مزایا هوش مصنوعی

مزایا هوش مصنوعی

مزایا هوش مصنوعی

هوشمند سازی بیمارستان

مزایا هوش مصنوعی (AI) یکی از امیدوارکننده‌ترین فناوری‌ها برای رشد امروز است. بر اساس داده‌های اخیر منتشر شده توسط شرکت مشاوره گارتنر،

سازمان‌هایی که هوش مصنوعی را پیاده‌سازی کرده‌اند، بین سال‌های 2018 و 2019 از 4 به 14 درصد رشد کرده‌اند.

در واقع، همان شرکت مشاوره، هوش مصنوعی را در روندهای فناوری خود برای سال 2020 گنجانده است. به طور خاص، هوش مصنوعی بر بهبود امنیت فناوری اطلاعات متمرکز شده است.

هوش مصنوعی یک فناوری کلیدی در Industry 4.0 است، زیرا تمام مزایایی که برای شرکت‌ها به ارمغان می‌آورد و همه کسانی که می‌خواهند فرآیند تحول دیجیتال را شروع کنند، باید آن را در فرآیندهای خود بکار گیرند.

هوش مصنوعی چیست؟

هوشمند سازی بیمارستان

مفهوم هوش مصنوعی برای مدت طولانی مطرح بوده است. در واقع، جان مک کارتی اصطلاح هوش مصنوعی را در سال 1950 ایجاد کرد،

آلن تورینگ قبلاً در همان سال در مقاله ای با عنوان “ماشین آلات محاسباتی و هوش” شروع به صحبت در مورد این واقعیت کرد.

از آن زمان این رشته از علوم کامپیوتر تکامل زیادی پیدا کرده است.

برای پروفسور پاتریک اچ. وینستون، پروفسور انستیتوی فناوری ماساچوست، IA «الگوریتم‌های فعال‌شده با محدودیت هستند.

توسط بازنمایی‌هایی در معرض دید هستند که از مدل‌های حلقه‌ای پشتیبانی می‌کنند که فکر، ادراک و عمل را به هم پیوند می‌دهند.

نویسندگان دیگر، مانند جرمی آچین، مدیر عامل DataRobot، هوش مصنوعی را به عنوان یک سیستم کامپیوتری تعریف می‌کنند که برای ماشین‌ها برای انجام کارهایی که نیاز به هوش انسانی دارند، استفاده می‌شود.

برای رئیس دایره المعارف فناوری تارگت، مارگارت رز، این سیستمی است که فرآیندهای مختلف انسانی مانند یادگیری، استدلال و اصلاح خود را شبیه سازی می کند.

از این نظر، هوش مصنوعی از قدرت ماشین‌ها برای حل مشکلات پیچیده‌ای استفاده می‌کند که ذهن انسان نمی‌تواند به آنها برسد.

در رابطه با این موضوع، گوگل دیپ مایند و دانشگاه آکسفورد تحقیقاتی را انجام دادند که نتایج آن نشان می‌دهد که هوش مصنوعی قادر به رمزگشایی متون آسیب‌دیده و ناخوانا یونان باستان است.

در حالی که میزان خطای مورخان و کتاب نویسان 57.3 درصد است، میزان خطای الگوریتم مسئول این شاهکار 30.1 درصد است.

این مثال‌ها به ما نشان می‌دهند که چگونه هوش مصنوعی فراتر از ظرفیت انسان برای حل مشکلات پیچیده است. اما هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟

هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟

هوشمند سازی بیمارستان

هوش مصنوعی از طریق الگوریتم‌هایی کار می‌کند که از قوانین برنامه‌نویسی و زیرمجموعه آن یادگیری ماشینی (ML) و تکنیک‌های مختلف ML مانند یادگیری عمیق (DL) عمل می‌کنند.

یادگیری ماشینی (ML)

هوشمند سازی بیمارستان

این شاخه ای از هوش مصنوعی و یکی از رایج ترین شاخه هایی است که مسئول توسعه تکنیک هایی برای الگوریتم هایی است که برای یادگیری و بهبود در طول زمان توسعه یافته اند.

این جنبه از هوش مصنوعی یکی از توسعه‌یافته‌ترین جنبه‌ها برای اهداف تجاری یا تجاری در حال حاضر است، زیرا برای پردازش سریع مقادیر زیادی از داده‌ها و ذخیره آن‌ها به شیوه‌ای قابل درک برای انسان استفاده می‌شود.

با این حال، ML یک دسته نسبتا گسترده است. توسعه این گره های هوش مصنوعی منجر به چیزی شده است که امروزه به عنوان یادگیری عمیق (DL) شناخته می شود.

یادگیری عمیق (DL)

هوشمند سازی بیمارستان

این یک نسخه حتی خاص تر از یادگیری ماشین (ML) است که به مجموعه ای از الگوریتم ها (یا شبکه های عصبی) اشاره دارد که برای یادگیری ماشین طراحی شده اند و در استدلال غیر خطی شرکت می کنند.

در این تکنیک الگوریتم‌ها در شبکه‌های عصبی مصنوعی گروه‌بندی می‌شوند که قرار است مانند شبکه‌های عصبی انسان موجود در مغز عمل کنند.

این تکنیکی است که به شما امکان می دهد بدون کد خاصی برای آن به صورت عمیق یاد بگیرید.

یادگیری عمیق برای انجام عملکردهای بسیار پیشرفته تر که امکان تجزیه و تحلیل طیف گسترده ای از عوامل را به طور همزمان فراهم می کند، اساسی است.

