سفر به 5G برای IoT

سفر به 5G برای IoT

سفر به 5G برای IoT در چند سال گذشته 5G به سرعت در بسیاری از بازارهای سراسر جهان گسترش یافته است.

در عین حال، گوشی‌های دارای قابلیت 5G به طور فزاینده‌ای مقرون به صرفه شده‌اند، به طوری که کاربران پهنای باند تلفن همراه می‌توانند در صورت وجود از مزایای 5G بهره ببرند.

مارتین ویتلاک، مدیر ارشد فناوری در Telenor Connexion، Telenor IoT می‌گوید: از دیدگاه هوشمند سازی ویلا کاربرد اینترنت اشیا، وضعیت تا حدودی متفاوت است.

به عنوان مثال، دسترسی مداوم به شبکه برای بسیاری از موارد استفاده از اینترنت اشیا مورد نیاز است، به این معنی که برنامه باید برای شبکه هایی با پوشش کافی بهینه شود.

چرخه عمر برنامه‌ها و دستگاه‌ها بسیار طولانی‌تر از برنامه‌های کاربردی و گوشی‌های مصرف‌کننده است، بنابراین برای جلوگیری از طراحی مجدد برنامه‌های پرهزینه یا جایگزینی سخت‌افزار،

طراحی معماری و انتخاب‌های فناوری اغلب باید با یک افق 10 ساله یا بیشتر هوشمند سازی ویلا انجام شود.

محدودیت‌های طراحی دستگاه از جنبه‌های دیگر نیز با گوشی متفاوت است، به عنوان مثال، الزامات هزینه و مصرف انرژی اغلب سخت‌گیرانه‌تر است.

بنابراین برای برنامه های IoT مهم است که از قبل فکر کنید. انتخاب‌های امروزی بر قابلیت‌ها و هزینه راه‌حل متصل برای سال‌های آینده تأثیر خواهد گذاشت.

با توجه به اهمیت آمادگی پیشگیرانه

معرفی 5G قرار است در یک دوره 10 ساله انجام شود. هر نسل هوشمند سازی ویلا شبکه به دقت استاندارد شده است تا از قابلیت همکاری جهانی اطمینان حاصل شود.

تنظیم کننده در هر کشور استفاده از طیف را برنامه ریزی می کند هوشمند سازی ویلا مجوزهایی را برای استفاده از طیف اعطا می کند. ارائه دهندگان خدمات ارتباطی باید مجوزهای طیف را ایمن کنند،

انتشارات را انجام دهند و شبکه جدید را راه اندازی کنند. راه اندازی یک شبکه ملی جدید تلفن همراه یک فرآیند طولانی است.

ممکن است سال ها طول بکشد تا یک نسل جدید شبکه به همان پوشش هوشمند سازی ویلا نسل های شبکه قبلی برسد.

برای کاربردهای اینترنت اشیا، این مرحله انتقال تا زمانی ادامه می‌یابد که فناوری شبکه جدید پوشش کافی برای حذف وابستگی به شبکه‌های قدیمی را فراهم کند.

برای برنامه‌های بین‌المللی اینترنت اشیا، هوشمند سازی ویلا این مرحله تا زمانی ادامه می‌یابد که همه کشورهایی که برنامه در آن قرار دارند،

پوشش کافی داشته باشند و دسترسی به شبکه و عملکرد مورد نیاز به روشی کارآمد امکان پذیر باشد.

برای 5G، نمایه پوشش هوشمند سازی ویلا زمان عرضه به طور قابل توجهی برای موارد استفاده مختلف متفاوت است. به عنوان مثال،

قابلیت‌های عظیم اینترنت اشیاء تلفن همراه مانند LTE-M و NB-IoT برای پوشش وسیع منطقه بهینه شده‌اند و از قبل در بالای شبکه‌های 4G موجود راه‌اندازی شده‌اند.

غروب خورشید نسل های قبلی شبکه تلفن همراه

یکی دیگر از ملاحظات مهم برای برنامه های اینترنت اشیا، غروب خورشید نسل های هوشمند سازی ویلا قبلی شبکه تلفن همراه است.

با استقرار شبکه‌های 4G و 5G، تنظیم‌کننده‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی در سراسر جهان در حال غروب کردن،

شبکه‌های قدیمی 2G و 3G برای استفاده مجدد از طیف ارزشمند هوشمند سازی ویلا برای فناوری‌های جدید و کارآمدتر هستند.

غروب های 2G/3G در حال حاضر در بازارهایی مانند ایالات متحده آمریکا و استرالیا در حال اجرا هستند. برای اروپا غروب 2G به طور کلی برای پایان سال 2025 برنامه ریزی شده است.

