امنیت انرژی به اینترنت اشیا ایمن نیاز دارد

امنیت انرژی به اینترنت اشیا ایمن نیاز دارد

امنیت انرژی به اینترنت اشیا ایمن نیاز دارد

امنیت انرژی به اینترنت اشیا ایمن نیاز دارد روش تولید، ذخیره و توزیع انرژی برای تقویت امنیت انرژی و گذار از سوخت‌های فسیلی به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر در حال تغییر است. هوشمند سازی بیمارستان اینترنت اشیا سلولی با اتصال دستگاه‌ها و راه‌حل‌هایی در حمایت از این اهداف، نقش مهمی را در این امر ایفا خواهد کرد. ایین دیویدسون، مدیر ارشد محصول، Wireless Logic می‌گوید، با این حال، امنیت سایبری در طراحی و اجرای این راه‌حل‌ها برای محافظت از تبادل داده‌های حساس در زیرساخت‌های حیاتی انرژی ملی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

امنیت انرژی چیست؟

بیشتر مردم احتمالاً تا زمانی که قیمت انرژی افزایش نیافته است، به امنیت انرژی فکر نمی کردند که به بحران هزینه زندگی کمک کرده است. از سال 2021، عرضه و تقاضای انرژی از تعادل خارج شده است. در طول همه‌گیری، مصرف سوخت کاهش یافت، مردم در سفر نبودند، تولید در سطح عادی خود نبود و غیره. این کاهش تقاضا باعث کاهش سرعت تولید سوخت شد.

زمانی که محدودیت ها کاهش یافت، تقاضا افزایش یافت و عرضه مجبور شد برای جبران عجله کند. نتیجه افزایش قیمت بود. سپس جنگ در اوکراین آغاز شد و باعث ایجاد یک معضل بین المللی در مورد خرید گاز روسیه شد، به ویژه برای کشورهایی که برای تامین انرژی خود به شدت به آن وابسته هستند.

این «طوفان کامل» مشکلات انرژی، موضوع طولانی مدت امنیت انرژی را برجسته کرد. امنیت انرژی توانایی تامین انرژی مورد نیاز با هزینه ای است که بتوان آن را تامین کرد. هوشمند سازی بیمارستان در حالی که تعاریف متفاوتی وجود دارد و طیف وسیعی از مسائل در بحث وجود دارد، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) امنیت انرژی را به عنوان «در دسترس بودن بی‌وقفه منابع انرژی با قیمت مقرون‌به‌صرفه» تعریف می‌کند.

مطمئناً اینکه تامین انرژی یک کشور چقدر ایمن است، با میزان متکی بودن آن کشور برای انرژی خود به دیگران ارتباط دارد. وابستگی به واردات به معنای حساسیت به قیمت های بالقوه نوسان بازار است. از سوی دیگر، خودکفایی و استقلال انرژی به تامین انرژی مطمئن تر و مطمئن تر دلالت دارد.

استراتژی‌ها برای چنین انرژی‌های «خانه‌ای» به انرژی‌های تجدیدپذیر وابسته است، که ذاتاً ایمن‌تر هستند، زیرا آنها تجدیدپذیر هستند و بر پایه سوخت‌های فسیلی که برای بسیاری از کشورها به‌راحتی در دسترس نیستند و تأثیرات آب و هوایی ناپایدار دارند، مبتنی نیستند. در واقع، دولت بریتانیا از امنیت انرژی و صفر خالص به عنوان “دو روی یک سکه” یاد می کند.

مسیر امنیت انرژی

شورای جهانی انرژی سیستم های انرژی ملی را از طریق شاخص سه گانه انرژی جهانی دنبال می کند. هوشمند سازی بیمارستان این به دنبال ارائه بینشی در مورد عملکرد کشورها در تامین عادلانه نیازهای انرژی و حفظ تعادل در زمان گذار جهان به سیستم‌های کربن‌زدایی است. سه معیار این شاخص شامل امنیت انرژی است که به عنوان توانایی یک کشور برای پاسخگویی قابل اعتماد به تقاضاهای موجود و آینده و مقابله با هرگونه شوک وارده به سیستم تنها با حداقل اختلال در عرضه توصیف می‌شود.

