برترین ملزومات سیستم ساختمان هوشمند

برترین ملزومات سیستم ساختمان هوشمند

برترین ملزومات سیستم ساختمان هوشمند

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

برترین ملزومات سیستم ساختمان هوشمند چه مالک ساختمان یک پردیس بیمارستانی ، پایگاه نظامی یا کالج یا محوطه شرکتی را مدیریت کند،

همه آنها خواهان کارایی و انعطاف پذیری هستند که سیستم های کنترل ساختمان هوشمند مدرن به ارمغان می آورند.

انتخاب سیستم ها چگونه انجام می شود؟

پاسخ این است که جزئیات را مطالعه کنید . هر سرمایه‌گذاری بازدهی مثبتی را به همراه ندارد و قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای خرید، سر و صدای زیادی وجود دارد .

به عنوان بخشی از کار یک مهندس مشاور که مشتریان را از طریق پیاده‌سازی سیستم‌های کنترل ساختمان هوشمند راهنمایی می‌کند،

تیم ما سه اصل راهنمای ضروری را شناسایی کرده است که بررسی آنها سودمند است ، سه بهترین بازده سرمایه و سه مشکل رایج که در یک نصب معمولی ایجاد می‌شود .

ملاحظات حیاتی هنگام اجرای کنترل‌های ساختمان هوشمند

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

قابلیت بزرگراه داده :

بزرگراه داده ، شبکه اترنت و فیبر برای به اشتراک گذاری داده ها از دستگاه های پایانی به سیستم اتوماسیون ساختمان است.

بسیار محتمل است که سیستم ‌های ساختمانی منفرد به‌ جای یک سیستم کامل که همه ساختمان‌ها را به هم پیوند می‌دهد.

همچنین مشاهده نسل‌های مختلف سیستم‌های اتوماسیون بین ساختمان‌ها ، با تجهیزات فروشنده مختلف و سطوح مختلف عملکرد ، معمول است.

موفقیت سیستم هوشمند جدید یک ساختمان به داشتن یک طرح تصویری بزرگ از نحوه انتقال داده ها بین امکانات با استفاده از اترنت و فیبر بستگی دارد.

در دسترس بودن کانال سوئیچ اترنت و نرخ انتقال داده شبکه دو عنصر دیگر ارزیابی بزرگراه داده است.

سوئیچینگ اترنت در مرکز اصلی است که دستگاه های پروتکل اینترنت به آن متصل می شوند.

سیستم های قدیمی تر الزامات سوئیچینگ اترنت را نداشتند. با سیستم های جدید ، دستگاه های پایانی به اتصالات IP اترنت نیاز دارند.

مهندسان برق و مهندسان شبکه فناوری اطلاعات

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

تعداد پورت ها یا کانال های IP را در یک ساختمان افزایش دهند تا طراحان بتوانند دستگاه های نهایی را در سیستم اتوماسیون ساختمان بگنجانند.

پروتکل های امنیتی به طور مداوم در حال توسعه هستند زیرا لایه های حفاظتی اتوماسیون ساختمان آترینا بیشتری به هاب سوئیچینگ اضافه می شود.

سوئیچ‌های IP مدرن ، قابلیت ‌های لازم برای برآورده کردن سیاست‌ های امنیت سایبری را فراهم می‌کنند .

معماران سیستم همچنین باید نرخ انتقال داده های شبکه را درک کنند . حجم عظیمی از داده ها از طریق شبکه به سیستم کنترل منتقل می شود.

هرچه شبکه بهتر و سریع‌تر باشد ، مدیریت داده ‌ها توانایی بیشتری دارد . سرعت اجزا باید مشابه باشد در غیر این صورت سیستم فقط به سرعت کندترین جزء خواهد بود .

مهندسان باید مشخصات تجهیزات اصلی را بررسی کرده و پیاده‌روی بصری انجام دهند . به پایگاه داده نگاه کنید و نقاط ضعف را کشف کنید.

اگرچه کل فرآیند ، از جمله نصب تجهیزات جدید ، پایگاه داده را به روز نگه می دارد.

شاید تعجب آور باشد که تعداد کمی از اپراتورهای ساختمان این سوابق را حفظ می کنند.

سیستم های مدل سازی اطلاعات ساختمان مدرن برای رفع این مشکل طراحی شده اند.

سیاست امنیت سایبری :

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

طراحان و اپراتورهای سیستم نیاز به درک کامل سیاست امنیتی و نیازهای کاربران مختلف دارند . هر پردیس سیاست های امنیتی متفاوتی خواهد داشت،

به عنوان مثال دانشگاه در مقابل بیمارستان یا پایگاه نظامی . این مجموعه ممکن است توسط یک ریزشبکه سرویس دهی شود که مسائل امنیتی خاص خود را دارد.

