارائه می دهد. توجه دریافت کرد.

مدیریت تسهیلات

هوشمند سازی بیمارستان

پیاده‌سازی حسگرهای اینترنت اشیا در دارایی‌ها و امکانات بیمارستان، متصل به یک پلت‌فرم متمرکز، امکان مدیریت و کنترل از یک مرکز عملیات، دستیابی به کارایی انرژی و پایداری، و همچنین سازمان‌دهی و مدیریت فرآیند بهینه را می‌دهد.

بنابراین استفاده و پیاده سازی صحیح از هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و تحلیل های پیشرفته در بیمارستان ها، کنترل متمرکز و مدیریت صحیح منابع را فراهم می کند و در نتیجه باعث بهبود تجربه بیمار و کارایی بیشتر در اداره مرکز می شود.

7 بیمارستان هوشمند برتر

هوشمند سازی بیمارستان

بیمارستان های بیشتری از راه حل های هوشمند برای بهینه سازی گردش کار و افزایش بهره وری در این نوع ساختمان ها استفاده می کنند.

در 7 بیمارستان هوشمند برتر ما بررسی خواهیم کرد که چرا این مراکز جزو بهترین بیمارستان های جهان هستند و از چه ابزارهایی برای تبدیل آنها به ساختمان های هوشمند استفاده کرده اند.

Clínica Universidad de Navara

هوشمند سازی بیمارستان

Clínica Universidad de Navarra بخشی از رتبه‌بندی معتبری مانند «بهترین بیمارستان‌های تخصصی جهان ۲۰۲۲» نیوزویک است که هر ساله بهترین بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را در سراسر جهان می‌شناسد.

این مرکز پزشکی دارای یک اتاق عمل هوشمند نیز می باشد که با استفاده از آن می توان عملکرد کلیه تجهیزاتی که بخشی از اتاق عمل را تشکیل می دهند (لامپ، مانیتور، نمودار دستی و …) از راه دور کنترل کرد.

علاوه بر این، یک سیستم نظارت محیطی و مدیریت کلی تأسیسات نیز از طریق یک پلت فرم عملیاتی یکپارچه انجام می شود.

مرکز پزشکی شبا

هوشمند سازی بیمارستان

مرکز پزشکی شبا سالانه پذیرای بیش از 1 میلیون بیمار است و در فهرست بهترین بیمارستان های هوشمند جهان قرار دارد. در واقع، این مرکز مراقبت های بهداشتی عظیم یکی از بزرگترین امکانات در خاورمیانه است.

از طریق برنامه نوآوری بلندپروازانه خود به نام ARC (تسریع، طراحی مجدد و همکاری)، راه حل هایی را با موفقیت پیاده سازی کرده است که از هوش مصنوعی و داده های بزرگ برای تغییر و بهبود مراقبت های بهداشتی استفاده می کند.

مرکز شربا منبع گسترده ای از داده ها را ایجاد کرده است که آماده تجزیه و تحلیل و اندازه گیری دقیق است. یکی از آخرین پیشرفت ها در طول همه گیری بود.

در مدت کوتاهی، آنها توانستند از طریق یک پلتفرم واحد مانند Nexus Integra، به چندین منبع داده ارجاع دهند تا همه اطلاعات مربوط به افراد آلوده را در یک داشبورد به مدیران بیمارستان ارائه دهند.

به لطف این ابزار، امکان نظارت کامل بر همه بیماران و حتی پیش بینی وضعیت آنها در 6 ساعت آینده وجود داشت.

بیمارستان چشم مورفیلد – لندن

هوشمند سازی بیمارستان

بیمارستان چشم مورفیلدز یکی از مهم ترین بیمارستان های چشم کشور است. چند سال پیش زیرساختی کاملاً منسوخ داشت. با گذشت زمان،

بیمارستان راه حل های اینترنت اشیا را برای بهبود مدیریت ساختمان، انرژی و امنیت تأسیسات از طریق یک پلت فرم اقدام هوشمند و یکپارچه مانند Nexus Integra یکپارچه کرده است.