همچنین ارزیابی می کند که چگونه منابع انرژی داخلی و خارجی به طور موثر مدیریت می شوند، همراه با قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری زیرساخت های انرژی. این یکی دیگر از ابعاد حیاتی امنیت انرژی را نشان می‌دهد که سیستم‌های موجود برای تولید، ذخیره و توزیع انرژی به خوبی کار می‌کنند و نیاز را برآورده می‌کنند.

در شاخص سال 2022، بریتانیا در مجموع پس از سوئد، سوئیس/دانمارک (دومین مشترک) و فنلاند در رتبه چهارم مشترک (با کانادا) قرار گرفت. با این حال، از نظر امنیت انرژی در رتبه 10 قرار گرفت. این گزارش به طور مشخص بر اهمیت مشاهده سه بعد (دو بعد دیگر برابری انرژی و پایداری زیست محیطی) به طور هماهنگ تأکید می کند.

در 30 مارس “روز امنیت انرژی” دولت بریتانیا استراتژی جدید خود را برای آینده انرژی منتشر کرد. اتوماسیون ساختمان آترینا از طریق این طرح‌ها، امیدوار است امنیت و استقلال انرژی کشور را تقویت کند، قبوض خانوار را در بلندمدت کاهش دهد و موقعیت خود را در دستیابی به صفر خالص حفظ کند.

سیستم‌ها و زیرساخت‌های هوشمندتر که انرژی را به طور کارآمد تولید، هوشمند سازی بیمارستان ذخیره و توزیع می‌کنند، به افزایش امنیت انرژی و حرکت به سمت منابع انرژی تجدیدپذیر کمک می‌کنند. در واقع، دولت بریتانیا اخیراً بودجه پروژه‌های توسعه فناوری‌هایی را برای جذب و ذخیره انرژی برای مدت طولانی‌تر اعلام کرد و اشاره کرد که این نقش اساسی در «تقویت نیروی بیشتر بریتانیا از بریتانیا» برای افزایش امنیت انرژی ایفا می‌کند.

نقش اینترنت اشیا ایمن در سیستم های انرژی تبدیل شده

اینترنت اشیا نقشی محوری ایفا می کند زیرا دولت ها و صنایع برای کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی، ایجاد اشکال جدید تولید انرژی و پیاده سازی وسایل کافی برای ذخیره، مدیریت و توزیع انرژی تلاش می کنند. توربین‌های بادی، مزارع خورشیدی، نیروگاه‌های آبی، قابلیت‌های توزیع انرژی، ذخیره‌سازی باتری و حتی استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی، همگی بخشی از تحول انرژی را تشکیل می‌دهند.

دستگاه‌ها و سیستم‌های متصل به اینترنت اشیا می‌توانند به ردیابی کربن و نظارت بر انرژی کنتور هوشمند کمک کنند. آنها می توانند تبادل داده را برای ریزشبکه ها و مکانیسم های پشتیبانی برای فروش مستقیم انرژی به شبکه را فعال کنند.

این راه‌حل‌ها داده‌ها را منتقل می‌کنند تا شرکت‌های انرژی بتوانند دستگاه‌ها و شرایط را نظارت کنند، دستگاه‌ها را در مکان‌های دوردست کنترل کنند، عملکرد را برای پیش‌بینی چرخه‌های تعمیر و نگهداری دنبال کنند و بر اساس هشدارها عمل کنند. آنها قادر خواهند بود مصرف انرژی را برای اندازه گیری هوشمند از طریق کنتورهای متصل و سنسورهایی برای تعادل بار در شبکه کنترل کنند.

