ویژگی های برتر اینترنت اشیا

ویژگی های برتر اینترنت اشیا

ویژگی های برتر اینترنت اشیا

هزینه هوشمند سازی ویلا

ویژگی های برتر اینترنت اشیا سر و صدای زیادی در مورد اینترنت اشیا یا اینترنت اشیا وجود داشته است. اینترنت اشیا اساساً در حال تغییر دنیایی است که ما در آن زندگی می کنیم.

از این رو، مهم است که بدانیم اینترنت اشیا چیست. در این مقاله قصد داریم IoT را بشناسیم و برخی از ویژگی های حیاتی IoT را بررسی کنیم.

فرض کنید بعد از یک روز کار شدید در دفتر در حال بازگشت به خانه خود هستید. هوای بیرون گرم است و شما می خواهید دمای اتاق شما 24 درجه سانتیگراد شیرین باشد.

سیستم تهویه مطبوع هوشمند در خانه شما می تواند 10 تا 15 دقیقه قبل از رسیدن به خانه، با توجه به موقعیتی که توسط GPS ماشین شما به آن ارسال می شود، روشن شود.

وقتی وارد خانه می‌شوید، چراغ‌های خانه به‌طور خودکار روشن می‌شوند. خوب نیست؟ همه این موارد به دلیل اینترنت اشیا (IoT) ممکن شده است.

پس این اینترنت اشیا چیست؟ اصطلاح اینترنت اشیا برای اولین بار توسط کوین اشتون در سال 1999 ابداع شد. از زمانی که این اصطلاح برای اولین بار ابداع شد،

تلاش هایی برای تعریف درست IoT چیست

هزینه هوشمند سازی ویلا

طبق تعریف، اینترنت اشیا به معنای پیاده سازی عملکرد در اشیاء روزمره از طریق اتصال به یکدیگر است تا بتوانند داده ها را ارسال و دریافت کنند.

اما، این تعریف ممکن است برای افراد غیرمسلط به فناوری بیش از حد فنی باشد که درک کنند. به عبارت ساده،

اینترنت اشیا چیزهایی را در زندگی روزمره ما قادر می‌سازد تا با یکدیگر تعامل داشته باشند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا بتوانند وظایف مفیدی را انجام دهند،

درست مانند گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های ما از طریق اینترنت برای اشتراک‌گذاری اطلاعات با یکدیگر. آن را به عنوان یک وب جهانی در نظر بگیرید که در آن همه چیز از جمله لپ تاپ،

رایانه، تلفن های هوشمند و دستگاه ها به هم متصل هستند. این دستگاه‌ها می‌توانند داده‌ها را جمع‌آوری کنند،

با یکدیگر تعامل داشته باشند و داده‌ها را برای استخراج اطلاعات مهم تجاری تجزیه و تحلیل کنند. این دستگاه‌ها حتی می‌توانند بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده پاسخ دهند،

برای مثال، یک لامپ هوشمند ممکن است زمانی که شخصی وارد اتاق می‌شود، خود را روشن کند. کار IoT با خود دستگاه ها شروع می شود.

این دستگاه‌ها مانند موبایل، پوشیدنی‌های هوشمند، لپ‌تاپ، تجهیزات الکترونیکی، داده‌ها را با سرور یا ابر به اشتراک می‌گذارند.

این پلتفرم داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند. پس از تجزیه و تحلیل هوشمند، پلتفرم تصمیم را به دستگاه ها پس می فرستد.

نمونه‌هایی از اینترنت اشیا از دستگاه‌های مصرف‌کننده

هزینه هوشمند سازی ویلا

پوشیدنی‌های هوشمند و لوازم جانبی، تا تجهیزات صنعتی مانند راه‌حل‌های اداری هوشمند، ماشین‌های هوشمند را شامل می‌شود.