کنترل آب و هوای اتاق (دما، رطوبت و ذرات معلق)، امنیت ویدئویی، CMMS و لیست بلندبالایی از پیشرفت‌های هوشمند برای اطمینان از رفاه کارکنان و بیماران.

بیمارستان دانشگاه Vall d’Hebron – بارسلون

هوشمند سازی بیمارستان

این بیمارستان کاتالان یکی از معروف ترین مراکز پزشکی این کشور است. برنامه آن در تعقیب تحول تکنولوژیکی توانسته است تجربه بیماران خود را بهبود بخشد و گردش کار خود را بهینه کند.

فناوری‌های جدیدی مانند برنامه‌های کاربردی برای مدیریت فرآیندهای داخلی بیمارستان و ساخت پردیس هوشمند با استفاده از راه‌حل‌های شهرهای هوشمند را در خود جای داده است.

یکی از معروف ترین پیشرفت های این بیمارستان، گنجاندن برنامه ای است که تمام داده های بالینی و ایمنی ایجاد شده در ICU را یکپارچه می کند. علاوه بر این،

برای بهبود رفاه بیماران، بهبودهای هوشمندی را در امکاناتی مانند تشخیص صدای اضافی از طریق سنسورهای صوتی موثر نصب شده در اتاق ها در نظر گرفته است.

بیمارستان کودکان جدید (NCH)
هوشمند سازی بیمارستان

NHC یکی از اولین بیمارستان‌های کشور است و از زمان افتتاح، تلاش کرده تا به یک بیمارستان کاملا دیجیتالی تبدیل شود. آنها از پلتفرمی استفاده می‌کنند که انواع داده‌های مربوط به بیمار را ادغام می‌کند:

تاریخچه پزشکی، آلرژی، وضعیت… به لطف این، تیم پزشکی به اطلاعات بیماران خود در زمان واقعی دسترسی دارد.

به لطف استفاده از هوش مصنوعی، می‌تواند به طور خودکار تعیین کند که آیا بیمار کاندید مناسبی برای درمان‌ها یا تحقیقات جدیدی است که می‌تواند تشخیص او را بهبود بخشد.

موسسه کارولینسکا – استکهلم
هوشمند سازی بیمارستان

بیمارستان دانشگاه کارولینسکا بزرگترین بیمارستان سوئد و یکی از مهم ترین و مشهورترین بیمارستان های اروپا است. این بیمارستان که از نزدیک با کمیته علمی که هر سال نامزد جایزه نوبل پزشکی می‌شود،

در ارتباط است، راه‌حل‌های هوشمند متعددی را برای بهبود و بهینه‌سازی عملکرد کارکنان خود اجرا کرده است.

در کنار پیاده‌سازی دستگاه‌ها و حسگرهای IoT که داده‌های مربوطه را در مورد امکانات و زیرساخت‌ها جمع‌آوری می‌کنند، این مرکز از هوش مصنوعی برای بهبود و تسریع تشخیص‌ها به طور مؤثرتر استفاده می‌کند.

یکی از جدیدترین پروژه های آن بر کاربرد هوش مصنوعی برای اصلاح تشخیص سرطان پروستات تمرکز دارد. چگونه؟

با استفاده از نمونه‌های بافت کوچک، این سیستم الگوریتم‌هایی را ایجاد می‌کند که با آسیب‌شناسان متوسط ​​مطابقت دارد.

Charité-Universitätsmedizin – برلین
هوشمند سازی بیمارستان

Charité یک بیمارستان دانشگاه دولتی مشهور آلمان و یکی از بزرگترین بیمارستان های اروپا است.

نرم افزار آنها قادر است ویژگی های خاص بیماری های نادر مانند سندرم کابوکی را تنها با یک عکس در عرض چند ثانیه تشخیص دهد.

آنها همچنین در حال توسعه یک سیستم تجزیه و تحلیل بافت جدید برای تشخیص سرطان سینه هستند.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.