قوانین ، الزامات و فایروال هایی که سیستم ارتباطی باید در آن جابجا شود چیست؟

به عنوان مثال ، فروشندگان به طور معمول نیاز به عیب یابی سیستم های خود دارند.

چگونه آن فروشنده از راه دور دسترسی پیدا می کند یا اینکه تکنسین ها باید به طور فیزیکی به امکانات دسترسی داشته باشند و به سیستم متصل شوند ؟ همه اینها باید برای هر ذینفع فکر و به خوبی تعریف شود.

ایجاد پروفایل سهامداران :

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

هر ذینفع چگونه از داده های تولید شده از سیستم کنترل استفاده می کند و هر رابط چگونه است ؟ بهترین راه برای انجام این کار این است که اطمینان حاصل شود که هر گروه ذینفع نماینده ای در تیم پروژه دارد .

به عنوان مثال، اگر دانشگاه است ، نمایه استفاده از هیئت علمی چیست ؟ چه چیزی را می بینند و کنترل می کنند ؟ از منظر مهندس ساختمان به آن نگاه کنید.

آیا دسترسی به موبایل مجاز است؟ چگونه به آلارم ها پاسخ داده می شود؟ دسترسی تکنسین ابزار در مقابل تعمیر مکانیکی چگونه است؟

هرکسی که ممکن است درگیر باشد یا تحت تاثیر قرار گیرد ، نیاز به یک نمایه دارد ، برترین ملزومات سیستم ساختمان هوشمند از جمله مهندسان ساختمان ، کارکنان مالک و کاربران مستاجر.

بهترین بازده سرمایه گذاری در سیستم های کنترل ساختمان هوشمند

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

مدیریت ابزار:

اکثر سیستم‌های انرژی مدیریت ساختمان و تأسیسات «هوشمند» نیستند ، زیرا کنترل‌های خودکار و حسگرهای حرکتی روی چراغ‌ها یا گرمایش و سرمایش ندارند.

سیستم ها معمولاً به صورت دستی کنترل می شوند و دارای انواع مختلفی از سوئیچ ها هستند. مالکان می توانند تعداد به ظاهر نامحدودی از حسگرها و دستگاه های هوشمند را برای بهبود مدیریت انرژی نصب کنند.

سنسورهای اشغال می توانند به سیستم اطلاع دهند که اتاق را گرم یا خنک کند ، چراغ ها را می توان با حرکت فعال کرد و نشت آب را با ردیابی ناهنجاری های جریان تشخیص داد.

هنگامی که طراح سیستم متوجه شد که چگونه از ساختمان استفاده می شود ، می تواند مشخصات مصرف انرژی را برای آن ساختمان بهینه کند و انتخاب کند که کدام دستگاه ها را بهینه کند.

حتی تجهیزات قدیمی تر می توانند داده های قابل استفاده تولید کنند . سیستم اتوماسیون ساختمان هوشمند می‌تواند از داده‌های موجود همراه با اطلاعات قدیمی‌تر برای بیان داستانی عمیق ‌تر استفاده کند.

در مورد مدیریت تولید پراکنده ، سیستم جدید می تواند دارایی های تولید مختلف مانند موتورهای احتراقی خورشیدی یا گازی را تحت یک سیستم هوشمند مدیریت کند.

کنترل‌ها را با عوامل رانندگی فردی ، مانند کاهش هزینه‌های سوخت و ارتقای بهره‌وری ، استفاده از انرژی سبز ، حفظ ردپای خالص کربن صفر یا تضمین انعطاف‌پذیری تطبیق دهید .

امنیت:

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

مدیریت دسترسی سدی را در برابر سرقت دسترسی غیرمجاز یا خرابکاری فراهم می کند . مانند انرژی ، امنیت اغلب در سیستم‌های جداگانه ‌ای قرار می‌گیرد که قابلیت‌های مدیریتی ندارند.

به عنوان مثال ، نظارت بر امنیت و ویدئو در سیستم های مختلف خواهد بود . امروز همه در یک گنجانده شده است.

امنیت مرتبط با سلامت ، مثلاً وقتی تبادل هوا و فیلترینگ برای مبارزه با انتشار ویروس‌های موجود در هوا تقویت می‌شود. اطمینان بالایی را برای کاربران ایجاد می‌کند که در تمدید اجاره نتیجه می‌دهد .