به عنوان مثال، یادگیری عمیق برای زمینه سازی اطلاعات دریافت شده توسط حسگرهای مورد استفاده در اتومبیل های خودران استفاده می شود،

فاصله اشیاء، سرعت حرکت آنها، پیش بینی بر اساس حرکتی که انجام می دهند و غیره. آنها از این اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد چگونگی استفاده می کنند. و از جمله موارد دیگر، چه زمانی باید خط را تغییر دهید.

ما هنوز در مرحله ای هستیم که DL هنوز در مراحل اولیه توسعه پتانسیل کامل خود است. می بینیم.

با تبدیل داده ها به مجموعه های بسیار دقیق تر و مقیاس پذیرتر، به طور فزاینده ای در تجارت استفاده می شود.

هوش مصنوعی در محیط کسب و کار

هوشمند سازی بیمارستان

هوش مصنوعی در حال حاضر در بسیاری از برنامه های تجاری و تولیدی، از جمله اتوماسیون، پردازش زبان و تجزیه و تحلیل داده های تولید استفاده می شود.

این اجازه می‌دهد که در سطح کلی، شرکت‌ها هم فرآیندهای تولید، عملیات خود را بهینه کنند و هم کارایی داخلی خود را بهبود بخشند.

هوش مصنوعی از طریق قوانین برنامه نویسی کامپیوتری مختلف کار می کند که به ماشین اجازه می دهد مانند یک انسان رفتار کند و مشکلات را حل کند.

علاقه شرکت‌ها به پیاده‌سازی تکنیک‌های هوش مصنوعی در فرآیندهایشان اتوماسیون ساختمان آترینا در مزایایی است که به همراه دارد.

مزایای هوش مصنوعی

هوشمند سازی بیمارستان

صداهای مختلف در بخش فناوری از مزایای هوش مصنوعی (AI) دفاع می کنند.

مدیر محصول Infinia ML، اندی چان، در گفتگوهای TED با بیش از 40000 بازدید در یوتیوب، مزایای مختلف هوش مصنوعی در محل کار را شرح می دهد.

کای فو لی، بنیانگذار صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر Sinovation Ventures و یکی از چهره های برجسته در زمینه فناوری، همچنین در یک ویدیوی TED Talks با بیش از 600000 بازی، مزایای اصلی هوش مصنوعی را شرح می دهد.

1. فرآیندها را خودکار می کند

هوشمند سازی بیمارستان

هوش مصنوعی به ربات ها اجازه می دهد تا کارهای تکراری، معمول و بهینه سازی فرآیند را به صورت خودکار و بدون دخالت انسان توسعه دهند.

2. وظایف خلاقانه را تقویت کنید

هوشمند سازی بیمارستان

هوش مصنوعی افراد را از کارهای روتین و تکراری رها می کند و به آن ها اجازه می دهد زمان بیشتری را برای کارکردهای خلاقانه صرف کنند.

3. دقت را ارائه می دهد

هوشمند سازی بیمارستان

کاربرد هوش مصنوعی قادر است دقت بیشتری نسبت به انسان ارائه دهد، برای مثال در محیط های صنعتی، ماشین ها می توانند تصمیماتی بگیرند که قبلاً به صورت دستی یا بدون هوش مصنوعی نظارت می شد.

4. خطای انسانی را کاهش می دهد

هوشمند سازی بیمارستان

هوش مصنوعی خرابی های ناشی از محدودیت های انسانی را کاهش می دهد. در برخی از خطوط تولید، از هوش مصنوعی برای شناسایی،

ترک‌های کوچک یا عیوب در قسمت‌هایی که توسط چشم انسان غیرقابل تشخیص هستند، با استفاده از حسگرهای مادون قرمز استفاده می‌شود.

5. زمان صرف شده برای تجزیه و تحلیل داده ها را کاهش می دهد

هوشمند سازی بیمارستان

این اجازه می دهد تا تجزیه و تحلیل و بهره برداری از داده های حاصل از تولید در زمان واقعی انجام شود.

6. تعمیر و نگهداری پیش بینی

هوشمند سازی بیمارستان

این اجازه می دهد تا تعمیر و نگهداری تجهیزات صنعتی را بر اساس زمان و شرایط عملیاتی انجام دهید و به افزایش عملکرد و چرخه عمر آن کمک کنید.

7. بهبود در تصمیم گیری در سطح تولید و کسب و کار

هوشمند سازی بیمارستان

با داشتن اطلاعات بیشتر به صورت ساختاریافته، به هر یک از افراد مسئول این امکان را می دهد که به روشی سریعتر و کارآمدتر تصمیم گیری کنند.

8. کنترل و بهینه سازی فرآیندهای تولیدی

هوشمند سازی بیمارستان

خطوط تولید از طریق هوش مصنوعی، فرآیندهای کارآمدتر و بدون خطا حاصل می شود و کنترل بیشتری بر خطوط تولید در شرکت به دست می آید.

9. افزایش بهره وری و کیفیت در تولید

هوشمند سازی بیمارستان

هوش مصنوعی نه تنها بهره وری را در سطح ماشین افزایش می دهد، بلکه باعث بهره وری بیشتر کارگران و افزایش کیفیت کاری می شود.

داشتن اطلاعات بیشتر به آنها این امکان را می دهد که دید متمرکزتری نسبت به کار خود داشته باشند و تصمیمات بهتری بگیرند.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.