تأثیر تولید افزودنی بر تولید صنعتی

تأثیر تولید افزودنی بر تولید صنعتی

تأثیر تولید افزودنی بر تولید صنعتی

هوشمند سازی مدارس

تأثیر تولید افزودنی بر تولید صنعتی ساخت افزودنی یکی از نتایج گذر از فرآیندهای صنعتی آنالوگ به دیجیتال است. این به مجموعه فناوری هایی اشاره دارد که به اشیا اجازه می دهد به صورت متوالی و معمولاً لایه به لایه تولید شوند.

اساسی ترین فناوری تولید افزودنی مسلماً چاپ سه بعدی است که برای افراد، استارت آپ ها یا طراحان و توسعه دهندگان کوچک تا حدودی محدود و مفید است.

با این حال، سایر تکنیک‌های تولید افزودنی، ساخت بسیار پیچیده‌تر و امکان ساخت در فلزات یا بیومواد را امکان‌پذیر می‌سازد که برای تولید صنعتی بسیار مفید است.

چگونه کار می کند؟

هوشمند سازی مدارس

تولید افزودنی از نرم‌افزار داده‌های طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) یا اسکنرهای شی سه‌بعدی برای هدایت سخت‌افزار و رسوب مواد، لایه به لایه، در اشکال هندسی دقیق استفاده می‌کند.

این ماده به عنوان افزودنی تعریف می‌شود، زیرا مواد به‌طور متوالی از طریق لایه‌های بسیار دقیق اضافه می‌شوند، برخلاف تولید سنتی (تفریبی)، که در آن مواد از یک بلوک جامد حذف می‌شوند تا قسمت نهایی تشکیل شود.

این اصطلاح طیف وسیعی از فرآیندها را در بر می گیرد که در قابلیت ها و کاربردها (بر پایه رزین، پودر، تزریق مستقیم مواد و سایر تکنیک ها) بسیار متفاوت است،

بنابراین مطالعه عملکردها و تفاوت های هر تکنیک برای انتخاب یکی از آنها مهم است. دیگر با توجه به کاربرد آن.

کاربردها در صنعت تولید مواد افزودنی

هوشمند سازی مدارس

ابتدایی ترین تکنیک های ساخت افزودنی برای ساخت سریع قطعات و آزمایش عملکرد آنها فوق العاده مفید هستند، بنابراین برای نمونه سازی سریع مناسب هستند.

اما به طور فزاینده ای از تولید افزودنی با موادی مانند فلزات برای تولید قطعات نهایی استفاده می شود.

آزادی طراحی و حداکثر سفارشی سازی آن را برای صنعت کالاهای مصرفی ایده آل می کند. برخی از بخش‌هایی که بیشترین استفاده از آن را دارند عبارتند از،

روشنایی، حمل‌ونقل (قطعات خودرو)، لوازم الکترونیکی مصرفی و پوشیدنی‌ها، و محصولات بر اساس تقاضا.

کاربردهای دیگر شامل ساخت ابزار، ابزار و ماشین آلات صنعتی است، زیرا این تکنیک باعث می شود قطعات قوی تر و سریع تر و دقیق تر عمل کنند.

این امر در مورد بخش های پزشکی و هوافضا نیز صادق است، که به طور فزاینده ای از مزایای آن برای تولید قطعات پیچیده و سفارشی استفاده می کنند.

منافع برای صنعت

هوشمند سازی مدارس

تولید افزودنی در حال حاضر مزایا و کاربردهای واقعی را در چهار زمینه کلیدی برای صنعت ارائه می دهد.

پایداری

هوشمند سازی مدارس

برخلاف تولید سنتی، تولید افزودنی تنها با افزودن موادی که لازم است، قطعات را تشکیل می‌دهد، بنابراین تقریباً هیچ زباله تولید نمی‌کند و مواد خام مصرفی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

کیفیت طراحی

هوشمند سازی مدارس

توانایی این فناوری برای ایجاد تقریباً هر شکل هندسی آزادی طراحی و توانایی ایجاد قطعات با جزئیات بسیار پیچیده تر و کارایی بیشتر را ارائه می دهد.

همچنین قابلیت سفارشی‌سازی بیشتری را ارائه می‌دهد و به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا مقادیر کمی از محصولات متمایز را با هزینه مقرون به صرفه‌تر تولید کنند.

امکان تغییر یا تنظیم طرح های قطعات بلافاصله و در هر زمان، فرآیند طراحی انعطاف پذیرتر را تسهیل می کند. زمان توسعه و عرضه به بازار به لطف نمونه سازی و آزمایش چابک و سریع سریعتر می شود.

کیفیت ساخت

هوشمند سازی مدارس

امکان استفاده از مواد و فرآیندهای جدید، تولید محصولاتی با عملکرد، قوی تر، سبک تر، پایدارتر و حتی مقرون به صرفه تر و در نتیجه بهبود کیفیت محصول را ممکن می سازد.

فرآیندها سریعتر و انعطاف پذیرتر می شوند. زمان راه اندازی، مونتاژ و انتظار در حال کاهش است،

تعداد قطعات مورد نیاز در حال کاهش و تعداد مراحل ساخت در حال کاهش است. علاوه بر این، امکان تولید آسان و سریع قطعات ماشین آلات، تعمیر و نگهداری سریعتر و اقتصادی تر را تضمین می کند.

صرفه جویی در هزینه

هوشمند سازی مدارس

تولید افزودنی با ایجاد امکان تولید قطعات بیشتر بر حسب تقاضا، ظرف چند ساعت و در مقدار دلخواه، باعث صرفه جویی در هزینه های تولید و زنجیره تامین می شود.

تا حد زیادی موجودی و نیاز به ساخت قالب را کاهش می دهد. همچنین تولید محلی را تسهیل می کند و وابستگی کمتری به تامین کنندگان و صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل و موجودی را ارائه می دهد.

محدودیت برای صنعت

هوشمند سازی مدارس

تولید افزودنی در حال حاضر روش کارآمدی برای تولید حجم زیادی از قطعات نیست. عدم توانایی آن در تولید مقادیر زیاد به سرعت و با قیمت مقرون به صرفه، حوزه کاربرد آن را محدود می کند.

در این مواقع می تواند به عنوان مکمل برای شکل دادن نهایی یا دستیابی اتوماسیون ساختمان آترینا به جزئیات محصولات بسیار مفید باشد.

سایز محدود

هوشمند سازی مدارس

اکثر فرآیندهای تولید افزودنی دارای محدودیت‌هایی در اندازه قطعه هستند، بنابراین در این موارد لازم است قطعه به اجزای فرعی برای اتصال بعدی تقسیم شود.

سرمایه گذاری و هزینه

هوشمند سازی مدارس

سرمایه گذاری مورد نیاز بسته به تجهیزات و نوع تکنیک و همچنین قیمت مواد اولیه مورد نیاز که اغلب بالاتر از حد متوسط ​​است می تواند بسیار زیاد باشد.

هزینه تولید برای حجم زیادی از محصولات می تواند گزاف باشد، زیرا قطعات در یک زمان چاپ می شوند.

شکاف بازار

هوشمند سازی مدارس

اگرچه این یک فناوری رو به رشد برای بخش‌های خاص است، اما هنوز یک فرآیند در حال تکامل است که عمدتاً برای بازارهای خاص و محصولات خاص با اندازه و مقادیر کوچک و پیچیدگی بالا مناسب است.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.