معرفی دوقلوهای دیجیتال Azure

معرفی دوقلوهای دیجیتال Azure

معرفی دوقلوهای دیجیتال Azure

معرفی دوقلوهای دیجیتال Azure سال‌هاست که شرکا و مشتریان ما از پلتفرم اینترنت اشیا (IoT) Azure برای ایجاد برنامه‌های کاربردی برای طیف گسترده‌ای از صنایع استفاده می‌کنند. در طول این سفر، ما آموخته‌ایم که بیشتر تلاش‌های تبدیل دیجیتال از زمینه‌های دنیای فیزیکی سود می‌برند. در نتیجه، سازمان‌ها اشتهای فزاینده‌ای برای راه‌حل‌هایی نشان می‌دهند که درک عمیق‌تری از تعاملات پیچیده بین افراد، مکان‌ها اتوماسیون ساختمان آترینا چیزها ارائه می‌دهند.

مفهوم “دوقلو دیجیتال” را وارد کنید یک نمایش مجازی از یک محیط فیزیکی که داده ها را از منابع مختلف به ارمغان می آورد. از لحاظ تاریخی، دوقلوهای دیجیتال برای تجهیزات صنعتی (ماشین‌ها، ناوگان ماشین‌ها، موتورها و موارد مشابه) استفاده می‌شده است، اما مفهوم دوقلو دیجیتال به طور گسترده برای مدل‌سازی تمام روش‌های زندگی و کار ما در محیط فیزیکی‌مان کاربرد دارد. مدل‌سازی تعاملات پیچیده هوشمند سازی هتل تقاطع‌های با ارزش بین افراد، مکان‌ها و اشیا، فرصت‌های جدید را باز می‌کند، کارآیی‌های جدید ایجاد می‌کند و فضاهای عمومی و خصوصی را بهبود می‌بخشد.

این زمینه خدمات جدیدی است که ما به پلتفرم IoT خود اضافه می کنیم. امروز در کنفرانس Ignite در اورلاندو، پیش‌نمایش عمومی دوقلوهای دیجیتال Azure را اعلام می‌کنیم. Azure Digital Twins یک پلتفرم جدید برای مدل‌های دیجیتال جامع و راه‌حل‌های آگاه از فضایی است که می‌تواند در هر محیط فیزیکی اعمال شود. شرکا و مشتریان اکنون می توانند داده ها را در زمینه یک فضا جستجو کنند. به جای حسگرهای متفاوت – و به آنها اجازه می دهد تا تجربیات تکرارپذیر و مقیاس پذیر ایجاد کنند که داده ها را از منابع دیجیتال و دنیای فیزیکی مرتبط می کند.

Azure Digital Twins به عنوان بخشی از پلتفرم Azure IoT توسعه داده شده است هوشمند سازی هتل تا تمامی مزایای مقیاس، قابلیت اطمینان، انطباق، امنیت و حریم خصوصی را که Microsoft Azure به آن ها معروف است، ارائه دهد. این بدان معناست که همه انواع محیط‌ها – دفاتر، مدارس، بیمارستان‌ها، بانک‌ها، استادیوم‌ها، انبارها، کارخانه‌ها، پارکینگ‌ها، خیابان‌ها، تقاطع‌ها، پارک‌ها، میدان‌ها و موارد دیگر- می‌توانند به فضاهای هوشمندتر تبدیل شوند، و همچنین زیرساخت‌های پشتیبانی و حتی کل شهرها می‌توانند به فضاهای هوشمندتر تبدیل شوند. .

درباره Azure Digital Twins

اکثر پروژه‌های اینترنت اشیا امروز از رویکردی چیز محور شروع می‌شوند، اما ما آن را تغییر داده‌ایم. ما متوجه شدیم که مشتریان ابتدا با مدل‌سازی محیط فیزیکی و سپس اتصال دستگاه‌های (موجود یا جدید) به آن مدل، به مزایای زیادی پی می‌برند. مشتریان قابلیت های هوش فضایی جدید و بینش جدیدی در مورد نحوه استفاده از فضاها و زیرساخت ها به دست می آورند.

