چگونه اینترنت اشیا می تواند کیفیت هوای داخل ساختمان را بهبود بخشد

چگونه اینترنت اشیا می تواند کیفیت هوای داخل ساختمان را بهبود بخشد

چگونه اینترنت اشیا می تواند کیفیت هوای داخل ساختمان را بهبود بخشد

هوشمندسازی اداری

چگونه اینترنت اشیا می تواند کیفیت هوای داخل ساختمان را بهبود بخشد در مارس 2022، کاخ سفید چالش هوای پاک در ساختمان‌ها را اعلام کرد،

یکی از اجزای کلیدی طرح ملی آمادگی رئیس‌جمهور برای کووید-19، که از مالکان و اپراتورهای ساختمان‌ها، مدارس،

کالج‌ها/دانشگاه‌ها و سایر سازمان‌ها می‌خواهد تا استراتژی‌هایی برای بهبود فضای داخلی ایجاد کنند. کیفیت هوا.

برایان ویتکووسکی، رئیس برنامه ریزی استراتژیک و یکی از بنیانگذاران MachineQ می گوید: این ابتکار شامل ارزیابی کیفیت هوا و بهبود تهویه و فیلتراسیون هوا،

با هدف نهایی کمک به ساختمان ها برای کاهش خطر انتشار ذرات خطرناک موجود در هوا خواهد هوشمند سازی بود.

اینترنت اشیا (IoT) می تواند نقش مهمی در مواجهه با این چالش ایفا کند، از نظارت و تجزیه و تحلیل ذرات معلق هوا گرفته تا توصیه های پیشگیرانه نگهداری و بهبودهای عملیاتی آینده.

اما این تازه آغاز راه است. بیایید ببینیم چگونه اینترنت اشیا می تواند کیفیت هوای داخل ساختمان را بهبود بخشد و مدیران ساختمان را قادر می سازد تا بر هر جنبه از تأسیسات خود نظارت کنند.

پایش کیفیت هوا

هوشمندسازی اداری

در حالی که بیشتر تمرکز بر کیفیت هوا بر آلودگی هوای بیرون در شهرهای بزرگ است، کیفیت هوای داخل ساختمان یک نگرانی رو به افزایش است،

به ویژه با بازگشت افراد بیشتری به محل کار در ادارات. یک مطالعه در سال 2021 توسط Vaisala بیش از 4000 نفر را مورد بررسی قرار داد،

بیش از یک سوم اظهار داشتند که آنها نگران کیفیت هوای داخل خانه در محل کار خود هستند.

کیفیت هوای داخل ساختمان می تواند تحت تأثیر عملکرد نامناسب سیستم های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) قرار گیرد.

با بازگشت افراد بیشتر به دفتر، آلودگی، میکروب ها و آلاینده های بیشتری وجود خواهد داشت که اگر به درستی نظارت نشود، می توانند به سرعت جمع شوند.

امروزه راه‌حل‌های اینترنت اشیا، مانند SmartKitAI Logical Buildings که توسط MachineQ طراحی شده است،

از حسگرهای بی‌سیم کم مصرف برای نظارت و اندازه‌گیری کیفیت هوای داخل ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. حسگرها ذرات معلق موجود،

در هوا و همچنین سطوح دما و رطوبت را می خوانند تا به مدیران ساختمان اطلاع دهند که آیا سیستم تهویه هوا را به طور مناسب فیلتر می کند تا انتقال ویروس در هوا را کاهش دهد.

هنگامی که کیفیت هوا به آستانه های از پیش تعیین شده نرسد، مدیران ساختمان هشدارهایی را برای شروع اقدامات اصلاحی دریافت می کنند.

این داده‌ها به وظایف پیش‌بینی‌کننده تعمیر و نگهداری، مانند تشخیص تجهیزات ضعیف و تغییر فیلترهای هوا در سیستم‌های HVAC می‌پردازد،

بنابراین مدیران ساختمان می‌توانند پیش از اینکه بر کیفیت هوا تأثیر منفی بگذارند، به طور فعالانه به موقعیت‌ها رسیدگی کنند.

کیفیت هوا در ساختمان‌ها می‌تواند بر بهره‌وری، سلامت و رفاه کارکنان و ساکنان تأثیر بگذارد و این موضوع در دوران کووید-19 بسیار مهم است.

نظارت و کنترل کیفیت هوای داخل یک وظیفه مهم است، اما هدف مهمی برای تضمین فضاهای کار و زندگی مناسب و ایمن برای افراد دارد.

فراتر از کیفیت هوا

هوشمندسازی اداری

سرمایه‌گذاری در راه‌حل اینترنت اشیا که کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد، تازه شروع کار است. ارزش پیاده‌سازی راه‌حل اینترنت اشیا،

از داشتن یک پلتفرم اینترنت اشیا ناشی می‌شود که مدیران ساختمان را قادر می‌سازد موارد استفاده را در طول زمان مقیاس‌بندی کنند، مانند تشخیص نشت آب و پیشگیری و کاهش مصرف انرژی.

به عنوان مثال، شرکت های بیمه هر سال 2.5 میلیارد دلار (2.35 میلیارد یورو) برای خسارت آب پرداخت می کنند. به لطف کاربردهای اینترنت اشیا،

حسگرها می‌توانند آب، رطوبت و دما را برای تشخیص ناهنجاری‌های نشتی که نشان‌دهنده مشکلاتی مانند نشتی لوله‌ها هستند، کنترل کنند.

هنگامی که مشکلی پیش بیاید، حسگرها از اتصالات بی سیم برای صدور هشدار استفاده می کنند و می توانند به طور خودکار یک سوپاپ را برای به حداقل رساندن آسیب راه اندازی کنند.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.