ماشین بینایی چیست و کاربرد آن در Industry 4.0

ماشین بینایی چیست و کاربرد آن در Industry 4.0

ماشین بینایی چیست و کاربرد آن در Industry 4.0

iluxus

ماشین بینایی چیست و کاربرد آن در Industry 4.0 بینایی مصنوعی به عنوان یکی از جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی برای ارائه تجهیزات صنعتی با توانایی مشاهده،

تجزیه و تحلیل و مدیریت ساخت، کنترل کیفیت و وظایف ایمنی دارایی متولد شد. به لطف مزایای بسیاری که دارد، به بخشی ضروری از سیستم‌های پرتقاضا امروزی تبدیل شده است.

بینایی ماشین ذاتی Industry 4.0 است و در حال حاضر بخشی از حال حاضر بسیاری از شرکت ها، به ویژه آنهایی که در بخش صنعتی هستند، است.

در طول این مقاله، توضیح خواهیم داد که این نوع پیاده سازی هوشمند شامل چه چیزی است و چگونه Nexus Integra می تواند به شما کمک کند تا شرکت خود را بخشی از آینده دیجیتالی کنید.

بینایی ماشین چیست و چگونه کار می کند؟

iluxus

بینایی ماشین روش های مختلفی را برای به دست آوردن، پردازش، تجزیه و تحلیل و درک تصاویر دنیای واقعی گرد هم می آورد.

با هدف پردازش اطلاعات ایجاد شده است. در آن سخت افزار و نرم افزار با هم ترکیب می شوند تا دستگاه ها را در اجرای عملکردشان راهنمایی کنند.

چگونه؟ با به دست آوردن، پردازش و تجزیه و تحلیل تصاویر دنیای فیزیکی با یک یا چند دوربین دیجیتال به طوری که ماشین بعدا بتواند آنها را تفسیر کند.

در این صورت می توان گفت که بینایی ماشین سعی می کند بینایی انسان را تقلید کند. پیشرفته ترین ابزارهای بینایی کامپیوتری مبتنی بر “آموزش” یک الگوریتم هوش مصنوعی است تا بتواند اشیا،

اشکال، چهره ها و ساختارهای پیچیده را تشخیص دهد. هرچه این سیستم پیشرفته تر باشد، توانایی آن در تجزیه و تحلیل و پردازش انواع تصاویر بیشتر است.

به عنوان مثال، در بخش مراقبت های بهداشتی، بینایی ماشین برای تفسیر و تأیید ظروف سوزنی، سرنگ ها، ویال ها و انواع آزمایش ها استفاده می شود.

انواع بینایی ماشین

iluxus

بینایی ماشین بیشتر و با فرکانس فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد. در این مورد، انواع بینایی ماشین را می توان به 3 دسته تقسیم کرد:

حسگرهای بینایی ماشین برای ردیابی و ردیابی. این ساده ترین نوع است، زیرا توانایی های آن محدودترین است. از این نوع سنسور می توان برای ردیابی در فرآیندهای تولید هر نوع کارخانه ای استفاده کرد.

از طریق دوربین ها و حسگرهایی که کدهای محصولات را می خوانند و تفسیر می کنند، آنها را برای استفاده در یک پلت فرم یکپارچه شناسایی می کنند، اطلاعات ارزشمندی را استخراج می کنند و غیره.

دوربین های هوشمند و سیستم های دید یکپارچه. این نوع راه حل هوشمند به دلیل توانایی خود در حل هر نوع تقاضای صنعتی متمایز است.

دوربین های هوشمند را می توان به سیستم های خودکار دیگر متصل کرد و به بهبود فرآیندهای تولید کمک کرد.

سیستم های بینایی پیشرفته بسیار شبیه به سیستم‌های بینایی یکپارچه، سخت‌افزار بسیار پیچیده‌تری دارند و می‌توانند حجم زیادی از داده‌ها را به طور همزمان تجزیه و تحلیل کنند.

به لطف ساختار پیشرفته خود، آنها قادر به انجام وظایف بسیار پیچیده تری هستند.