کنترل های حریم خصوصی و امنیتی بخشی جدایی ناپذیر از پلتفرم Azure IoT است. هنگامی که یک مدل دیجیتال در جای خود قرار گرفت، Azure Digital Twins از Azure IoT Hub برای اتصال دستگاه ها و حسگرهای IoT استفاده می کند که همه چیز را با دنیای فیزیکی به روز نگه می دارد. Azure Digital Twins به مشتریان کمک می کند تا راه حل های نسل بعدی اینترنت اشیا را بسازند که فراتر از اتصال دستگاه ها است – پیش بینی نیازهای تعمیر و نگهداری، تجزیه و تحلیل نیازهای انرژی، بهینه سازی استفاده از فضای موجود، ایجاد فرآیندهای کارآمدتر و موارد دیگر. در اینجا خلاصه ای از قابلیت های این پلتفرم آمده است:

  • نمودار هوش فضایی این یک نمایش مجازی واقعی از یک محیط فیزیکی است که روابط بین افراد، مکان ها و دستگاه ها را مدل می کند. این دوقلو دیجیتال بینش‌هایی ایجاد می‌کند که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد راه‌حل‌هایی بسازند که می‌تواند کارایی انرژی، استفاده از فضا، تجربه ساکنان و موارد دیگر را بهبود بخشد. این شامل ذخیره‌سازی حباب می‌شود هوشمند سازی هتل توانایی پیوست کردن و ذخیره نقشه‌ها، اسناد، کتابچه‌های راهنما، تصاویر و غیره به عنوان ابرداده به فضاها، افراد و دستگاه‌های نشان‌داده‌شده در نمودار.
  • مدل های شی دوقلو این سرویس همچنین پروتکل‌های از پیش تعریف‌شده و طرح‌واره‌ای را ارائه می‌کند که با نیازهای دامنه خاص یک راه‌حل برای تسریع و ساده‌سازی ایجاد آن‌ها هماهنگ است. این مزایا می تواند برای هر فضای داخلی یا خارجی و همچنین برای زیرساخت ها یا حتی کل شهرها اعمال شود.
  • قابلیت های محاسباتی پیشرفته کاربران می توانند عملکردهایی را تعریف کنند که اعلان ها یا رویدادها را بر اساس تله متری از دستگاه ها و حسگرها ایجاد می کنند. این قابلیت را می توان به روش های مختلف و قدرتمند اعمال کرد. به عنوان مثال، در یک اتاق کنفرانس هنگامی که ارائه در پاورپوینت شروع می شود، محیط می تواند به طور خودکار نورها را کم کند و پرده ها را کاهش دهد. بعد از جلسه، وقتی همه رفتند، چراغ ها خاموش می شوند و تهویه هوا پایین می آید.
  • جداسازی داده ها از طریق قابلیت های اجاره چندگانه و تودرتو. کاربران می‌توانند راه‌حل‌هایی بسازند که با استفاده از قابلیت‌های چند اجاره‌ای داخلی و تودرتو برای اطمینان از جداسازی داده‌ها، در بین چندین مستأجر و مستاجر فرعی، مقیاس و ایمن تکرار شوند.
    امنیت از طریق کنترل دسترسی و Azure Active Directory (AAD). کنترل دسترسی مبتنی بر نقش و Azure Active Directory به‌عنوان دروازه‌بان‌های خودکار برای افراد یا دستگاه‌ها عمل می‌کنند و مشخص می‌کنند که چه اقداماتی مجاز هستند – و به تضمین امنیت، حریم خصوصی داده‌ها و انطباق کمک می‌کنند.
  • ادغام با خدمات مایکروسافت مشتریان و شرکا می توانند راه حل خود را با اتصال Azure Digital Twins به مجموعه گسترده تری از خدمات تجزیه و تحلیل، هوش مصنوعی و ذخیره سازی Azure و همچنین Azure Maps، Azure High-Performance Computing، Microsoft Mixed Reality، Dynamics 365 و Office 365 ایجاد کنند.

در مجموع، این قابلیت‌ها شرکای ما را قادر می‌سازد تا با ارائه مدل‌سازی رابطه‌ای پیشرفته، روی نتایج رانندگی برای مشتریان نهایی خود تمرکز کنند هوشمند سازی هتل در عین حال به نیازهای حیاتی برای حفظ حریم خصوصی، امنیت و توانایی مقیاس‌پذیری در سطح جهانی نیز توجه کنند.

کاربردهای Digital Twins در سراسر صنایع

Azure Digital Twins در حال حاضر توسط مجموعه گسترده ای از مشتریان و شرکا از طیف گسترده ای از صنایع استفاده می شود. در زیر چند نمونه وجود دارد که کاربرد Digital Twins را برای بهبود عملکرد تقریباً در هر مکانی نشان می دهد.

