توسعه ای که به نجات سیاره به میلیون ها روش کوچک کمک می کند

توسعه ای که به نجات سیاره به میلیون ها روش کوچک کمک می کند

توسعه ای که به نجات سیاره به میلیون ها روش کوچک کمک می کند

توسعه ای که به نجات سیاره به میلیون ها روش کوچک کمک می کند اینترنت اشیا (IoT) بر توانایی نظارت، اندازه گیری، پردازش و تجزیه و تحلیل داده های پارامتری مانند رطوبت، فشار، سرعت و حرکت استوار است. باب امرسون، نویسنده مستقل، می‌گوید بر خلاف هوش مصنوعی شناختی، تبلیغ این مفهوم دشوار است. علاوه بر این، خلاصه کردن اینکه منظور از اینترنت اشیا برای مخاطبان عادی چیست، رستوران هوشمند دشوار است. آن را امتحان کنید. با این وجود، این توانایی بی شکل نتایج ملموسی را در مدیریت انرژی، حفظ منابع، مدیریت زباله، نظارت بر کیفیت هوا و کشاورزی هوشمند به ارمغان می آورد.

اینترنت اشیا برای نجات جهان طراحی نشده است، اما Nordic Semiconductor معتقد است که ما بدون آن بسیاری از مسائل مهم زیست محیطی جهان (تغییرات آب و هوا، آب شیرین) و اجتماعی (پیر شدن جمعیت، تغذیه جمعیت جهانی) را حل نخواهیم کرد. این فناوری عمدتاً این کار را به یک میلیون روش کوچک انجام می دهد که می تواند از عبور سیاره از نقطه اوج جلوگیری کند. این شرکت پیشاپیش عقیده خود را نشان می دهد، که نباید با شستشوی سبز اشتباه گرفته شود، یعنی ادعاهای پایداری گسترده بدون مدرک.

اما این یک موضوع بزرگ است، اما صنعت باید در مورد تأثیر منفی تحولات مختلف اینترنت اشیا پیشاپیش باشد. رستوران هوشمند انرژی مصرف شده توسط اینترنت و زیرساخت ابری مورد نیاز برای پشتیبانی از برنامه های IoT باید در نظر گرفته شود. علاوه بر این، تأثیر باتری هایی که دستگاه های کم مصرف را تغذیه می کنند نیز وجود دارد. مواد عجیب و غریب مانند لیتیوم باید استخراج شوند، باتری ها باید ساخته شوند، در سراسر جهان توزیع شوند و سپس به طور ایمن دفع شوند.

میلیاردها اتصال

میلیاردها حسگر بی سیم و سلولی جهان فردا را به هم متصل خواهند کرد. سیسکو تخمین می زند که ظرف یک دهه این رقم می تواند از 50 میلیارد فراتر رود و بسیاری از آن ها با باتری تغذیه می شوند. حتی اگر آنها برای یک دهه کار کنند، میلیون ها نفر باید هر روز تغییر کنند. استقرار توسط سرویس mMTC (ارتباطات ماشینی عظیم) 5G تسهیل خواهد شد اتوماسیون ساختمان آترینا بیش از یک میلیون دستگاه در هر کیلومتر مربع را پشتیبانی می کند.

برای غلبه بر این چالش، حسگرهای بی‌سیم فردا باید انرژی را از محیط برداشت کنند، از تراشه‌های هوشمندانه برای مدیریت صرفه‌جویی در بودجه برق استفاده کنند و اطمینان حاصل کنند که اتصال اینترنت اشیا سلولی از هر میکرووات حداکثر استفاده را می‌کند. جایگزینی مداوم باتری کاهش می یابد و آینده ای متفاوت و پایدارتر می تواند تحقق یابد.

اقتصاد کنتور هوشمند هیدروژن چالش مشابهی را نشان می دهد. طرح های آزمایشی با ترکیب هیدروژن به عنوان وسیله ای برای دستیابی به اهداف انتشار کربن در حال انجام است. رستوران هوشمند متأسفانه در حال حاضر هیچ کنتور هیدروژن خانگی برای اندازه گیری و شارژ مصرف گاز در دسترس نیست. مترهای معمولی جریان گاز را با استفاده از یک سیستم مکانیکی مبتنی بر دیافراگم اندازه گیری می کنند. به دلیل اندازه مولکولی هیدروژن کوچک، متر دیافراگم هیدروژن باید حدود سه برابر بزرگتر باشد و این یک محدودیت غیرعملی و پرهزینه است.

اولتراسونیک و برداشت انرژی

یکی از گزینه ها جایگزینی دیافراگم مترهای مکانیکی با دستگاه های اولتراسونیک است. رستوران هوشمند اما از آنجایی که سرعت صوت در هیدروژن تقریباً سه برابر سریعتر از سرعت گاز طبیعی است، به دقت زمان‌بندی بسیار بهتری نیاز است. MeterTech مستقر در بریتانیا به این چالش پاسخ داده و یک متر هوشمند راه اندازی کرده است که از عملکرد پیشرفته اولتراسونیک برای عملی کردن اندازه گیری هیدروژن استفاده می کند.

دستگاه‌هایی که انرژی را جمع‌آوری می‌کنند و مترهایی که مصرف را با سرعت اولتراسونیک اندازه‌گیری می‌کنند، تنها دو نمونه از روش‌های متعددی هستند که اینترنت اشیا در حال ایجاد فناوری‌های جدید و ایجاد تغییرات اساسی در نحوه رسیدگی به مسائل محیطی است. رستوران هوشمند علاوه بر این، اینترنت اشیا به ارائه اطلاعات دقیق، به موقع و اطلاعات در مورد طیف کاملی از پارامترهای محیطی ادامه می دهد.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.