نقش بینایی ماشین در صنعت 4.0

iluxus

بینایی ماشین یکی از مهمترین کاربردها برای پیاده سازی فرآیند تحول دیجیتال در هر کسب و کار صنعتی است. در این مورد،

ماشین بینایی کاربردهای مختلفی را برای بهینه سازی و اصلاح عملیات فرآیندهای تولید، کنترل دارایی و استفاده از داده های با ارزش بالا ارائه می دهد.

بینایی ماشین را می توان برای سازندگان سازه، کارخانه های تولید، قطعه سازان، حتی خودروسازی، الکترونیک یا مشاغل ساختمانی به کار برد.

به عبارت دیگر، هر شرکتی که بتواند یک طرح بهبود، از جمله استراتژی دیجیتالی سازی را اجرا کند.

از طریق نصب برچسب‌هایی مانند برچسب‌ها، بینایی ماشین، شماره دسته یا تاریخ انقضای محصولات را بازرسی و بررسی می‌کند.

علاوه بر این، در هر کسب و کار صنعتی، ماشین بینایی می تواند برای بهبود لجستیک و شناسایی و جلوگیری از حوادث آینده استفاده شود.

به عنوان مثال، در خط تولید یک تجارت خودرو، از ماشین بینایی استفاده می شود تا بررسی شود که مونتاژ همه قطعات به درستی انجام شده است و مهر زنی رنگ به خوبی انجام شده است.

نحوه شروع فرآیند دیجیتالی شدن یک شرکت

iluxus

هر شرکتی باید یک فرآیند تحول را انجام دهد که خواسته های حال حاضر را در نظر بگیرد. دیجیتالی شدن بافت کسب و کار در حال حاضر یک عنصر ضروری برای هر کسب و کار است، به اندازه مدیریت تجاری یا مالی.

با توجه به شرایط فعلی که دیجیتالی شدن، بی واسطه بودن و بهینه سازی فرآیندها بر هر چیز دیگری ارجحیت دارد، استفاده از هوش مصنوعی در این سناریو یک قبل و بعد را مشخص کرده است.

به لطف دیجیتالی شدن فرآیندها با هوش مصنوعی، ما نه تنها می‌توانیم انواع فرآیندها را خودکار کنیم، بلکه می‌توانیم پیش‌بینی‌های با ارزش یا پیشنهادات بسیار جالب را از طریق Big Data ایجاد کنیم.

چگونه این فرآیند را شروع کنیم؟ در زیر، تمام اطلاعاتی را که برای مقابله با فرآیند دیجیتالی شدن در هر کسب و کاری نیاز دارید، پیدا خواهید کرد.

اولین گام برای تحول دیجیتال

iluxus

برای دستیابی به دیجیتالی شدن یک شرکت، بسیار مهم است که بدانیم در کدام نقطه قرار دارد. برای انجام این کار،

شناخت سطح بلوغ دیجیتالی آن، مطالعه پرونده آن از همه دیدگاه ها و تجزیه و تحلیل منابع و ابزارهایی که در اختیار داریم، ضروری خواهد بود.

با انجام این مطالعه، شناخت نقاط قوت، ضعف و نقاط بهبود امکان پذیر خواهد بود. با ترسیم این نقطه شروع، می توان گام های بعدی به سوی آینده ای نوآورانه و دیجیتالی را تعریف کرد.

ما حداکثر 4 سطح مختلف از تحول دیجیتال را تعریف می کنیم.

قطع ارتباط دیجیتال

iluxus

قطع ارتباط با واقعیت و تولید منسوخ شده. یک شرکت در این مرحله هیچ ارتباط بین بخشی موثری ندارد که با زمان پاسخ بسیار کند مشخص می شود.

رویکرد چالش دیجیتال

iluxus

فرصت های جدید در فرآیند دیجیتالی شدن در حال توسعه در این مرحله، ماشین بینایی چیست بهبود سیستم برای ارائه تولید کارآمدتر پیشنهاد و برنامه ریزی شده است. در این مرحله است که برنامه ریزی فرآیند دیجیتالی کسب و کار مورد نظر آغاز می شود.