فهرست زمینه‌هایی که اینترنت اشیا می‌تواند به طور بالقوه پیاده‌سازی شود بسیار متنوع است، برخی از آنها پروژه‌های شهر هوشمند،

سیستم‌های هوشیاری، نظارت بر محیط‌زیست و سیستم‌های مراقبت بهداشتی دیجیتال هستند. اینترنت اشیا فقط به دستگاه ها و اتصال آنها محدود نمی شود،

بلکه تلفیقی از فناوری های مختلف بین دامنه ای مانند محاسبات ابری، هوش مصنوعی،

داده های بزرگ و یادگیری ماشینی است. اجازه دهید بینش بیشتری در مورد استفاده از اینترنت اشیا به دست آوریم.

موارد استفاده از اینترنت اشیا

هزینه هوشمند سازی ویلا

کاربردهای اینترنت اشیا بسیار متنوع و گسترده است که نمی توان در اینجا به همه آنها پرداخت. برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

مراقبت های بهداشتی

هزینه هوشمند سازی ویلا

بیماران را می توان با استفاده از اینترنت اشیا در زمان واقعی تحت نظر داشت.

بخش عمومی

هزینه هوشمند سازی ویلا

مقامات دولتی می توانند مردم شهری را از قطع یا وقفه در تامین آب یا برق مطلع کنند. فضاهای پارکینگ را می توان با استفاده از داده های به دست آمده توسط حسگرهای نوری یا مادون قرمز به خوبی حفظ کرد.

تولید

هزینه هوشمند سازی ویلا

تولیدکنندگان می توانند اینترنت اشیا را برای نظارت بر فرآیندهای تولید و جلوگیری از هر گونه بی نظمی به کار گیرند. کیفیت محصولات را می توان با استفاده از اینترنت اشیا نیز تایید کرد.

خودرو

هزینه هوشمند سازی ویلا

اینترنت اشیاء را می توان برای نظارت بر تولید خودرو پیاده سازی کرد. حتی پس از فروش خودرو، اینترنت اشیا می‌تواند تجربه کاربری در جاده را بهبود بخشد (مثل کاری که تسلا انجام می‌دهد).

خرده فروشی

هزینه هوشمند سازی ویلا

خرده فروشان در صورت پیاده سازی اینترنت اشیا می توانند سود زیادی ببرند. آنها می توانند از اینترنت اشیا برای بهینه سازی زنجیره تامین،

کاهش هزینه های عملیاتی و بهبود تجربه مشتری استفاده کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند از قفسه های هوشمند استفاده کنند تا در صورت تمام شدن محصولات به آنها اطلاع دهند.

حمل و نقل و تدارکات

هزینه هوشمند سازی ویلا

وسایل نقلیه حمل و نقل را می توان به حسگرهای IoT مجهز کرد تا مسیر رانندگی بهینه را با توجه به آب و هوا، وضعیت جاده و ترافیک به رانندگان اعلام کند. این می تواند در هزینه های زیادی صرفه جویی کند.

ابزارهای پوشیدنی

هزینه هوشمند سازی ویلا

پوشیدنی های هوشمند مانند ساعت های هوشمند می توانند همه چیز را از کالری سوزانده شده تا ضربان قلب و سطح اکسیژن خون ردیابی کنند.

خانه های هوشمند

هزینه هوشمند سازی ویلا

خانه های هوشمند محبوب ترین کاربرد اینترنت اشیا هستند. سیستم های نظارت هوشمند، سیستم های تهویه مطبوع هوشمند،

سیستم های روشنایی هوشمند، سیستم های بلندگوی هوشمند و یخچال های هوشمند برخی از ویژگی های خانه های هوشمند هستند.

قابلیت اتصال

هزینه هوشمند سازی ویلا

قلب و روح اینترنت اشیا اتصال آن است. اتصال به معنای برقراری ارتباط بین دستگاه ها (یا گره ها) مختلف است تا بتوانند به تنهایی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

در اینترنت اشیا، دستگاه‌های مختلف، حسگرها، رایانه‌ها و گذرگاه‌های داده نیاز به تعامل و ارتباط با یکدیگر دارند.

