تحرک هوشمند، یک عامل کلیدی برای شهرهای هوشمند

تحرک هوشمند، یک عامل کلیدی برای شهرهای هوشمند

تحرک هوشمند، یک عامل کلیدی برای شهرهای هوشمند

هوشمند سازی بیمارستان

تحرک هوشمند، یک عامل کلیدی برای شهرهای هوشمند سال 2022 است و با وجود پیشگویی های قرن گذشته، ما هنوز با ماشین های پرنده سفر نمی کنیم. با این حال، امروزه با توسعه دیجیتالی شدن و فناوری های جدید،

روند جدیدی به نام شهرهای هوشمند در حال ظهور است.  شهر هوشمند که در یک زمینه اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی پدیدار می شود،

یک طرح توسعه شهری از نظر اقتصادی پایدار است که استاندارد زندگی بالایی را به ساکنان خود ارائه می دهد. هوش مصنوعی و تحرک هوشمند نقش مهمی در همه سطوح در ساختن توسعه شهرهای هوشمند دارند.

شهر هوشمند، چیست؟

هوشمند سازی بیمارستان

قبل از پرداختن به این نکته مهم که چگونه تحرک هوشمند یک شاخص کلیدی برای شهرها است، شهر هوشمند دقیقاً چیست،

به عبارتی شهری است که از فناوری های نوین برای بهینه سازی سازمان خود استفاده می کند تا ضمن ادغام بعد زیست محیطی، کیفیت زندگی شهروندان را بهبود بخشد.

بنابراین، چه حمل و نقل، مصالح ساختمانی و چه محیط زیست، فناوری‌های جدید می‌توانند به چالش‌های شهری امروزی کمک کنند.

برای رودولف گیفینگر، شهرهای هوشمند را می توان بر اساس شش معیار یا بعد اصلی شناسایی و طبقه بندی کرد:

  • اقتصاد
  • تحرک
  • محیط
  • ساکنان
  • روش زندگی
  • مدیریت

و اکنون که اصول اولیه یک شهر هوشمند را می دانید، ما قصد داریم به شما Smart Mobility را بگوییم.

تحرک هوشمند: برای یک شهر هوشمند ضروری است

هوشمند سازی بیمارستان

بسیاری از شهرها در حال تبدیل شدن به شهرهای هوشمند هستند و بنابراین راه حل هایی را برای بهبود تحرک شهری برای شهروندان پیاده سازی کرده اند.

مسائل حرکتی در سال‌های اخیر چالش بزرگی برای بسیاری از شهرها بوده است. چه به دلیل تراکم بالای جمعیتی که بسیاری از آنها شروع به انباشته شدن کرده اند،

چه به دلیل مشکلات کوه نگاری آنها، یا دلایل ساده و بیش تحرک هوشمند، یک عامل کلیدی برای شهرهای هوشمند از حد موجه بهینه سازی منابع. اتصال دستگاه های الکترونیکی به اینترنت اشیا (IoT) به ایجاد،

یک زیرساخت هوشمند اجازه می دهد تا سیستمی از عناصر به هم پیوسته را ایجاد کند که در یک اکوسیستم عمل می کنند.

مزایای بهینه سازی تحرک هوشمند

هوشمند سازی بیمارستان

استفاده از فناوری تحرک هوشمند پیشرفته به دنبال تأثیر مثبت بر شهرها با تولید راه حل های هوشمند است. راه حل هوشمند برای تحرک شهری شامل سیستم های هوشمند برای کنترل عابر پیاده،

خطوط دوچرخه، شرایط آب و هوایی خاص، ایستگاه های شارژ، کنترل ظرفیت پارکینگ، کنترل ترافیک و اشباع گردشگران است.

بنابراین، زیرساخت‌های اینترنت اشیا می‌توانند راه‌حل‌های پویا را برای کاهش و حذف مشکلات حرکتی با اهدافی که بر جنبه‌های زیست‌محیطی و کیفیت زندگی شهروندان تأثیر می‌گذارند، ارائه دهند:

  • کاهش آلودگی صوتی
  • بهبود و کنترل جریان ترافیک
  • کنترل منابع انرژی برای تحرک
  • ارائه اطلاعات در مورد فضاهای پارکینگ
  • محاسبه و پیش بینی زمان سفر و …
  • اهمیت دادن به شهروند در زمینه تحرک
  • مدیریت چراغ های راهنمایی، علائم و تابلوهای اطلاعاتی.

نتایج مورد انتظار صرفه جویی در زمان و انرژی، کاهش گازها و ذرات مضر، بهبود سازماندهی ترافیک و جریان ترافیک است.

اگر به درستی آن را تحلیل کنیم، کاهش آلودگی صوتی بر کیفیت زندگی شهروندان، محیط زیست و طبیعت تاثیرگذار است. بهبود جریان ترافیک به همراه کنترل زمان پارک و زمان سفر باعث صرفه جویی در وقت افراد می شود.