طراحی، ساخت و عملیات
Digital Twins را می توان در طول چرخه عمر ساختمان مورد استفاده قرار داد و از داده هایی استفاده کرد که قبلاً بین مراحل طراحی، ساخت، مالکیت و اشغال از بین رفته یا محو شده بودند. Willow، یک شرکت فناوری جهانی که دفتر مرکزی آن در استرالیا است، با ایجاد دسته جدیدی از نوآوری برای محیط ساخته شده، به این نیاز پاسخ می دهد.

Willow Twin یک کپی دیجیتالی از دنیای فیزیکی ارائه می دهد که ساده و شهودی است. هوشمند سازی هتل این راه‌حل از قابلیت‌های ابری، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا Azure Digital Twins برای مدل‌سازی ساختمان، ردیابی داده‌های بی‌درنگ و اتصال دستگاه‌ها استفاده می‌کند. Azure Digital Twins به Willow اجازه می‌دهد تا سلسله مراتب و داده‌های ساختمان را ذخیره کند و در عین حال جزئیات را از سیستم‌های دیگر – طرح‌های معماری، ضمانت‌ها، دستورالعمل‌ها – ذخیره کند و یک مکان برای مشاهده تمام جنبه‌های یک ساختمان فراهم کند. Willow Twin با تکیه بر تمام این داده‌های تاریخی و زنده، بینش‌های عملی ایجاد می‌کند که می‌تواند عملکرد ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها و نحوه تجربه مردم از آن دارایی‌ها را تغییر دهد.

Willow و Microsoft با همکاری Rottweil، به Thyssenkrupp Elevator کمک می‌کنند تا داده‌های عظیم ایجاد شده در سیستم عصبی مرکزی برج آزمایشی جدید خود را باز کند. هدف ایجاد راه‌های جدید برای مدیریت قراردادهای نگهداری و امنیت، توسعه تجربیات شخصی برای گردشگران و اطمینان از کارکرد آسانسورها است.

اگر برج آزمایشی مشکل سرویس داشته باشد، مانند پمپ آب که به درستی کار نمی کند، تکنسین های خدمات می توانند از یک برنامه برای مشاهده مدل سه بعدی ساختمان استفاده کنند. آنها می توانند در اطراف مدل پرسه بزنند، در صورت نیاز بزرگ یا بچرخانند تا یک نمایش دیجیتالی پمپ را پیدا کنند و سپس برای شناسایی مشکل هوشمند سازی هتل سرعت بخشیدن به تعمیرات، به مشخصات، سابقه عملیات، سوابق تعمیر و نگهداری و دفترچه راهنمای سرویس دسترسی پیدا کنند.

Willow قصد دارد Azure Digital Twins را در بسیاری از بخش‌ها از جمله ساختمان‌های تجاری و اداری، فضاهای صنعتی، توسعه‌های چندخانواری، راه‌آهن و زیرساخت‌ها، فرودگاه‌ها، هتل‌ها، مراکز داده و غیره به مشتریان ببرد.

مدیریت انرژی ساختمان

صنعت ساختمان های هوشمند بر بهبود عملیات و صرفه جویی در انرژی تمرکز دارد. ارائه‌دهنده راه‌حل‌ها ICONICS اولین شریک انرژی ساختمان بود که از پلتفرم Azure Digital Twins استفاده کرد و از طرح‌های داده از پیش تعریف‌شده و قابلیت‌های محاسباتی پیشرفته این پلت‌فرم استفاده کرد. ICONICS تله متری را از تجهیزات و امکانات بیرون می کشد و بینش هایی را آشکار می کند که می تواند به کاهش هزینه های عملیاتی و بهبود رضایت مستاجر کمک کند.

با Azure Digital Twins، شرکا همچنین از مزایای اتصال به سایر پیشنهادات مایکروسافت و اکوسیستم شریک برخوردار هستند. به عنوان مثال، MacDonald-Miller، یک شرکت راه‌حل‌های تسهیلات مستقر در سیاتل، از خدمات Azure IoT، Dynamics 365 برای Field Service و نرم‌افزار ساختمان هوشمند ICONICS برای ارسال فناوری‌های خدمات استفاده می‌کند. آنها با اطلاعات مناسب، ابزارها و قطعات مورد نیاز برای ایجاد یک تعمیر برای اولین بار در صورتی که سیستم یک ساختمان بیش از حد انرژی مصرف می کند، وارد می شوند.

