نحوه انتخاب بهترین RTOS برای دستگاه های IoT

نحوه انتخاب بهترین RTOS برای دستگاه های IoT

هوشمند سازی ویلا

نحوه انتخاب بهترین RTOS برای دستگاه های IoT اگر در حال توسعه یک دستگاه اینترنت اشیا هستید، باید سیستم عاملی را که می خواهید استفاده کنید به دقت در نظر بگیرید.

همه دستگاه‌های اینترنت اشیا محدودیت‌های مشترکی دارند که باید توسط سیستم‌عامل اینترنت اشیا در نظر گرفته شود، از جمله قدرت، حافظه و سرعت پردازش.

این محدودیت های دستگاه به این معنی است که انتخاب طبیعی سیستم عامل برای بسیاری از توسعه دهندگان، لینوکس، اغلب مناسب نیست.

بسیاری از دستگاه‌های IoT به سادگی RAM کافی برای پشتیبانی از نسخه‌های حذف شده سیستم عامل ندارند.

به همین دلیل است که سیستم عامل بلادرنگ (RTOS) جایگزین خوبی برای دستگاه های اینترنت اشیا است.

به این ترتیب، اکنون گزینه های منبع باز و تجاری RTOS زیادی در بازار وجود دارد. بنابراین، در این مقاله، نحوه انتخاب بهترین RTOS برای دستگاه IoT خود را با شما صحبت خواهیم کرد.

RTOS چیست؟

هوشمند سازی ویلا

ابتدا، RTOS چیست؟ در ابتدایی ترین سطح خود، یک جزء نرم افزاری است که می تواند تنها یک برنامه را در یک زمان اجرا کند،

اما به سرعت بین وظایف برنامه نویسی سوئیچ می کند تا چندین کار را به طور همزمان اجرا کند،

برخلاف سیستم عاملی که می تواند چندین برنامه را با فضای حافظه مجزا اجرا کند.

مسئولیت RTOS و OS انتزاعی سخت افزار است، اما سیستم عامل تمام عیار معمولاً این کار را تا حد بسیار بالاتری نسبت به RTOS انجام می دهد.

در عوض، یک RTOS با یک سیستم‌عامل سنتی مانند لینوکس متفاوت است، زیرا پاسخ‌های قطعی و سخت زمان واقعی را به رویدادهای خارجی ارائه می‌کند.

از سوی دیگر، یک سیستم عامل سنتی، پاسخ‌های غیر قطعی و نرم در زمان واقعی را ارائه می‌دهد.

این در عمل به این معنی است که نرم افزار RTOS می تواند پردازش بسیار پاسخگو را برای تعداد محدودی از وظایف از پیش تعیین شده بسیار سریعتر از یک سیستم عامل سنتی ارائه دهد،

در حالی که یک سیستم عامل در پردازش مقادیر زیادی از وظایف مختلف بسیار موثرتر است.

نکات کلیدی که باید هنگام انتخاب RTOS در نظر بگیرید

هوشمند سازی ویلا

اکنون انتخاب گسترده ای از RTOS های منبع باز و تجاری برای دستگاه های IoT در بازار وجود دارد.

از آنجایی که انتخاب می تواند گیج کننده باشد، در اینجا نکات کلیدی وجود دارد که باید هنگام انتخاب بهترین RTOS برای دستگاه IoT خود در نظر بگیرید.

عملکرد

هوشمند سازی ویلا

در مورد عملکرد شما انتخاب های زیادی دارید. نیازهای حافظه و ردپای پردازشی شما اولین چیزهایی است که باید در نظر بگیرید.

ROM، RAM و فلش همگی باید برای نیازهای حافظه شما ارزیابی شوند، در حالی که تأخیر وقفه و زمان سوئیچ زمینه باید برای نیازهای پردازش شما ارزیابی شود.

مقیاس پذیری

هوشمند سازی ویلا

MCU های 8 بیتی و 16 بیتی سخت افزار انتخابی برای دستگاه های اینترنت اشیا بودند، اما MCU های 32 بیتی اکنون به طور فزاینده ای محبوب شده اند.

باعث شده است که بسیاری از تولیدکنندگان از دو فرآیند مختلف با قدرت در دستگاه ها استفاده کنند. بنابراین، RTOS شما باید مقیاس پذیر باشد تا بتواند هر گونه ارتقاء MCU را در آینده مدیریت کند.

رابط های گرافیکی کاربر

هوشمند سازی ویلا

الزامات رابط کاربری گرافیکی می تواند تأثیر زیادی بر انتخاب RTOS شما برای اینترنت اشیا داشته باشد.

آیا فقط به کتابخانه های گرافیکی اولیه برای دستگاه های خود نیاز دارید یا به چیزهای پیشرفته تری مانند رندر سه بعدی، رابط های چند لایه و سفارشی سازی نیاز دارید؟

قابلیت اتصال

هوشمند سازی ویلا

پروتکل های ارتباطی که RTOS شما برای اتصال به نحوه انتخاب بهترین RTOS برای دستگاه های IoT دستگاه های تعبیه شده شما نیاز دارد چیست؟ اترنت، وای فای،

بلوتوث و IEEE 802.15.4؟ RTOS شما را قادر می سازد تا پشته های ارتباطی خاصی را که برای اتصال به آن نیاز دارید انتخاب کنید، بنابراین فقط از آنچه نیاز دارید استفاده می کنید.

ماژولاریت

هوشمند سازی ویلا

از آنجایی که بدون شک با رم محدود کار می کنید، RTOS شما با هسته اصلی اجباری همراه با میان افزار و پشته های پروتکل سفارشی ارائه می شود.

با ساختن تنها چیزی که در اطراف هسته اصلی نیاز دارید، می‌توانید نیازهای حافظه دستگاه را کنترل کنید، که با سیستم‌عامل سنتی بسیار سخت‌تر است.

امنیت

هوشمند سازی ویلا

دستگاه اینترنت اشیا و الزامات امنیتی سیستم شما باید به دقت در نظر گرفته شوند. هر RTOS موجود در بازار طیف متفاوتی از افزونه‌های امنیتی مانند راه‌اندازی امن،

پشتیبانی از SSL و درایورهای رمزگذاری را ارائه اتوماسیون ساختمان آترینا می‌کند. اینجا در Nabto،

ما اتصال فوق‌العاده امن اینترنت اشیا را با استفاده از رمزگذاری p2p و بدون وابستگی به شخص ثالث ارائه می‌کنیم. درباره راه حل اتصال p2p IoT ما در اینجا بیشتر بیاموزید

اکوسیستم

هوشمند سازی ویلا

پذیرش هر RTOS که در نظر دارید در صنعت شما چگونه است؟ آیا از معماری ها و پردازنده های دیگر پشتیبانی می شود.

آیا یک جامعه فعال از توسعه دهندگانی وجود دارد که کد و سایر اطلاعات را در GitHub یا استک سرریز و سایر پلتفرم ها به اشتراک می گذارند.

جامعه بزرگی از کاربران اثبات اجتماعی کارآمدی نرم افزار را ارائه می دهند و البته منبع مفیدی برای یادگیری از آن ارائه می دهند.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.