می توانند از آن برای کارهای روزانه خود استفاده کنند. به همه این دلایل، راه حل های Smart Mobility کلیدی برای حال و آینده شهرها هستند.

حرکت هوشمند شهر خود را با شهر هوشمند Nexus مدیریت کنید

هوشمند سازی بیمارستان

پلت فرم عملیات یکپارچه Nexus Integra دارای یک راه حل Smart Mobility است که با استفاده از آن می توانید تحرک شهری را از یک پلتفرم واحد، در زمان واقعی کنترل کنید و مدل های پیش بینی را به دست آورید.

به شما امکان می دهد دارایی ها را به طور موثر بهینه سازی و مدیریت کنید:

  • گذرگاه های عابر پیاده هوشمند
  • جاهای پارک
  • کنترل ترافیک
  • مسیرهای دوچرخه سواری
  • ایستگاه شارژ خودرو
  • کنترل ظرفیت
  • اشباع گردشگران

3 نکته برای دستیابی به بهترین زیرساخت شهر هوشمند

هوشمند سازی بیمارستان

رشد مستمر و تصاعدی جمعیت شهری که به بحران تغییرات آب و هوایی اضافه شده است، چالش‌های جدیدی را ایجاد می‌کند که نیازمند راه‌حل‌های جدید است.

بسیاری ایجاد زیرساخت های شهر هوشمند را بخشی از راه حل تحرک هوشمند، یک عامل کلیدی برای شهرهای هوشمند این وضعیت جدید می دانند.

اجرای فناوری در شهرهای بزرگ نویدبخش بهبودهای اجتماعی، اقتصادی و پایداری و همچنین افزایش ایمنی شهروندان است. با این حال، زیرساخت شهر هوشمند باید بر موانع خاصی غلبه کند تا بتواند از مزایای پیشنهادی خود استفاده کند.

شهر هوشمند چیست؟

هوشمند سازی بیمارستان

شهر هوشمند شهری است که پایداری انرژی، زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی خود را از طریق اجرای فناوری‌ها، فرآیندها و خدمات نوآورانه با هدف بهبود کیفیت زندگی مردم و تشویق فعالیت‌های تجاری و کاری تضمین می‌کند.

شهرهای هوشمند با هدف ارائه راه حل هایی برای چالش های جمعیتی و زیرساختی شهرهای مدرن ایجاد شدند. فرض اصلی این است که، از طریق داده ها و تحلیل های ارائه شده توسط فناوری شهر هوشمند،

دولت های محلی قادر خواهند بود تصمیمات بهتری در مورد نحوه سرمایه گذاری منابع خود بگیرند. این داده ها نیز به اطلاع عموم می رسد تا شهروندان نیز بتوانند از شیوه زندگی خود مطلع شوند و شفافیت را تقویت کنند.

ایجاد زیرساخت های شهر هوشمند یکی از راه های دستیابی به شهرهای کارآمدتر، پایدارتر و هوشمندتر است. برخی از کاربردهای یک شهر هوشمند شامل تولید اطلاعات دقیق و لحظه ای در مورد آب آشامیدنی،

تحرک (حمل و نقل عمومی، ترافیک)، پارکینگ، تمیز کردن و زباله و روشنایی خیابان است. این رابطه همچنین دو طرفه است، زیرا شهروند همچنین می تواند به مقامات محلی هشدار دهد.

این امر کانال های ارتباطی را ایجاد می کند که به نوبه خود منجر به کاهش میزان جرم و جنایت، بهبود سلامت شهروندان، تحرک بهتر شهری و بهره وری انرژی می شود.

فناوری شهر هوشمند

هوشمند سازی بیمارستان

ظهور زیرساخت های شهر هوشمند همراه با پذیرش فناوری های خاص است. تا به حال، فناوری های شهر هوشمند رایج در بازار عبارتند از:

راه حل های هوشمند اینترنت اشیا (IoT)

هوشمند سازی بیمارستان

راه‌حل‌های هوشمند از طریق دستگاه‌های اینترنت اشیا به شهرها این امکان را می‌دهد تا به شبکه‌های واقعی اشیاء متصل (کیفیت محیطی، حسگرهای زباله، دوربین‌های نظارتی و چراغ‌های هوشمند و غیره) تبدیل شوند.

در این صورت، پلتفرم‌هایی مانند Nexus Integra قادر به برقراری ارتباط بین راه‌حل‌های مخرب مختلف برای تبادل داده‌ها و ارائه اطلاعات بلادرنگ به شهروندان هستند.

پلتفرم شهر هوشمند

هوشمند سازی بیمارستان

این نرم افزاری است که باید یک مرکز کنترل ارائه دهد که امکان نظارت در زمان واقعی تمام داده های مربوط به خدمات ارائه شده توسط شهرداری را فراهم کند.

این امکان استفاده هوشمندانه از اطلاعات و تصمیم گیری چابک تر و موثرتر را فراهم می کند.

