چرا کسب و کار خود را با RPA خودکار کنید؟

چرا کسب و کار خود را با RPA خودکار کنید؟

چرا کسب و کار خود را با RPA خودکار کنید؟

هوشمند سازی مدارس

چرا کسب و کار خود را با RPA خودکار کنید؟ جستجوی کارایی به یک مسابقه طولانی مدت برای همه شرکت هایی تبدیل شده است که می خواهند بخشی از Industry 4.0 باشند.

جستجوی مداوم و تمایل به دستیابی به این مزیت رقابتی، هزاران شرکت را به سمت واگذاری فعالیت‌ها و فرآیندهای متعدد به ماشین‌ها، نرم‌افزارها و پلتفرم‌های هوشمند سوق می‌دهد.

این سناریوی جدید واقعیتی را ایجاد می‌کند که در آن ماشین‌ها از انسان‌ها یاد می‌گیرند و به بخش اساسی هر کسب‌وکاری تبدیل می‌شوند.

از طریق RPA یا ربات سازی خودکار فرآیندها، بهینه سازی انجام می شود که سناریوی صنعتی را به شدت متحول کرده است.

نقش هوش مصنوعی در این زمینه چیست؟ در این مقاله به شما در مورد عملکردها، کاربردها و کارهایی که پلتفرم Nexus Integra در این نوع اتوماسیون می تواند انجام دهد، می گوییم.

ربات سازی خودکار فرآیندها یا RPA چیست؟

هوشمند سازی مدارس

RPA یا ربات‌سازی خودکار فرآیندها، اتوماسیون فرآیندهای خاص بر اساس نرم‌افزاری است که به طور خودکار وظایف تکراری یا معمولاً وظایف مبتنی بر قوانین ساده را برای اجرا پردازش می‌کند.

این نوع نرم افزار از قوانین منطقی استفاده می کند و با تقلید از انسان هایی که وظایفی مانند مدیریت فایل، ایجاد فرم ها و حساب ها، ذخیره سازی داده ها و غیره را انجام می دهند، به راحتی با فرآیندهای هر شرکت سازگار می شود.

اجزای RPA

هوشمند سازی مدارس

برای اینکه RPAها وظایف خود را به طور عادی انجام دهند، به تعدادی بخش یا مؤلفه نیاز دارند:

یک ربات این نرم افزار قادر به اجرای کارهای تکراری خواهد بود. از طریق برنامه نویسی ساده یا با “تقلید” اقدامات یک کاربر مانند کپی و چسباندن، مشاوره پایگاه های داده و غیره پیکربندی می شود.

RPA باید روی رایانه یا هر نوع پشتیبانی مجازی دیگری نصب شود. این انعطاف پذیری باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه سخت افزار می شود.

اکثر پلتفرم های RPA دارای چندین پلاگین و افزونه برای تسهیل توسعه و اجرای وظایف خود هستند. اینها فعالیت های مختلفی مانند دستکاری تاریخ ها، استخراج داده ها یا مدیریت وظایف خاص را انجام می دهند.

علاوه بر این، یک RPA باید نرم افزاری داشته باشد که با تمام پلتفرم هایی که به آنها دسترسی خواهد داشت سازگار باشد. به طور معمول، RPA مانند یک کاربر استاندارد به سیستم دسترسی خواهد داشت.

به لطف این مولفه ها، سیستم RPA قادر خواهد بود بسیاری از وظایفی را که قبلاً توسط انسان ها انجام می شد، انجام دهد و آنها را از این حجم کاری رها کرده و به آنها اجازه انجام کارهای مهم تری را می دهد.

چه فرآیندهایی را می توان با RPA خودکار کرد؟

هوشمند سازی مدارس

یک RPA برای افزایش کارایی شرکت و جلوگیری از انجام وظایف معمول توسط کارگران ساخته شده است. پلتفرم های RPA را می توان برای 3 نوع فرآیند اعمال کرد:

فرآیندهای خاص اینها معمولاً بخشی از مشاغل عمومی تر با کارکردهای گسترده تر هستند. این بدان معنی است که این وظایف ساده تر، تکراری تر و بسیار آسان برای اجرا هستند.

