ربات ها چگونه جهان را تغییر خواهند داد

ربات ها چگونه جهان را تغییر خواهند داد

ربات ها چگونه جهان را تغییر خواهند داد

هوشمند سازی مدارس

ربات ها چگونه جهان را تغییر خواهند داد در این مقدمه بر رباتیک ، نگاهی می اندازیم به اینکه ربات ها چیستند، در حال حاضر چگونه از آنها استفاده می شود و چگونه ممکن است جهان را در آینده شکل دهند .

وقتی به ربات‌ها فکر می‌کنیم ، ممکن است ماشین‌هایی شبیه به انسان را با الهام از داستان‌های علمی تخیلی تصور کنیم.

در حالی که این نوع ماشین‌ها هنوز هم عمدتاً تخیلی هستند ، امروزه بسیاری از انواع دیگر ربات‌ ها در جهان کار می‌کنند. اما ربات ها چیستند ؟ و چگونه جهان را تغییر خواهند داد ؟

در اینجا ، تاریخچه و انواع ربات ‌ها، برخی مزایا و معایب استفاده از آن‌ ها و نحوه شکل‌گیری آینده را بررسی می‌کنیم.

همچنین برخی از مهارت‌هایی را که برای شروع کار با رباتیک به آن‌ها نیاز دارید ، بیان می‌کنیم و برخی دوره‌ ها را برای کمک به شما در ایجاد مهارت‌ های خود برجسته می‌کنیم .

ربات ها چیست؟

هوشمند سازی مدارس

بیایید با چند تعریف شروع کنیم . بسیاری از ما با مفهوم ربات ها آشنا هستیم،

اما ممکن است در تعریف واقعی آنها به عنوان یک موجودیت مجزا از انواع دیگر ماشین ها دچار مشکل شویم .

همانطور که در گام باز خود در مورد ماهیت ربات ها بررسی می کنیم ، ربات ها به دلیل نحوه تعامل آنها با جهان با سایر ماشین ها متفاوت هستند.

آنها می توانند بر اساس اعمال خود تغییراتی در محیط اطراف خود ایجاد کنند و به دنیای اطراف خود پاسخ دهند.

یک تعریف دقیق تر توضیح می دهد که:

سیستم های رباتیک را می توان به عنوان ابزارهای به هم پیوسته ، تعاملی ، شناختی و فیزیکی تعریف کرد که قادر به درک محیط با استفاده از حسگرها،

استدلال در مورد رویدادها ، برنامه ریزی با استفاده از الگوریتم های پیاده سازی شده در برنامه های کامپیوتری و انجام اقدامات فعال شده توسط عملگرها هستند .

ربات ها ابزارهایی هستند که می توانند به طور مستقل حس کنند ، استدلال کنند ، برنامه ریزی کنند و عمل کنند.

علاوه بر انجام وظایف به طور مستقل ، آنها همچنین می توانند توانایی های انسانی را گسترش دهند و از اعمال انسان تقلید کنند.

در نهایت ، کلمه ربات از کلمه چکی robota به معنای کار اجباری گرفته شده است.

رباتیک چیست؟

هوشمند سازی مدارس

رباتیک رشته ایجاد ربات است . این یک زمینه چند رشته ای است که در آن علوم کامپیوتر ، مهندسی و فناوری همه با هم ملاقات می کنند.

کسانی که در رباتیک کار می کنند بر طراحی ، ساخت ، بهره برداری و استفاده از ربات ها در مجموعه ای از تنظیمات مختلف تمرکز می کنند.

به طور سنتی، حوزه رباتیک بر ایجاد ربات ‌هایی برای انجام کارهای ساده یا تکراری در مقیاس یا برای عملکرد در شرایط خطرناک که در غیر این صورت انسان‌ها قادر به کار کردن نیستند ، متمرکز است.

با این حال ، پیشرفت ‌های اخیر در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به این معنی است که ممکن است در آینده شاهد افزایش تعاملات انسان با ربات باشیم.

انتظار می رود صنعت رباتیک در سال های آینده رشد قابل توجهی داشته باشد.

برآوردها نشان می دهد که ارزش این بخش تا سال 2030 به 260 میلیارد دلار می رسد.

بیشتر این رشد از طریق ربات های خدمات حرفه ای حاصل می شود که وظایف مفیدی را برای انسان انجام می دهند ، مانند تمیز کردن ، تحویل و حمل و نقل.

برای کسانی که به دنبال آشنایی کامل تر با رباتیک هستند، دوره آنلاین ما از دانشگاه ریدینگ تاریخچه، آناتومی و هوش ربات ها را بررسی می کند.

انواع ربات ها

هوشمند سازی مدارس

اگرچه مفهوم ربات‌ها سال ‌هاست که وجود داشته است ، تنها در چند دهه گذشته است که پیچیدگی و کاربرد آن‌ها افزایش یافته است.

امروزه کاربردهای عملی زیادی برای ربات ها ربات ها چگونه جهان را تغییر خواهند داد در طیف وسیعی از زمینه ها وجود دارد.

