ملاحظات اتصال سلولی در طراحی محصول IoT

ملاحظات اتصال سلولی در طراحی محصول IoT

هوشمند سازی ویلا

ملاحظات اتصال سلولی در طراحی محصول IoT اینترنت اشیا متنوع است، با طیف وسیعی از دستگاه‌ها و برنامه‌های کاربردی که هر کدام با راه‌حل اتصال سلولی مطابقت دارند.

با سنجیدن طیف وسیعی از عوامل، طراحان محصول می توانند اطمینان حاصل کنند که بهترین انتخاب های اتصال را متناسب با راه حل IoT انجام می دهند.

به این ترتیب، آنها پس از استقرار دستگاه‌ها، عملکرد درون زندگی را بهینه می‌کنند. پل بولاک، رئیس MVNO، Wireless Logic می‌گوید اتصال انعطاف‌پذیر،

برای بسیاری از نصب‌ها ایده‌آل است و در این مورد eSIM، در جایی که مناسب باشد، می‌تواند به چابکی محصولات کمک کند.

برای اتصال سلولی چه مواردی را باید در نظر گرفت

هوشمند سازی ویلا

ویژگی های دستگاه و استقرار بر انتخاب اتصال سلولی تأثیر می گذارد. ملاحظات شامل طول عمر دستگاه و میزان انرژی مورد نیاز آن برای فعال ماندن است.

استقرار انبوه در مکان‌های دورافتاده، جهانی یا گسترده به قدرت ثابت نیاز دارد زیرا احتمالاً برای مدت طولانی در موقعیت خود باقی می‌ماند.

داده دستگاه به چه نوع و حجم داده ای نیاز دارد تا مبادله کند؟ ممکن است فقط بسته های داده کوچک ارسال کند، یا ممکن است برای تبادل ویدئو به پهنای باند بالاتری نیاز داشته باشد.

ایده خوبی است که در نظر بگیرید چگونه برنامه دستگاه ممکن است در طول زمان توسعه یابد، به عنوان مثال از ارسال فایل های صوتی تا افزودن ویدیو.

حجم و نوع داده هر چه باشد، اتصال باید ایمن باشد زیرا استقرار انبوه اینترنت اشیا سطح حمله بزرگی را ایجاد می کند.

دائماً در معرض خطر است. بنابراین، ارزش داده و انعطاف پذیری چند شبکه ملاحظات اتصال سلولی در طراحی محصول IoT را در نظر بگیرید.

اینترنت اشیا متنوع است، با طیف وسیعی از دستگاه‌ها و برنامه‌های کاربردی که هر کدام با راه‌حل اتصال سلولی مطابقت دارند.

با سنجیدن طیف وسیعی از عوامل، طراحان محصول می توانند اطمینان حاصل کنند که بهترین انتخاب های اتصال را متناسب با راه حل IoT انجام می دهند.

به این ترتیب، آنها پس از استقرار دستگاه‌ها، عملکرد درون زندگی را بهینه می‌کنند. پل بولاک، رئیس MVNO، Wireless Logic می‌گوید،

اتصال انعطاف‌پذیر برای بسیاری از نصب‌ها ایده‌آل است و در این مورد eSIM، در جایی که مناسب باشد، می‌تواند به چابکی محصولات کمک کند.

برای اتصال سلولی چه مواردی را باید در نظر گرفت

هوشمند سازی ویلا

دستگاه ویژگی های دستگاه و استقرار بر انتخاب اتصال سلولی تأثیر می گذارد. ملاحظات شامل طول عمر دستگاه و میزان انرژی مورد نیاز آن برای فعال ماندن است.

استقرار انبوه در مکان‌های دورافتاده، جهانی یا گسترده به قدرت ثابت نیاز دارد زیرا احتمالاً برای مدت طولانی در موقعیت خود باقی می‌ماند.

داده دستگاه به چه نوع و حجم داده ای نیاز دارد تا مبادله کند، ممکن است فقط بسته های داده کوچک ارسال کند، یا ممکن است؛

برای تبادل ویدئو به پهنای باند بالاتری نیاز داشته باشد. ایده خوبی است که در نظر بگیرید چگونه برنامه دستگاه ممکن است در طول زمان توسعه یابد،

به عنوان مثال از ارسال فایل های صوتی تا افزودن ویدیو. حجم و نوع داده هر چه باشد، اتصال باید ایمن باشد زیرا استقرار انبوه اینترنت اشیا سطح حمله بزرگی را ایجاد می کند که دائماً در معرض خطر است. بنابراین، ارزش داده و انعطاف پذیری چند شبکه را در نظر بگیرید.