اطلاعات بزرگ

هوشمند سازی بیمارستان

داده ها توسط حسگرها شناسایی شده و متعاقباً با استفاده از فناوری شهر هوشمند رایانش ابری تجزیه و تحلیل و ذخیره می شوند.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

هوشمند سازی بیمارستان

هوش مصنوعی داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط حسگرها و ذخیره‌شده در پلتفرم Big Data را تجزیه و تحلیل می‌کند، که سوابقی از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط حسگرها را برای ارائه تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته و تعریف الگوها،

تغذیه برنامه‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی با هدف ارائه اطلاعات لازم تولید می‌کند. برای تصمیم گیری در مورد منابع یک شهر.

قابلیت اتصال

هوشمند سازی بیمارستان

زیرساخت شهر هوشمند نیاز به اتصال دستگاه‌های بی‌شماری به یک پلتفرم شهر هوشمند دارد. در آن زمان پروتکل‌های نسل آخر و فناوری‌های ارتباطی مختلف وجود دارند که می‌توانند اتصال را برای یک شهر هوشمند ارائه دهند.

اتصال، ارسال اطلاعات را در زمان واقعی ارائه می دهد تحرک هوشمند، یک عامل کلیدی برای شهرهای هوشمند مصرف باتری دستگاه را بهینه می کند. این شبکه های ارتباطی بی سیم مبتنی بر فناوری LORAWAN، WIFI، NBIoT و SIGFOX و غیره هستند.

فایروال ها و بلاک چین ها برای محافظت از اطلاعات

هوشمند سازی بیمارستان

از آنجایی که کل شهر از طریق یک اکوسیستم و زیرساخت شهر هوشمند به هم متصل شده و اطلاعات شهروندان آن با سیستم در هم تنیده شده است، داشتن فناوری ای که بتواند از این ساختار و ذخیره اطلاعات محافظت کند،

ضروری خواهد بود. ظهور فایروال های متناسب با این سیستم ها از کاربرد تکنیک های رمزگذاری مانند بلاک چین می تواند پاسخی به این نیاز باشد.

دستیابی به اکوسیستم و زیرساخت شهر هوشمند

هوشمند سازی بیمارستان

پیاده‌سازی زیرساخت‌های شهر هوشمند با چند چالش فنی و اجتماعی مواجه بوده است اتوماسیون ساختمان آترینا که تاکنون مانع از بهره‌برداری حداکثری از پتانسیل شهرهای متصل شده است.

در این راستا، 3 کلید برای دستیابی به زیرساخت شهر هوشمند مورد نیاز جهان وجود دارد:

به یک اتصال پیوسته و یکپارچه دست یابید

هوشمند سازی بیمارستان

زیرساخت های شهر هوشمند نیاز به اتصال دستگاه های بی شمار به یک سیستم دارد. با این حال، ظرفیت فعلی شبکه های اتصال ممکن است بیش از حد باشد.

به عنوان مثال: تعداد زیادی از ساختمان ها از قبل دارای قابلیت ها و حسگرهای لازم برای جمع آوری داده ها هستند. با این حال، سیستم های اتصال فعلی آماده نیستند که آنها را در یک شبکه واحد متحد کنند.

برای رفع این مشکل، انتظار می‌رود فناوری‌هایی مانند 5G و محاسبات لبه‌ای بتوانند این منبع را ارائه دهند.

همراهی زیرساخت شهر هوشمند با تغییر ذهنیت

هوشمند سازی بیمارستان

دستیابی به یک اتصال مقطعی در کل شهر نیازمند همکاری سازمان های مختلف دولتی است. به همین دلیل است که غلبه بر مسائل بوروکراتیک و قضایی باید ناشی از تغییر فرهنگ مدیریت باشد.

ضمانت انتقال مؤثر منافع به شهروندان

هوشمند سازی بیمارستان

فناوری شهر هوشمند که مسئول جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها است، می‌تواند سطح مشخصی از بی‌اعتمادی را برای شهروندان ایجاد کند که می‌توانند مسائل مربوط به حریم خصوصی را در آن مشاهده کنند.

در این راستا، سازمان‌های مسئول تولید زیرساخت‌های شهر هوشمند باید جمع‌آوری داده‌های ناشناس و همچنین ایمنی آن اطلاعات در برابر هک و سایر مشکلات را تضمین کنند.

به همین ترتیب، اجرای برنامه‌های آموزشی و آموزشی که به شهروندان توضیح می‌دهد چگونه از این برنامه‌های کاربردی جدید در زندگی روزمره خود استفاده کنند، با هدف ادغام آنها در شهر هوشمند، توصیه می‌شود.

اطلاعات جمع آوری شده توسط پلتفرم شهر هوشمند در یک محیط گرافیکی پیشرفته به صورت بلادرنگ پردازش و نمایش داده می شود. این امکان استفاده هوشمندانه از اطلاعات را فراهم می کند تا مدیر بتواند سریعتر و موثرتر تصمیم بگیرد.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.