استفاده از فضا و طراحی محل کار

فرصت ها برای بهره وری ساختمان فراتر از صرفه جویی در انرژی است هوشمند سازی هتل بهینه سازی فضا یکی دیگر از تمرکزهای بزرگ برای سازمان ها در سراسر جهان است. Steelcase، یک شرکت با سابقه 106 ساله طراحی برای فضاهای کاری، در حال ارائه راه حل هایی است که بیشتر از فضاها استفاده می کند.

Steelcase از Azure Digital Twins برای ساخت Steelcase Workplace Advisor و Find Mobile App استفاده کرده است. مشاور محل کار Steelcase به سازمان ها کمک می کند تا ببینند چگونه از فضای آنها استفاده می شود و مکان های کاری ایجاد کنند که به نیازهای افراد در آنها پاسخ دهد. به عنوان مثال، Steelcase با یک شرکت در حال رشد کار کرد که به دنبال فضا بود و متوجه شد که میزان استفاده در محل کار آنها فقط 35 درصد است. با استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل برای پیکربندی مجدد فضا، آنها توانستند در مدت زمان کوتاهی میزان استفاده را به 51 درصد افزایش دهند.

تجارب ساکنین

پلتفرم Azure Digital Twins نیز برای ایجاد تجربیات بهتر برای ساکنان ساختمان استفاده می شود. CBRE، بزرگترین شرکت خدمات املاک تجاری جهان، پلتفرم CBRE 360 خود را با تجربه کارمند و مستاجر با استفاده از Azure Digital Twins برای تجزیه و تحلیل، ایجاد کرد تا ببیند چگونه از فضایی که مدیریت می کند استفاده می شود و آن را برای پاسخگویی بهتر به نیازهای مردم بهینه می کند.

با سنسورهایی برای اندازه گیری دما، حرکت و سایر شرایط، CBRE می تواند به مشتریان در درک فضاهای خود کمک کند و تجربیات عالی را برای افرادی که در آنجا کار می کنند فراهم کند. برنامه تلفن همراه CBRE 360 به کاربران اجازه می دهد تا در محل کار حرکت کنند، جلساتی را با همکاران ترتیب دهند، فضاهای کاری را رزرو کنند و به غذا و نوشیدنی، هوشمند سازی هتل ساختمان و خدمات دربان دسترسی داشته باشند.

CBRE و Microsoft به همراه Rigado، ارائه‌دهنده جهانی راه‌حل‌های تجاری IoT edge-as-a-service، این خدمات را در پیشرفته‌ترین ساختمان‌های CBRE ارائه می‌کنند.

شریک دیگری که بر روی تجربیات ساکنین کار می کند، Winvision، شریک فن آوری هلندی BeSense است. آنها از Azure Digital Twins با Office 365 برای سناریوهای اشغال و رزرو اتاق در محل کار استفاده می کنند.

نمای بیرونی ساختمان

افق پتانسیل دوقلوی دیجیتال بسیار فراتر از ساختمان ها و دفاتر هوشمند است. بر اساس خدمات تحلیلی هاروارد بیزینس ریویو، مدیران آینده‌نگر که در حال حاضر رویکردی گسترده به فضاهای هوشمند دارند، فرصتی برای پذیرش بازارهای جدید نیز می‌بینند. اکثریت قاطع – 82 درصد – از این گروه می گویند که این نوع فناوری به آسانی فراتر از ادارات و تأسیسات مسکونی به کارخانه های تولیدی، بیمارستان ها، فروشگاه های خرده فروشی، استادیوم های ورزشی، مدارس، و انواع دیگر سازمان ها گسترش می یابد.

Azure Digital Twins را می توان در خارج از این فضاهای متنوع در بسیاری از کاربردها نیز استفاده کرد، از جمله پارکینگ، روشنایی بیرونی، هوشمند سازی هتل شارژ وسایل نقلیه الکتریکی (EV).

Allego، ارائه‌دهنده پیشرو راه‌حل‌های شارژ و خدمات ابری EV، از Azure Digital Twins استفاده کرد تا به آن‌ها کمک کند تا یک تجربه شارژ یکپارچه برای شهرها، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان در سراسر شبکه اروپایی خود با تقریباً 9500 نقطه شارژ ایجاد کنند.