همانطور که در مرحله باز ما در مورد کاربرد ربات ها بحث شد ، برخی از این نوع ربات ها عبارتند از :

  1. صنعتی : شاید رایج ترین استفاده از ربات ها برای کارهای صنعتی ساده و تکراری باشد . به عنوان مثال می توان به فرآیندهای خط مونتاژ،
  2. چیدن و بسته بندی ، جوشکاری و عملکردهای مشابه اشاره کرد . آنها قابلیت اطمینان ، دقت و سرعت را ارائه می دهند .
  3. نظامی : تحولات اخیر به این معنی است که نیروهای نظامی در سراسر جهان از ربات ها در مناطقی مانند پهپاد ( وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین ) ،UGV ( وسایل نقلیه زمینی بدون سرنشین ) ، تریاژ و نظارت استفاده می کنند .
  4. سرویس : یکی از زمینه های رشد اصلی در رباتیک در صنعت خدمات شخصی است . موارد استفاده شامل کارهای دستی مانند توزیع غذا و تمیز کردن است .
  5. اکتشاف : ما اغلب از ربات ها برای رسیدن به مناطق متخاصم یا غیرقابل دسترس استفاده می کنیم . نمونه خوبی از ربات های کاوشگر در اکتشافات فضایی است ، مانند مریخ نورد کنجکاوی در مریخ .
  6. محیط های خطرناک : محیط ‌های خاصی می‌توانند برای انسان خطرناک باشند ، مانند مناطق فاجعه‌بار ، مکان‌هایی با تشعشع بالا و محیط‌های شدید .
  7. پزشکی : در دنیای مراقبت های بهداشتی ، ربات های medtech در انواع روش ها مورد استفاده قرار می گیرند . خواه مدیریت نمونه های آزمایشگاهی باشد یا کمک به جراحی ، توانبخشی یا فیزیوتراپی .
  8. سرگرمی : به طور فزاینده ای ( به ویژه در طول همه گیری ) ، مردم برای لذت بردن ربات می خرند . چندین ربات اسباب‌ بازی محبوب وجود دارد و حتی رستوران‌ های رباتی و مجسمه‌های ربات غول‌ پیکر نیز وجود دارد .

مزایا و معایب ربات ها

هوشمند سازی مدارس

رشته رباتیک راه حل هایی برای بسیاری از مشکلات مختلف ارائه می دهد . همانطور که خواهیم دید ، آینده روبات‌ها می‌تواند دنیایی را که ما در آن زندگی می‌کنیم تغییر دهد .

مزایای ربات ها

  • آنها می توانند افزایش بهره وری ، کارایی ، کیفیت و ثبات را در تنظیمات خاص ارائه دهند .
  • برخلاف انسان ها ، ربات ها خسته نمی شوند .
  • تا زمانی که فرسوده شوند ، می توانند همین روند را به طور مداوم تکرار کنند .
  • آنها می توانند بسیار دقیق باشند ، حتی تا کسری از یک اینچ ، که آنها را به ویژه در ساخت میکرو الکترونیک مفید می کند .
  • ربات‌ها می‌توانند در محیط‌هایی که برای انسان ناامن هستند ، مانند مواد شیمیایی خطرناک یا در مناطق پرتابش کار کنند .
  • آنها مانند انسان ها نیازهای فیزیکی یا محیطی ندارند .
  • برخی از ربات ها دارای حسگرها و محرک هایی هستند که از انسان ها توانایی بیشتری دارند .

معایب ربات ها

هوشمند سازی مدارس

در برخی از صنایع ، ربات ها جایگزین مشاغل انسانی می شوند که می تواند مشکلات اقتصادی ایجاد کند .

در کل ، ربات‌ ها فقط می‌توانند کاری را انجام دهند که به آنها گفته می‌شود ، به این معنی که نمی‌توانند بداهه ‌سازی کنند ( اگر چه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی این را تغییر می‌دهند ) .

فن‌آوری رباتیک کنونی به این معنی است که بیشتر ماشین‌ ها از انسان‌ها مهارت کمتری دارند و نمی‌توانند با توانایی انسان برای درک آنچه که می‌توانند ببینند رقابت کنند.

اگرچه کارشناسان در حال کار بر روی ربات هایی هستند که بتوانند جهان را بهتر درک کنند.

ربات هایی با کاربردهای عملی عموماً از نظر هزینه اولیه ، نگهداری ، نیاز به اجزای اضافی و نیاز به برنامه ریزی برای انجام کارگران هستند .

آیا ربات ها جهان را تسخیر خواهند کرد ؟

هوشمند سازی مدارس

ربات‌ها در اطراف ما هستند ، چه ماشین ‌های خودکاری که وسایل نقلیه ما را جمع‌آوری می‌کنند یا دستیاران مجازی که از رابط ‌های مکالمه برای کمک به ما در خانه استفاده می‌کنند.