واکنش اضطراری:

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

سومین سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری‌های واکنش اضطراری انجام می‌شود . سیستم‌های هشدار و واکنش مختلف،

آتش‌سوزی، تیرانداز فعال ، بلایای طبیعی ، می‌توانند به یک سر و یک کنترل گزارش شوند . مدیران می‌توانند با پیام‌های متنی،

ساخت تابلوهای پیام ‌رسان یا اعلان‌های صوتی از طریق بلندگو که می‌تواند افراد را به پناهگاه‌ها هدایت کند یا مناطق تهدید را شناسایی کند، پاسخ را بهینه کنند . دسترسی به درب را می توان به صورت مرکزی مدیریت کرد .

به عنوان مثال ، یک تیرانداز فعال ، سیستم تشخیص شلیک می‌تواند دارای اجزای صوتی و تصویری باشد که تیرانداز را ردیابی می‌کند.

چراغ‌ ها را در قسمت‌های خروجی روشن می‌کند و خروج افراد را ایمن‌تر می‌کند . سنسورهای اشغال می دانند که چند نفر در یک فضای معین هستند و می توان تهدید را ارزیابی کرد .

سه دام رایج ساختمان هوشمند

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

دستگاه های شخص ثالث همیشه از پروتکل صنعت ساختمان هوشمند پیروی نمی کنند : اگر طراحان برای نجات از سردردهای عمده تلاش می کنند،

مطمئن شوید که دستگاه های شخص ثالث از پروتکل های استاندارد صنعت برترین ملزومات سیستم ساختمان هوشمند پیروی می کنند .

توصیه می‌شود که دستگاه‌ها برای انجام تعهدات قراردادی ، مانند ضمانت‌ هایی مبنی بر ارتباط محصولات شخص ثالث با سیستم کنترل ساختمان،

توسط آژانس‌های نظارتی تأیید شده باشند . در یکی از پروژه‌هایی که تیم مشاوران استنلی روی آن کار می‌کردند ، فروشنده به دلیل هزینه‌های مربوطه،

پرداخت برای تایید سیستم خود را متوقف کرده بود . هنگامی که دستگاه شخص ثالث به سیستم اضافه شد ، هیچ اطمینان اولیه ای وجود نداشت که به درستی ارتباط برقرار کند و شکست خورد.

معلوم شد که نصب کننده ، در تنظیمات ورود اترنت خطا کرده است . زمانی که دو روز به دو تکنسین برای عیب یابی نیاز داشت،

هزینه اضافی متحمل شد. اگر دستگاه تأیید شده بود، مشکل بسیار ساده تر و هزینه کمتری برای حل می شد.

فناوری داغ لحظه:

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

اگرچه هنگام تعهد به یک سیستم مدیریت ساختمان با کارایی بالا انعطاف ‌پذیری قابل توجهی وجود دارد ، فروشندگان «اینترنت اشیا» سعی می‌کنند مالکان را متقاعد کنند.

باید آخرین ویجت فروشنده را داشته باشند و بدون آن از بین خواهند رفت . برخی از فناوری ها در واقع دوام خواهند داشت و با ارزش می شوند ، در حالی که برخی دیگر به شکل چشمگیری در تابه خواهند بود .

مالکان باید تحقیقات خود را انجام دهند . با صاحبان همتا و متخصصان دیگر برای نظراتشان صحبت کنید . به کنفرانس ها و سمینارها بروید و اتاق را بگردید.

گروه های کاربری را به صورت آنلاین کاوش کنید . مهمتر از همه ، نصب یک تخت آزمایش در یکی از ساختمان ها به عنوان یک مهد کودک فناوری.

قبل از اینکه تعهد بزرگتری بدهید ، ارزش سیستم را آزمایش کنید . از فروشنده سیستم قدیمی غافل نشوید،

زیرا به احتمال زیاد آنها سیستم جدیدی را ارائه می دهند که می توانید به آن مهاجرت کنید زیرا دستگاه های جدید با تجهیزات قدیمی تر ارتباط برقرار می کنند.

خطر بیش از حد امیدوار کردن:

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

دنیای اینترنت اشیا تقریباً هر چیزی را با توجه به پول و زمان ممکن می‌کند . هنگامی که طراحان و مالکان در را با یک سیستم مدیریت ساختمان پیشرفته باز کردند،

میل به گفتن اینکه تمام اهداف و آرزوهای ساختمان هوشمند بلافاصله برآورده می شوند را کاهش دهید . با کنترل های پیچیده سیستم هوشمند ، جزئیات مهم هستند.

بر ارائه یک ستون فقرات قوی و کاملاً تعریف شده از جریان داده به همراه یک مفهوم کنترل یکپارچه با قابلیت های امنیتی که به راحتی مستقر می شوند.

تمرکز کنید و دستگاه های نهایی بسیار آسان تر می آیند و می روند. برای درک آنها وقت بگذارید و شانس موفقیت چند برابر خواهد شد.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.