اتصال سریع، ایمن و ایمن برای استفاده از اینترنت اشیاء برای هر کسب و کاری ضروری است. اینترنت اشیا همچنین دستگاه‌هایی را با فناوری،

متقابل دامنه مانند محاسبات ابری، هوش مصنوعی و فناوری بلاک چین به هم متصل می‌کند. ما می توانیم آنها را از طریق امواج رادیویی، Wi-Fi، بلوتوث یا سیم وصل کنیم.

مقیاس بندی

هزینه هوشمند سازی ویلا

سیستم‌های اینترنت اشیا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان تعداد دستگاه‌ها، حسگرها یا رایانه‌ها را برحسب نیاز، کم و زیاد کرد.

یک سیستم اینترنت اشیا باید به اندازه کافی الاستیک باشد تا بتواند در ساعات اوج تقاضا از عهده بار کاری برآید و زمانی که تقاضا کم است بتواند به حالت عادی برگردد.

حس کردن

هزینه هوشمند سازی ویلا

دستگاه های اینترنت اشیا اطلاعاتی را در مورد محیط اطراف خود جمع آوری می کنند (مانند دما، نور، صدا، شتاب، فشار) و سپس پس از تجزیه و تحلیل داده ها، تصمیم می گیرند.

بنابراین، حسگرها با جمع‌آوری اطلاعات و انجام اقداماتی که در غیر این صورت توسط انسان انجام می‌شد، به اتوماسیون کمک می‌کنند.

داده‌های خام جمع‌آوری‌شده و داده‌های تجزیه‌وتحلیل‌شده، اساس عملکرد اینترنت اشیا هستند. به عنوان مثال، در یک درب اتوماتیک،

سنسورها داده ها را از طریق حسگرهایی مانند سنسورهای رادار و سنسورهای نوری جمع آوری می کنند. اگر تشخیص دهد که شخصی می آید،

به طور خودکار در را باز می کند. برخی از سنسورهای مورد ویژگی های برتر اینترنت اشیا استفاده در اینترنت اشیا عبارتند از:

سنسور رطوبت، سنسور دما، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور حرکت، سنسور تصویر، سنسور سطح و حسگر مجاورت.

در حال تجزیه و تحلیل

هزینه هوشمند سازی ویلا

می دانیم اینترنت اشیا اطلاعات خام را از طریق حسگرها جمع آوری می کند، اما چرا اینترنت اشیا به داده نیاز دارد؟

اینترنت اشیا با این همه داده خام چه می کند؟ داده ها به خودی خود ارزشی ندارند. تا زمانی که به طور هدفمند پردازش نشود تا بینش معناداری از آن به دست آید،

بی معنی و بی فایده است. اینترنت اشیا داده های خام را جمع آوری می کند تا چیزی معنی دار از آن استخراج کند.

تجزیه و تحلیل داده های خام از نظر ساختار، همبستگی و قابلیت استفاده ضروری است زیرا اگر به درستی پردازش شود،

می تواند بسیار مفید باشد. به عنوان مثال در مثال فوق از درب اتوماتیک، پس از تجزیه و تحلیل داده ها از طریق حسگرها، باید بتواند بین یک فرد و یک حیوان تمایز قائل شود.

هوش مصنوعی

هزینه هوشمند سازی ویلا

اینترنت اشیا وقتی با هوش مصنوعی ترکیب شود بسیار مفیدتر می شود. به عنوان مثال، اگر خواربار فروشی ندارید، یخچال هوشمند شما می تواند به شما اطلاع دهد که در راه بازگشت به خانه مقداری را بیاورید.

چنین مواردی با استفاده از هوش مصنوعی ممکن شده است. دستگاه‌های اینترنت اشیا داده‌های خام را از محیط اطراف خود جمع‌آوری می‌کنند.