این وظایف ممکن است بر اساس آپلود اطلاعات در یک سرور یا مدیریت کاربرگ های ساده باشد.

فرآیندهای چند منظوره برای اجرای این نوع وظایف، سیستم RPA از عملکردهای مختلف مراقبت می کند و چندین ربات را برای انجام فعالیت های مشترک هماهنگ می کند.

به طور معمول، این نوع فرآیند از فرآیندهای فرعی دیگری تشکیل می شود که مکمل یکدیگر برای اجرای همان کار هستند.

فرآیندهای پایان به انتها RPAها همچنین از فرآیندهای کامل مراقبت می کنند: برای مثال، از کنترل تولید تا توزیع قطعات و رسیدن آنها به هر تامین کننده.

مزایای استفاده از RPA در شرکت شما

هوشمند سازی مدارس

اینها برخی از مزایای خودکارسازی فرآیندها از طریق RPA هستند:

بهره وری. با حذف خطای انسانی، به لطف کاهش ریسک عملیاتی، فرآیندها بهینه شده و بهره وری افزایش می یابد.

سادگی. یکی از مزیت های اصلی این سیستم، سادگی است که کاربر می تواند یک ربات را آموزش و پیاده سازی کند. این راه حل ها دارای ریسک کمتر و بازگشت سرمایه بالقوه بسیار بالایی هستند.

مزیت رقابتی. استفاده از این نوع سیستم های اتوماسیون به تقویت شرکت شما و متمایز کردن آن از بقیه رقبای شما کمک می کند.

مقیاس پذیری. RPA فرآیندهای تولید با حجم بالا را قادر می سازد تا انعطاف پذیرتر و سازگارتر با محیط های در حال تغییر باشند.

صرفه جویی در هزینه. RPA 24 ساعت شبانه روز و 365 روز در سال کار می کند که به معنای صرفه جویی قابل توجهی در هزینه است.

RPA و هوش مصنوعی چگونه با یکدیگر ارتباط دارند؟

هوشمند سازی مدارس

در نگاه اول، RPA ها ممکن است شبیه هوش مصنوعی باشند. با این حال، بیشتر ربات‌ها یکی از مهمترین ویژگی‌های هوش مصنوعی را ندارند: توانایی دائمی یادگیری و بهبود.

به طور معمول، ربات های RPA برای اجرای یک سری وظایف تکراری بر اساس قوانین و هنجارهای بسیار سخت طراحی شده اند. برای اینکه ربات بتواند رفتار خود را تغییر دهد،

برخی از جنبه های کار خودکار باید تغییر کند، اما هرگز این کار را به تنهایی انجام نمی دهد.

با این حال، در حال حاضر مواردی وجود دارد که هوش مصنوعی و RPA مکمل یکدیگر هستند تا اثربخشی و بهره‌وری شرکت را افزایش دهند. در این مورد، کار RPA ها با تصمیم گیری پیشرفته هوش مصنوعی ترکیب می شود.

با ترکیب هر دو رشته، امکانات برای اتوماسیون موثر بسیار افزایش می‌یابد و به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا فرآیندهای پیچیده‌تر انتها به انتها را خودکار کرده و مدل‌های پیش‌بینی بسیار پیشرفته را اعمال کنند.

EAM در مقابل CMMS: تفاوت و عملکرد آن چیست

هوشمند سازی مدارس

دیجیتالی شدن مشاغل صنعتی به یک اولویت تبدیل شده است. در نتیجه، تعمیر و نگهداری 4.0 یک وظیفه اساسی برای عملکرد مناسب هر شرکت است،

به ویژه در هنگام کار با تجهیزات و ماشین آلات صنعتی. این عملکرد برای جلوگیری از انواع خطاها، پردازش مجدد، حوادث و تعمیرات ضروری است.

در این مورد، هنگام صحبت در مورد تعمیر و نگهداری، سیستم مدیریت نگهداری کامپیوتری (CMMS) اغلب ذکر می شود. با این حال، در موارد دیگر، به مدیریت دارایی سازمانی (EAM) نیز اشاره می شود.