دیجیتال سازی در حال انجام است

iluxus

در این مرحله، دیجیتالی سازی کارخانه صنعتی انجام می شود که در آن شرکت ها شروع به استفاده از ابزارهایی مانند MES، SCADA یا ERP می کنند.

به لطف این موارد، تعمیر و نگهداری از راه دور در زمان واقعی، کارآمدتر و بهینه تر شروع می شود. به همین ترتیب،

شرکتی که با این مرحله مشخص شده است با شروع استفاده از فناوری های هوشمند مانند داده های بزرگ یا یادگیری ماشین مشخص می شود.

ادغام دیجیتال کامل

iluxus

مرحله با ادغام کامل فناوری های هوشمند مانند اینترنت اشیا، بلاک چین یا استفاده از دوقلوهای دیجیتال برای دستیابی به حداکثر کارایی تعریف می شود.

با استفاده از این نوع ابزارها، شرکتی که به این مرحله می رسد به رهبری تحول دیجیتال در این بخش دست می یابد.

پس از آگاهی از میزان بلوغ دیجیتالی شرکت خود، ارزیابی وضعیت فعلی، نوبت به ایجاد یک برنامه عملیاتی، به کارگیری نکات برای بهبود و مطالعه اینکه کدام ابزار برای رونق کسب و کار شما مناسب است، فرا رسیده است.

چگونه یک پلت فرم عملیاتی یکپارچه می تواند به شما در دیجیتالی شدن کمک کند؟

iluxus

یک پلت فرم عملیات برای تسهیل، استانداردسازی و بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار شما ضروری است. به لطف ماهیت آن،

می توانید یک محیط عملیاتی جهانی یکپارچه ایجاد کنید و همه انواع دارایی ها را در مقیاس بزرگ نظارت کنید.

به عنوان مثال، شرکت GIAHSA به راه حلی نیاز داشت که کنترل و پاسخگویی امکانات و فرآیندهای خود را بهبود بخشد.

برای مقابله با این چالش، آنها به Nexus Integra برای نظارت و ردیابی امکانات و فرآیندها از راه دور از Smart SCADA متکی بودند.

به لطف این پیاده سازی، GIAHSA توانست هزینه های تعمیر و نگهداری را تا 20 درصد کاهش دهد و دیدی کلی از امکانات در زمان واقعی داشته باشد.

داشتن یک پلت فرم عملیاتی امکان مدیریت و پردازش مقادیر زیادی از داده ها را فراهم می کند و از قابلیت همکاری با سایر سیستم های اطلاعاتی شرکت اطمینان می دهد.

علاوه بر این، در صورت تجهیز به فناوری هوشمند، پلتفرمی را در اختیار خواهید داشت که انواع داده ها را تجزیه و تحلیل و ارجاع متقابل می کند،

پیش بینی های هوشمند را توسعه می دهد و به کاهش هزینه های نگهداری و تولید و غیره دست می یابد.

مزایای دیجیتالی کردن شرکت شما چیست؟

iluxus

اینها برخی از مزایای شروع فرآیند دیجیتالی شدن در تجارت اتوماسیون ساختمان اترینا شما هستند:

کاهش هزینه ها و زمان تولید. یک کسب و کار دیجیتالی یک شرکت رقابتی، سازنده و سودآورتر است. با استفاده از ابزارهایی مانند MES و ERP، اثرات کوتاه مدت آن فوری است.

ارزش افزوده نسبت به رقابت سازگاری با تغییرات و خواسته های حال ضروری است و برای این کار باید سازگاری و انعطاف پذیری نشان داد.

افزایش بهره وری، به لطف بهینه سازی انواع منابع ماشین بینایی چیست و وظایف.

افزایش تمرکز استراتژیک، زیرا پرسنل از وظایف تکراری رها می شوند و به تیم اجازه می دهد تا تلاش های خود را بر روی فعالیت های روشمندتر متمرکز کند.

داشتن امکان کنترل در زمان واقعی انواع داده ها از پایش سیستم ها و فرآیندها.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.