آنها را به چیزی مفید و روشنگر تبدیل می‌کنند.  و سیستم های اینترنت اشیا نیز با مدل های مختلف یادگیری ماشینی آموزش دیده اند تا بتوانند تغییرات محیط اطراف خود را بهتر درک کنند و عملکرد بهتری داشته باشند.

دستگاه کوچکتر

هزینه هوشمند سازی ویلا

تجهیزات (مانند تراشه های نیمه هادی، حسگرها) این روزها کوچکتر و کوچکتر می شوند. در اینترنت اشیا،

این دستگاه های کوچک ساخته شده به طور موثر دقت و عملکرد را ارائه می دهند. این جالب است که فکر کنیم دستگاه‌های،

کوچک می‌توانند بسیار مفید باشند و کیفیت زندگی ما را افزایش دهند (به عنوان مثال، سنسورهای کوچک می‌توانند کیفیت هوای آن منطقه را به ما اطلاع دهند و از ما در برابر آلودگی محافظت کنند).

طبیعت پویا

هزینه هوشمند سازی ویلا

سیستم‌های اینترنت اشیا باید پویا باشند تا با توجه به تغییرات محیط خود تغییر کنند تا برای هر کسب و کاری مورد استفاده قرار گیرند.

تعامل فعال

هزینه هوشمند سازی ویلا

اینترنت اشیا دستگاه‌ها و محصولات خود را با فناوری‌های بین دامنه‌ای مانند محاسبات ابری، هوش مصنوعی، فناوری بلاک چین و غیره متصل می‌کند.

تعامل فعال بین این محصولات و فناوری‌ها برای جمع‌آوری و دستکاری داده‌ها برای استفاده تجاری ضروری است.

داده های خام پتانسیل بسیار زیادی دارند و می توانند تصمیمات تجاری را به طور قابل توجهی بهبود بخشند. بنابراین، تعامل فعال بین محصولات مختلف اینترنت اشیا و این فناوری‌ها نیاز روز است.

ادغام

هزینه هوشمند سازی ویلا

اینترنت اشیا از فناوری‌های مختلف بین دامنه‌ای مانند محاسبات ابری، هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ و یادگیری عمیق ادغام می‌شود.

تجربه‌ای فوق‌العاده را در اختیار کاربران قرار دهد. اینترنت اشیا ویژگی های برتر اینترنت اشیا دیگر اینترنت اشیا نیست، در واقع به اینترنت همه چیز تبدیل شده است.

یک اکوسیستم کامل از دستگاه های یکپارچه با کارایی عالی برای افزایش کیفیت زندگی ما کار می کند.

خودکار

هزینه هوشمند سازی ویلا

هر فناوری با درجه خاصی از اتوماسیون همراه است. در مورد اینترنت اشیا، موضوع همه چیز در مورد اتوماسیون است.

اینترنت اشیا برای تسهیل زندگی و تجارت مردم با اتوماسیون توسعه یافته است، یعنی سیستم کشاورزی اینترنت اشیا آبیاری را خودکار می کند و از هدر رفتن آب نیز جلوگیری می کند.

امنیت

هزینه هوشمند سازی ویلا

امنیت یکی از نگرانی های عمده در میان کاربران اینترنت اشیا است. سیستم‌های اینترنت اشیا اطلاعات حساس زیادی را حمل و ذخیره می‌کنند،

بنابراین امنیت دستگاه‌ها و داده‌هایی که بین آنها جریان دارد باید در اولویت قرار گیرد. اقدامات امنیتی و ایمنی مناسب،

در هنگام طراحی یک سیستم اینترنت اشیا برای جلوگیری از نقض احتمالی امنیت اجرا می شود. منابع و سرمایه گذاری مورد نیاز برای اطمینان از یک سیستم IoT ایمن و رسانا بسیار زیاد است،

اما ایمنی و امنیت آن باید تضمین شود. عدم انجام این کار می تواند منجر به بی اعتمادی کاربران و کسب و کارها شود و تقاضای آن را کاهش دهد.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.