به این ترتیب، اتصال بخشی از مدل انرژی هوشمند، کارآمد و تجدیدپذیر است، اما باید از امنیت سایبری برخوردار باشد. هوشمند سازی بیمارستان همانطور که دستگاه های جدید و اضافی مستقر می شوند، می توانند مسیرهای بیشتری را برای حملات سایبری بالقوه ارائه دهند. این یک خطر مهم است و بنابراین برای محافظت در برابر دسترسی غیرمجاز به دستگاه‌ها، شبکه‌ها، پلتفرم‌های مدیریتی و زیرساخت‌های ابری، به تدابیر امنیتی نیاز است. هر گونه ضعف در هر یک از اینها یک مشکل امنیتی است.

با توجه به این، و تهدید همیشه حاضر حملات سایبری، ارائه دهندگان اتصال نقش اساسی در ایمن سازی اتصالات زیرساخت انرژی ایفا می کنند. آنها باید هویت دستگاه را احراز هویت کنند و به طور ایمن به زیرساخت شبکه، سیستم های فناوری اطلاعات و مقصدهای ابری متصل شوند.

راه‌حل‌های اتصال اینترنت اشیاء سلولی می‌توانند اتصال انعطاف‌پذیر، قابل اعتماد و مقیاس‌پذیر را برای پاسخگویی به تقاضای انرژی متنوع و توزیع‌شده ارائه دهند، مشروط بر اینکه برای دفاع در برابر تهدیدات سایبری، شناسایی و واکنش به آنها طراحی شده باشند.

هوش مصنوعی و اتوماسیون امنیتی

در زمینه اینترنت اشیا سلولی، امنیت با سیم‌کارت آغاز می‌شود، به‌عنوان ریشه اعتماد برای احراز هویت دستگاه‌ها با استفاده از «IoT Safe»، و به ارتباطات دو طرفه و داده‌های ایمن از طریق، به عنوان مثال، نام‌های نقطه دسترسی خصوصی (APN) و رمزگذاری شده گسترش می‌یابد. شبکه های خصوصی مجازی هوش مصنوعی و اتوماسیون امنیتی احتمالاً دارای قابلیت هایی مانند تشخیص خودکار ناهنجاری برای شناسایی و جداسازی نقض های امنیتی در صورت وقوع هستند.

واضح است که IoT ایمن برای زیرساخت انرژی باید به شدت از قابلیت ها و استانداردهای فناوری استفاده کند، هوشمند سازی بیمارستان اما این فقط به ویژگی ها مربوط نمی شود. بهترین شیوه ها به همان اندازه نقش مهمی ایفا می کنند، زیرا افراد و فرآیندها، و نه تنها ارائه دهندگان راه حل اینترنت اشیا، بلکه تامین کنندگان آنها نیز برای امنیت کلی حیاتی هستند. شرکت‌ها نمی‌توانند از آموزش امنیت سایبری برای کارکنان غافل شوند که این کار را انجام می‌دهند، زیرا هر شرکتی که قربانی حمله فیشینگ شده باشد، می‌داند.

اتصال هوشمند نقش مهمی را ایفا می کند زیرا سیستم ها، زیرساخت ها و انتخاب های سوخت تغییر می کنند تا امنیت انرژی را افزایش دهند. اینترنت اشیا تعداد زیادی از دستگاه ها و راه حل ها را برای تبادل داده به هم متصل می کند و باید این کار را به صورت ایمن انجام دهد. هوشمند سازی بیمارستان شرکت‌های فعال در بخش انرژی باید رویکردی 360 درجه برای امنیت سایبری در زمینه تهیه، استقرار و مدیریت دستگاه‌ها و فرآیندها اتخاذ کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از تهدیدات سایبری دائماً در حال تکامل برای پشتیبانی از زیرساخت‌های طراحی‌شده برای امنیت انرژی، دفاع کنند، شناسایی کنند و به آن‌ها واکنش نشان دهند.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.