NB-IoT

هوشمند سازی ویلا

این برای دستگاه‌های ثابت IoT که مقادیر کمی از داده‌های غیرواقعی را ارسال می‌کنند، از باتری یا انرژی خورشیدی تغذیه می‌کنند و در مکان‌هایی هستند که سایر فناوری‌ها برای دریافت سیگنال با مشکل مواجه هستند، مناسب‌تر است. NB-IoT هزینه‌های سخت‌افزاری و عملیاتی پایینی را ارائه می‌کند، بنابراین استقرار انبوه طولانی‌مدت را دوام می‌آورد. این باتری کارآمد است و بنابراین می‌تواند از دستگاه‌هایی که برای مدت طولانی در میدان می‌مانند، مانند حسگرهایی که توان داده کم و متناوب دارند، پشتیبانی کند. NB-IoT دارای نفوذ سیگنال قوی است، در واقع عمیق ترین دسترسی به LPWAN کم است، بنابراین اگر سنسورها یا کنتورهای آب، به عنوان مثال، در زیر سطح خیابان مستقر شوند، می تواند با زیرزمین ها یا پارکینگ های زیرزمینی مقابله کند.

LTE-M (Cat-M1) می‌تواند طیف گسترده‌ای از برنامه‌های IoT را پشتیبانی کند، اما برای دستگاه‌های کم مصرف که به سرعت بالاتر یا انتقال داده‌های دو طرفه نیاز دارند، مانند دستگاه‌هایی که از خدمات صوتی یا پیامک پشتیبانی می‌کنند، ایده‌آل است. از آنجایی که از رومینگ سلول به سلول پشتیبانی می‌کند، می‌توان از آن برای دستگاه‌های تلفن همراه و همچنین ثابت استفاده کرد.

با این حال، برخی از استقرارها به دلایل پوششی که قبلاً ذکر شد، با NB-IoT یا LTE-M مشکل دارند. نه NB-IoT و نه LTE-M در 4G در دسترس نیستند و NB-IoT در حال حاضر با eSIM سازگار نیست.

در جایی که این محدودیت ها LPWAN را نامناسب می کند، شرکت ها می توانند در نظر بگیرند:

LTE Cat-1 و Cat-1 BIS: LTE Cat-1 (Cat-1 BIS که نسخه تک آنتنی است) یک فناوری بالغ است. هزینه‌های سخت‌افزار و مصرف انرژی کمی بالاتر از LTE-M و NB-IoT است، اما برای برخی استقرارها، مزایا بیشتر از آن خواهد بود. از پشتیبانی جهانی برخوردار است، زیرا Cat-1 یک فناوری استاندارد 4G است و قراردادهای رومینگ موجود به این معنی است که دسترسی به شبکه جهانی با SKU تک سیم کارت امکان پذیر است. برای برنامه های موبایل مناسب است و با eSIM سازگار است.

تأخیر کمتر و پهنای باند بالاتر Cat-1 را به یک جایگزین قوی برای 2G/3G تبدیل می کند و می تواند طیف گسترده ای از برنامه های IoT را پشتیبانی کند. باید برای دستگاه‌های IoT کم مصرف که به سرعت بالاتر، انتقال داده‌های دو طرفه یا تحرک نیاز دارند و می‌توانند از عمر باتری سه تا پنج ساله یا برنامه‌هایی که از باتری‌های قابل شارژ استفاده می‌کنند پشتیبانی کند، در نظر گرفته شود.

eSIM برای اتصال انعطاف پذیر

هوشمند سازی ویلا

eSIM یک فناوری ایده آل برای انعطاف پذیری است زیرا از ارائه OTA اعتبار اپراتور شبکه پشتیبانی می کند. این بدان معنی است که سیم کارت یکسان را می توان در هر دستگاه، صرف نظر از اینکه کجا می رود، وارد کرد، زیرا اتصال می تواند بعداً فراهم شود. این SKU واحد را ارائه می دهد که برای سادگی عملیاتی، به ویژه برای استقرارهای بزرگ بین المللی اینترنت اشیا بسیار مهم است. این باعث می‌شود فرآیندهای تولید ساده‌تر و کارآمدتر و اتصالی که از شبکه‌های محلی با نرخ‌های محلی استفاده می‌شود، انجام شود.

به علاوه، eSIM بدون نیاز به تعویض فیزیکی سیم‌کارت‌ها، تغییرات آترینا اپراتور شبکه را در زندگی ممکن می‌سازد. به این ترتیب، شرکت ها می توانند از ترتیبات تجاری جدید و معاملات جذاب استفاده کنند.

طیف وسیعی از ملاحظات وجود دارد که هنگام طراحی دستگاه های اینترنت اشیا با در نظر گرفتن اتصال سلولی باید در نظر گرفته شود. خود دستگاه‌ها، داده‌هایی که رد و بدل می‌کنند و جغرافیایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده‌اند، همگی در تعیین انتخاب مناسب اتصال سلولی نقش دارند.

فن‌آوری‌های شبکه برای همیشه نیستند، همانطور که شرکت‌هایی که به اتمام رسانده‌اند، یا در حال انتقال به شبکه‌های 2G و 3G هستند، می‌دانند، بنابراین طول عمر استاندارد فناوری عامل دیگری است که باید در نظر داشت. مزیت برخی فناوری‌ها این است که چقدر انعطاف‌پذیر هستند – eSIM، در جایی که مناسب است، چابکی را برای استقرار اینترنت اشیا به ارمغان می‌آورد. در مجموع، یک ارائه‌دهنده پلت‌فرم اتصال اینترنت اشیا می‌تواند در مورد اتصال سلولی بهینه برای هر مورد خاص استفاده از اینترنت اشیا مشاوره دهد.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.