محیط های هوشمند برای شهرهای هوشمند

محیط های هوشمند برای شهرهای هوشمند

محیط های هوشمند برای شهرهای هوشمند

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

محیط های هوشمند برای شهرهای هوشمند چارچوبی هستند که عمدتاً از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (ICT) تشکیل شده است،

در آن برنامه‌ریزی شهری و شیوه‌های توسعه پایدار برای رسیدگی به چالش‌های رو به رشد شهرنشینی توسعه و اجرا می‌شوند.

برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا توسط شبکه‌ای هوشمند از اشیاء و ماشین‌های متصل که داده‌ها را با استفاده از فناوری بی‌سیم و ابر منتقل می‌کنند، بازخورد داده می‌شوند.

شهرهای هوشمند با پشتیبانی Big Data از این داده ها برای اجرای اقداماتی استفاده می کنند که کارایی و کیفیت زندگی ساکنان را بهبود می بخشد.

شهرهای هوشمند در چه نقطه ای قرار دارند؟

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

آخرین مطالعه OECD (سازمان توسعه و همکاری اقتصادی) به این نتیجه رسیده است که “در سال 2050 جمعیت جهان به 9000 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

70٪ از این افراد در مراکز شهری زندگی خواهند کرد”. از این رو یک نیاز پیش پا افتاده برای بهینه سازی عملکرد شهرها و به حداکثر رساندن چابکی مدیریت آنها ناشی می شود.

به همین دلیل، شهرهای بیشتری به سمت مدل شهر هوشمند حرکت می کنند. طبق آخرین گزارش Statista، کل سرمایه گذاری در این بخش در سال گذشته حدود 124000 میلیون بوده است.

اگرچه برخی از شهرهای پیشگام در این روند، مانند توکیو، سنگاپور یا نیویورک، اقداماتی را در سطح جهانی انجام می دهند، اما بیشتر پیشرفت ها از نظر محیط های خاص خود شهرها اتفاق می افتد.

راه حل های هوشمند چیست؟

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

قبل از پرداختن به محیط‌های متنوعی که شهرهای هوشمند را تشکیل می‌دهند، به طور خلاصه توضیح می‌دهیم که راه‌حل‌های هوشمند شامل چه چیزهایی هستند که وظیفه تبدیل یک شهر به هوشمند را بر عهده دارند.

این راه حل های هوشمند، خدمات هوشمندی برای اندازه گیری و کنترل نیازهای اساسی یک شهر هوشمند،

از طریق یک سیستم مدولار و مقیاس پذیر از سیستم های مدیریت متصل هستند که کنترل و مدیریت مناطق مختلف شهر را تسهیل می کنند. در مورد شهر هوشمند Nexus، 4 حوزه اصلی راه حل برای پیاده سازی وجود دارد:

محیط هوشمند

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

راه حل های هوشمند برای محیط زیست شامل سیستم های هوشمند برای مدیریت کیفیت محیطی، آبیاری،

زباله، فتوولتائیک، روشنایی، ایستگاه هواشناسی و منابع آب است. هدف آن بهبود بهره وری انرژی و کیفیت محیط زیست در شهرها است.

تحرک هوشمند

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

راه حل های هوشمند برای تحرک شهری شامل سیستم های نظارت هوشمند برای عابران پیاده، خطوط دوچرخه سواری، فضاهای پارکینگ،

ایستگاه های شارژ، کنترل ظرفیت، کنترل ترافیک و اشباع گردشگران است. هدف آن کاهش سر و صدای شهرها به منظور عملکرد عادی آن است.

زندگی هوشمند

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

راه حل های هوشمند برای خانه ها و زندگی روزمره شامل سیستم های هوشمند تشخیص حریق، نظارت تصویری، تهویه مطبوع و مدیریت امکانات ورزشی است. هدف آن بهبود کیفیت زندگی شهروندان است.

افراد باهوش

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

راه حل های هوشمند برای شهروندان شامل بهینه سازی خدمات ارائه شده به آنها است، با در نظر گرفتن این که ساکنان مشترک برای ساختن شهری بهتر برای همه ضروری هستند.

این راه حل ها شامل Mupis اطلاعاتی، کارت های شهروندی، برنامه های شهروندان و Wifi اجتماعی است. هدف آن تقویت ارتباط بین طرفین مختلف است.