راه حل مورد نیاز برای ترکیب تنظیمات پیچیده کاربر و محدودیت های شبکه انرژی مرتبط با شارژ EV در یک مدل پویا. هدف: ارائه بهترین برنامه شارژ برای خودروهای برقی متصل به برق. پلتفرم Digital Twins آن‌ها را قادر می‌سازد تا سناریوهای شارژ را مدل‌سازی و بهینه‌سازی کنند، و در نتیجه راه‌حلی به دست آمد هوشمند سازی هتل گزینه‌های شارژ انعطاف‌پذیر، قابل اعتماد و قابل پیش‌بینی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این سیستم حتی می تواند به اپراتورهای شبکه کمک کند تا ارتقاء زیرساخت های پرهزینه را به حداقل برسانند یا از آن اجتناب کنند.

زیرساخت و فراتر از آن

به عنوان مثال، فراتر از شارژ EV، Azure Digital Twins موارد استفاده بالقوه هیجان انگیزی را برای خدمات شهری و زیرساخت ارائه می دهد. Adger Energi، یک شرکت برق نروژی، از Azure Digital Twins برای شناسایی راه‌های کارآمدتر شبکه برق خود از طریق منابع انرژی توزیع‌شده، کنترل‌های دستگاه، و پیش‌بینی پیش‌بینی استفاده می‌کند – بنابراین از ارتقاء انرژی پرهزینه و زمان‌بر جلوگیری می‌کند. این نوآوری در استفاده از منابع انرژی توزیع شده قبلاً مورد توجه صنعت قرار گرفته است هوشمند سازی هتل جایزه ستاره نوآورانه بهره وری انرژی: تولید و تامین برق را دریافت کرده است.

امکانات دوقلوهای دیجیتال نیز فراتر از ساختمان‌ها و مدل‌هایی از دانشگاه‌ها و شهرها گسترش می‌یابد. خدمات فناوری L&T (LTTS) یک راه حل جامع برای برنامه های کاربردی پردیس هوشمند و شهر هوشمند ساخته است. این راه حل یک نمایش مجازی از کل پردیس متصل و زیرساخت ساختمان آن را ارائه می دهد، تشخیص، تشخیص و گزارش خطای تاسیسات مبتنی بر هوش مصنوعی، و همچنین بازخورد و حلقه های حل در زمان واقعی را برای مدیران تسهیلات، امنیت پردیس و ماموریت های حیاتی ارائه می دهد. امکانات

LTTS i-BEMS Azure Digital Twins و Dynamics 365 را برای خدمات میدانی ادغام می‌کند تا هشدارهای اینترنت اشیا خودکار، هوشمند سازی هتل بلیط‌فروشی و مدیریت وضوح را با کمترین مداخله انسانی ارائه دهد و زمان حل را تسریع کند. داشبوردهای دیجیتال دوقلوی LTTS i-BEMS مدیریت انرژی ساختمان، استفاده از فضا، پیکربندی محل کار و مدیریت تجربه مستاجر را بهینه می کنند.

با استفاده از Azure Digital Twins، انواع محیط ها (دفاتر، مدارس، بیمارستان ها، بانک ها، استادیوم ها، انبارها، کارخانه ها، پارکینگ ها، خیابان ها، پارک ها و غیره) به همراه شبکه های برقی که آن ها و شهرها را به هم متصل می کنند، می توانند هوشمندتر شوند. اطراف آنها

مدل‌های دیجیتال دنیای فیزیکی

اوایل بهار امسال، ما اعلام کردیم که مایکروسافت در چهار سال آینده 5 میلیارد دلار در اینترنت اشیا سرمایه گذاری می کند. هوشمند سازی هتل هدف ما این است که سفر در اینترنت اشیا را ساده کنیم تا هر مشتری، بدون توجه به اینکه از کجا شروع می کند، بتواند راه حل های قابل اعتماد و متصل برای تحول دیجیتال ایجاد کند.

Azure Digital Twins یک مثال قدرتمند هوشمند سازی هتل از اینکه چگونه مایکروسافت به اجرای این تعهد ادامه می دهد ارائه می دهد. Azure Digital Twins با حذف لایه‌های پیچیدگی و تسریع در ایجاد راه‌حل‌های مبتکرانه هوش فضایی، پایه و اساس مورد نیاز سازمان‌ها را برای ایجاد موج بعدی نوآوری در اینترنت اشیا فراهم می‌کند. و این به معنای جهانی هوشمندتر و مرتبط تر است که افراد و سازمان ها را برای دستیابی به اهداف بیشتر توانمند می کند.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.