این امر به ویژه برای  هوشمند سازی ویلابرنامه های اینترنت اشیا که در بسیاری از کشورها هنوز به پوشش برتر 2G متکی هستند.

با چرخه های طولانی دستگاه اینترنت اشیا همچنان تعداد قابل توجهی از دستگاه های اینترنت اشیا وجود دارد بسیار مهم است. که فقط 2G هستند و برای اطمینان از ادامه عملکرد نیاز به ارتقا دارند.

در طول این مرحله، برنامه IoT برای دستیابی به پوشش کافی باید به چندین نسل هوشمند سازی ویلا از شبکه ها تکیه کند.

این امر مستلزم هزینه در دستگاهی است که به سخت افزار ارتباطی پیچیده تری نسبت به زمانی که بتوان از سخت افزار تک حالته استفاده کرد، نیاز دارد.

همچنین به این معنی است که برنامه نمی‌تواند هوشمند سازی ویلا از قابلیت‌های جدید شبکه بهره‌مند شود.

سخت‌افزار بازار در حال توسعه بسیار سریع

در زیر ما برخی از ملاحظات هوشمند سازی ویلا عملی را برای شرکت‌هایی که برنامه‌های IoT را در این مرحله طراحی یا اجرا می‌کنند، فهرست کرده‌ایم.

سخت‌افزار بازار در حال توسعه بسیار سریع است هوشمند سازی ویلا با استفاده از سخت‌افزارهای آینده‌دار به اندازه کافی شانس خود را برای بهره‌مندی از توسعه فنی آینده افزایش می‌دهید.

از دیدگاه ارتباطی، این اغلب به معنای استفاده از سخت افزار چند حالته است. برای بسیاری از برنامه های IoT و به خصوص بین المللی، LTE-M بر NB-IoT ترجیح داده می شود،

زیرا پشتیبانی بهتری برای ارتقاء نرم افزار و رومینگ سفر به 5G برای هوشمند سازی ویلا IoT بین المللی ارائه می دهد.

بررسی پایه: پس از بیش از 30 سال استفاده تجاری، 2G یا GSM (سیستم جهانی برای موبایل) در بسیاری از نقاط جهان به پایان عمر خود نزدیک می شود.

با چرخه عمر طولانی دستگاه اینترنت اشیا، هنوز حجم قابل توجهی از دستگاه های تنها 2G در حال کار هستند.

استراتژی و برنامه اجرایی هوشمند سازی ویلا مناسب برای تضمین عملکرد قابل اعتماد در یک انتقال مقرون به صرفه بسیار مهم است.

ملاحظات بلندمدت

برای کاربردهای جدید هوشمند سازی ویلا اینترنت اشیا و زمانی که سخت افزار ارتقا می یابد، زمان مناسبی برای تنظیم و اجرای استراتژی طولانی مدت فناوری و مدل عملیاتی است،

به عنوان مثال، آیا این زمان برای تغییر به یک  هوشمند سازی ویلابرنامه مبتنی بر پلتفرم اینترنت اشیا مبتنی بر ابر عمومی است.

آیا در طول زمان امکان دسترسی اتوماسیون ساختمان آترینا آسان تر به قابلیت های پیشرفته 5G را فراهم سفر به 5G برای IoT می کند؟

می‌خواهید تخصص دیجیتال خود را برای کدام بخش هوشمند سازی ویلا از برنامه اینترنت اشیا متمرکز کنید و کدام بخش‌ها را می‌خواهید برون سپاری کنید؟

مارتین ویتلاک

5G و 4G هر دو در آینده قابل هوشمند سازی ویلا پیش بینی در دسترس خواهند بود. 2G بیش از 30 سال است که در حال فعالیت تجاری بوده است و 4G/5G احتمالا حداقل برای مدت طولانی کار می کند.

5G از طراحی اولیه خود برای همزیستی با فناوری 4G طراحی شده است. برای شرکت ها این بدان معناست که هر دو 5G و 4G برای مدت طولانی در دسترس خواهند بود.

اینترنت اشیا موبایل و اشتراک طیف هوشمند سازی ویلا پویا دو نمونه از این همزیستی هستند.

فناوری‌های موبایل اینترنت اشیاء LTE-M و NB-IoT برای 5G طراحی شده‌اند، اما برای کار در 4G پیشروی شده‌اند. LTE-M و NB-IoT برای کارایی برای دستگاه‌هایی طراحی شده‌اند.

از داده‌های هوشمند سازی ویلا کمتری مانند حسگرهای نصب شده در ساختمان‌ها استفاده می‌کنند، و برای دستگاه‌هایی مناسب هستند که نیازهای داده‌ای متوسطی دارند، اما به عمر باتری طولانی و پوشش جامع نیاز دارند.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.