محیط های هوشمند یک شهر هوشمند چیست؟

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

محیط‌های هوشمند مجموعه‌ای از پیاده‌سازی‌ها هستند که از ترکیب چندین راه‌حل هوشمند به‌کار رفته در سناریوهای شهری خاص تشکیل شده‌اند.

یکی از مزایای ایجاد محیط‌هایی از راه‌حل‌های هوشمند این است که می‌توانند در طول زمان رشد کرده و گسترش پیدا کنند و امکان ادغام راه‌حل‌های هوشمند جدید به راحتی و به سادگی و در صورت لزوم وجود داشته باشد.

اگرچه مزایای مشترکی برای انواع مختلف محیط‌ها مانند مدیریت هوشمند نور و آب (ارتقای مصرف بهینه و مسئولانه) یا مدیریت شیفت‌ها، ظرفیت و پارکینگ وجود دارد، اما هر یک از محیط‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

پورت های هوشمند

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

بنادر بخشی از سیستم‌های حمل و نقل گسترده و زنجیره‌های تامین با لجستیک پیچیده‌تر هستند. آنها در حال حاضر در یک موقعیت منحصر به فرد برای استخراج پتانسیل فناوری بالا و در نتیجه بهبود رقابت خود هستند.

بنادر هوشمند می توانند با جمع آوری داده ها از سراسر جهان، اطلاعاتی در مورد ترافیک دریایی اتوماسیون ساختمان آترینا مناسب ترین شرایط برای بارگیری و تخلیه کالا به دست آورند.

به لطف این نوع عمل، می توان زمان های دقیقی را برای قرار دادن کانتینرها در گردش تعیین کرد و نیروهای درگیر در سفر را اندازه گیری کرد تا بارها به طور موثرتری توزیع شوند.

علاوه بر این، کشتی های ورودی و خروجی را می توان به طور مداوم و یکپارچه مدیریت کرد، ظرفیت کانتینر هر کشتی را با دقت تنظیم کرد و با ردیابی خودکار از گم شدن کالا جلوگیری کرد.

سواحل هوشمند

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

مدل ساحل هوشمند حول محور ایمنی، پایداری و دسترسی می چرخد. اجرای نوآوری‌های فناوری مانند هواپیماهای بدون سرنشین یا کنترل ظرفیت، راه را برای تخصیص کارآمدتر گارد ساحلی باز می‌کند و سواحل برای کاربران ایمن‌تر هستند.

این مجموعه از مزایا منجر به مدیریت کارآمدتر منابع ساحلی (آب، برق، زباله…) و همچنین تجربه بهتر برای کاربران می شود.

ساختمان های هوشمند

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

ساختمان‌های هوشمند از دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) (حسگرها، نرم‌افزار، اتصال آنلاین) برای نظارت بر ویژگی‌های مختلف ساختمان، تجزیه و تحلیل داده‌ها،

تولید اطلاعات در مورد الگوهای استفاده و روند استفاده می‌کنند که می‌تواند برای بهینه‌سازی محیط و عملیات ساختمان استفاده شود.

اینترنت اشیا به شما این امکان را می دهد که اطلاعات مربوط به هر جنبه ای از عملکرد ساختمان را جمع آوری کنید. به عنوان مثال،

حسگرهای اینترنت اشیا را می توان به منظور نظارت بر کیفیت توان، انجام تعمیر و نگهداری پیش بینی، فعال کردن تشخیص اشغال، یا اندازه گیری دقیق انرژی به همه تجهیزات متصل کرد.

راه‌حل‌های هوشمند هتل به معنای توانایی ارائه گزینه‌های سریع‌تر و هدفمندتر برای مهمانان بدون به خطر انداختن کیفیت است.

فناوری شهر هوشمند به شما کمک می کند تا تمام محیط های شهر را کنترل کنید محیط های هوشمند برای شهرهای هوشمند برای محیط های مختلف تقریباً بی نهایت قابل استفاده است.

ساختمان هایی برای استفاده شخصی (آپارتمان ها) و تجاری (مراکز خرید) یا عمومی (مدارس)، فرودگاه ها، مراکز ورزشی، سیستم های حمل و نقل،

نیروگاه ها و بسیاری دیگر. نه تنها به شما امکان ارائه خدمات بهتر را می دهد، بلکه هزینه ها و عوارض مربوط به مدیریت آن را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.