تفاوت بین این دو مفهوم چیست و آیا با هم سازگار هستند؟ در این مقاله ویژگی های اصلی هر ابزار و تفاوت آنها را به شما می گوییم.

CMMS چیست و نقش آن در Industry 4.0

هوشمند سازی مدارس

وقتی در مورد CMMS صحبت می کنیم، به مدیریت تعمیر و نگهداری به کمک کامپیوتر اشاره می کنیم. این ابزار برای مدیریت خدمات تعمیر و نگهداری یک شرکت استفاده می شود.

در این مورد، کمک یک CMMS در یک شرکت صنعتی برای جلوگیری از توقف فعالیت تولید، به کارگیری نگهداری پیشگیرانه و پیش بینی یا بهینه سازی فرآیندها در زنجیره تولید حیاتی است.

علاوه بر این، به لطف کاربرد راه حل های IIoT، سیستم CMMS می تواند به ماشین آلات خاصی متصل شود تا گزارش های موثری در مورد خطاها،

. این عملکرد برای مثال برای استخراج الگوهای خرابی و اصلاح و تطبیق برنامه های نگهداری پیشگیرانه ایده آل است.

چگونه یک EAM می تواند به کسب و کار صنعتی شما کمک کند

هوشمند سازی مدارس

EAM به معنای مدیریت دارایی سازمانی است. EAM نرم افزاری است که عملکرد آن بر مدیریت نگهداری متمرکز است. یک EAM قدرت نظارت بر تمام دارایی ها و تجهیزات عملیاتی در یک کارخانه را دارد.

در این صورت هدف اصلی این نرم افزار بهینه سازی به معنای خالص چرا کسب و کار خود را با RPA خودکار کنید کلمه است.

یک EAM برای افزایش چرخه عمر دارایی ها در طول زمان و در نتیجه کاهش زمان تولید و هزینه های عملیاتی ساخته اتوماسیون ساختمان آترینا شده است.

سیستم‌های EAM با در نظر گرفتن جریان‌های کاری سرتاسر، رویکردی جامع دارند. علاوه بر این، آنها نه تنها وظایف نگهداری را مدیریت می کنند، بلکه وظایف مربوط به موجودی و انبار را نیز یکپارچه می کنند.

تفاوت بین EAM و CMMS

هوشمند سازی مدارس

سیستم‌های CMMS و EAM اهداف بسیار مشابهی دارند: کمک به شرکت‌ها در کاهش هزینه‌ها با اطمینان از عملکرد روان دارایی‌های فیزیکی.

هر دو سیستم عملکردهای بسیار مشابهی را ارائه می دهند: مدیریت عملیات، تعمیر و نگهداری پیش بینی، مدیریت موجودی و ردیابی دارایی.

بنابراین تفاوت بین EAM و CMMS چیست؟

هوشمند سازی مدارس

به طور کلی، یک CMMS تعمیر و نگهداری عمودی بیشتری را انجام می دهد، در حالی که یک EAM از یک دیدگاه جامع تر عمل می کند.

علاوه بر این، از سوی دیگر، EAM ها مسئول مدیریت جنبه های مربوط به امور مالی، قراردادها و منابع انسانی مانند مدیریت استعداد، تجزیه و تحلیل مالی، حسابداری یا فعالیت های مشابه هستند.

به همین دلیل است که یکی از مشخص‌ترین تفاوت‌های بین EAM و CMMS، رویکرد مناسبی است که حوزه‌هایی مانند امور مالی، منابع انسانی و دیدگاه کل‌نگر آن را پوشش می‌دهد.

با این حال، مهم است که تأکید کنیم با پیشرفت‌های تکنولوژیکی، کاربرد هوش مصنوعی و روش‌های تعمیر و نگهداری، پلت‌فرم‌های CMMS در حال پیشرفت هستند تا از آن‌ها عقب نمانند و به طور فزاینده‌ای مرزهای بین دو نرم‌افزار را محو کنند.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.