با این حال همانطور که دیدیم ، آنها در حال حاضر برای همه زمینه های زندگی مناسب نیستند . اما آیا این در آینده تغییر خواهد کرد ؟

علیرغم ترس از تصاحب هوش مصنوعی ، جایی که ماشین‌ها جایگزین انسان‌ها به عنوان هوش غالب روی کره زمین می‌شوند ، چنین سناریویی بعید به نظر می‌رسد .

گزارش های دیگر حاکی از آن است که موجودی ربات ها در سراسر جهان تا سال 2030 به 20 میلیون نفر می رسد و کارگران خودکار تا 10 سال آینده تا 51 میلیون شغل خواهند داشت.

بنابراین ، در حالی که آنها ممکن است جهان را تسخیر نکنند ، می توانیم انتظار داشته باشیم که ربات های بیشتری را در زندگی روزمره خود ببینیم .

چگونه ربات ها جهان را تغییر خواهند داد

هوشمند سازی مدارس

بر اساس گزارشی از مک کینزی ، اتوماسیون و ماشین‌ها شاهد تغییری در نحوه کار ما خواهند بود . آنها پیش بینی می کنند که در سراسر اروپا،

کارگران ممکن است برای یافتن کار به مهارت های متفاوتی نیاز داشته باشند. مدل آنها نشان می دهد که فعالیت هایی که عمدتاً به مهارت های فیزیکی و دستی نیاز دارند تا سال 2030 18٪ کاهش می یابد،

در حالی که فعالیت هایی که به مهارت های شناختی اولیه نیاز دارند تا 28٪ کاهش می یابد.

کارگران به مهارت ‌های فن‌آوری نیاز خواهند داشت ، و حتی نیاز بیشتری برای افراد دارای تخصص در STEM وجود خواهد داشت.

به طور مشابه ، بسیاری از نقش‌ها به مهارت‌های اجتماعی-عاطفی نیاز دارند ، به ویژه در نقش‌ هایی که ربات ‌ها جایگزین خوبی نیستند ، مانند مراقبت و آموزش .

ما همچنین ممکن است ربات ها را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از روال روزانه خود ببینیم . در خانه های ما ، بسیاری از کارهای ساده مانند پخت و پز و تمیز کردن ممکن است کاملاً خودکار باشند.

به طور مشابه ، با ربات‌هایی که می‌توانند از بینایی ربات ها چگونه جهان را تغییر خواهند داد کامپیوتری و پردازش زبان طبیعی استفاده کنند،

ممکن است ماشین‌هایی را ببینیم که می‌توانند بیشتر با جهان تعامل داشته باشند ، مانند ماشین‌ های خود ران و دستیارهای دیجیتال.

رباتیک ممکن است آینده پزشکی را نیز رقم بزند . ربات‌های جراحی می‌توانند عملیات بسیار دقیقی را انجام دهند و با پیشرفت‌های هوش مصنوعی ، در نهایت می‌توانند به طور مستقل عمل جراحی را انجام دهند .

توانایی یادگیری ماشین ‌ها و ربات ‌ها می‌تواند طیف وسیع‌ تری از کاربردها را به آنها بدهد . ربات ‌های آینده که می‌توانند با محیط اطراف خود سازگار شوند،

بر فرآیندهای جدید تسلط پیدا کنند و رفتار خود را تغییر دهند ، برای کارهای پیچیده‌ تر و پویا تر مناسب خواهند بود .

در نهایت ، ربات ‌ها این پتانسیل را دارند که زندگی ما را بهبود بخشند . علاوه بر این که بار کار های سخت یا تکراری را به دوش می کشند،

ممکن است بتوانند مراقبت های بهداشتی را بهبود بخشند ، حمل و نقل را کارآمدتر کنند و به ما آزادی بیشتری برای پیگیری تلاش های خلاقانه بدهند.

چگونه با رباتیک شروع کنیم

هوشمند سازی مدارس

اگر شما یک رباتیک مشتاق هستید ، راه های مختلفی برای شروع کار در این صنعت وجود دارد. اتوماسیون ساختمان آترینا شما باید روی برخی از مهارت های کلیدی مانند ریاضیات،

علوم ، برنامه نویسی و حل مسئله کار کنید . شما همچنین باید اصول رباتیک را درک کنید و تجربیات عملی در برنامه نویسی و ساخت آنها کسب کنید.

افکار نهایی
هوشمند سازی مدارس

اگرچه ربات ‌های انسان ‌نما هنوز هم عمدتاً در قلمرو علمی تخیلی باقی می‌مانند ، ماشین‌ های رباتیک در اطراف ما هستند.

این شاهکار های مهندسی در بسیاری از زمینه‌ های زندگی به ما کمک می‌کنند و می‌توانند آینده را برای ما متحول کنند.

با وجود مزایا و معایب مختلف ، یک چیز مسلم است ؛ کسانی که در رباتیک مهارت دارند در آینده بسیار مورد توجه قرار خواهند گرفت.

چه ایجاد ، برنامه نویسی یا نگهداری ربات ها ، احتمالاً همیشه کار در زمینه رباتیک وجود خواهد داشت .

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.